Opublikowane przez airkozak w Przemiany.

Pierwszy most łączący Kępę Parnicką (Silberwiese) i dworzec oddano do użytku już w 1854 r. Znajdował się on na wylocie ul. Składowej (Wiesenstraße). Nową, stalową konstrukcję oddano do użytku w 1900 r. – znajdowała się na wylocie ul. Wiatru od Morza (Holzmarktstraße). Przebiegała przez południowy skraj Wyspy Przymoście (Ahrens Insel/Genossenschatsinsel). Wylot mostu znajdował się na górnym tarasie, naprzeciwko dworca. Z mostu ostały się jedynie wieżyczki wjazdowe na Kępie Parnickiej. Na pierwszym planie zachowany do dziś bruk Bulwaru Elbląskiego (Wasserstraße). Za dworcem widoczne zabudowania ul. Korzeniowskiego (Karlstraße) i pl. Zawiszy (Kirchplatz), których zabudowa nie ucierpiała w czasie wojny.


Most Dworcowy (Bahnhofsbrücke)

Opis: Johann-Sebastian-Bachinstitut Stettin.
Przemiana: airkozak.