Tramwaje dla Muzeum Techniki i Komunikacji

Trzy liczące pół wieku wagony tramwajowe otrzymało powstające w Szczecinie Muzeum Techniki.
Są to dwa wagony typu 4N – motorowy i przyczepa. Szczecinianie znają je jako charakterystyczne, czerwono-kremowe kanciaste pojazdy, które jeszcze w połowie lat 90. jeździły na linii 3. Trzeci wagon to przyczepa do „helmuta”, dość rzadko (a obecnie już wcale) wykorzystywana na szczecińskich liniach.

Tramwaje, które od lat stały na bocznym torze zajezdni Pogodno, są w opłakanym stanie. Przed pocięciem na złom uratowali je członkowie Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej (STMKM). Skład 4N zostanie prawdopodobnie odtworzony jako dwie przyczepy.
– Do dwóch wyremontowanych wagonów motorowych, które już mamy – wyjaśnia Robert Łubiński, prezes STMKM.
W ten sposób powstałyby dwa efektowne składy – jeden z ręcznie przesuwanymi, pojedynczymi drzwiami i drugi z drzwiami po obu stronach wagonów (z czasów, gdy nie było pętli tramwajowych).

Akcja przetransportowania ich na ul. Niemierzyńską (gdzie w starej zajezdni powstaje Muzeum Techniki) planowana była na minioną noc, już po zamknięciu tego wydania „Gazety”.

Andrzej Kraśnicki jr, Gazeta Wyborcza, 27 XII 2005 r.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Technika i Komunikacja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.