Opublikowane przez Krasiu w Architektura i Urbanistyka.

W środę w Urzędzie Miejskim odbyło się spotkanie zespołu, który pilotuje przerobienie zamkniętej pod koniec ubiegłego roku zajezdni przy ul. Niemierzyńskiej na muzeum. Koncepcję zagospodarowania całego terenu przygotowało Muzeum Narodowe. Co jego dyrektor widziałby we wnętrzach zajezdni?

– Po pierwsze muzeum komunikacji miejskiej z zabytkowymi tramwajami, autobusami i samochodami – mówi Lech Karwowski, dyrektor MN. – Powinno być tam miejsce również na ekspozycje czasowe techniczne i artystyczne, a także wystawy interaktywne przygotowane przez wydział matematyczno-fizyczny Uniwersytetu Szczecińskiego.
Na potrzeby wystawy stałej, muzeum przekazałoby eksponaty militarne.
Na spotkaniu kilkakrotnie padała nieoficjalna nazwa muzeum: Zajezdnia Sztuki. Przypomnijmy, że zajezdnia ma być kompleksem obejmującym stowarzyszenie OFFicyna oraz inkubatorem dla organizacji pozarządowych.
– Ogólnie koncepcja jest godna uwagi – uważa Robert Łubiński, prezes Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej, które jest inicjatorem powstania muzeum i ma już dla niego kilka wartościowych eksponatów.
Już w listopadzie magistrat spodziewa się projektu budowlanego na adaptację zajezdni do nowych zadań. Miejski Konserwator Zabytków, Małgorzata Jankowska zapowiada, że przetarg na wykonanie projektu zostanie ogłoszony w najbliższym czasie.
Wkrótce też zajezdnia ma zostać zabytkiem.
– Przygotowaliśmy dokumentację, aby rozpocząć procedurę wpisania zajezdni do rejestru zabytków – mówi Małgorzata Jankowska.

Maciej Janiak, Głos Szczeciński, 16 VI 2005 r.

– Od siebie dodam, że pieniądze na inwestycję miały by pochodzić z budżetu miasta (milion złotych) i funduszy unijnych. Decyzja będzie jednak zależała od radnych. (mówimy bowiem o przyszłorocznym budżecie) Jest więc pole do popisu na to by w porę zorganizować poparcie dla tej inwestycji

Krasiu