Linia kolejowa na os. Słonecznym

Dyskusje na temat powojennego Szczecina.
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 20 wrz 2006, o 23:03

Jsz pisze:Dobry opis tej linii wraz ze stacjami i mapką na wiki:
Linia do Starego Czarnowa
W ramach ciekawostek, przystanek Wzgórze Hetmańskie, przyjrzyjcie sie istniejącej nastawni wybudowanej pod koniec lat 80-tych, została wybudowana tyłem do przodu. Pomyłkę spowodowała podobno zmiana numeracji torów po przebudowie
slawek.bunka
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2006, o 23:46
Lokalizacja: Stettin - Grabow

Postautor: slawek.bunka » 21 wrz 2006, o 10:08

Słoń_77 pisze:Pod koniec lat 70-tych i na początku 80-tych zaczęto realizować ideę zastąpienia szybkiego tramwaju kolejką podmiejską, dlatego też zelektryfikowano odcinek linii do osiedla. Trakcja kończyła się za przystankiem. Idea szczytna o tyle o ile zupełnie nie przemyślana. Jednostka elektryczna (to żółte połączone w trzy ) jechała do stacji Dąbie, tam stała kilkanaście minut i dopiero jechała dalej przez SPC, SG i dalej. Stąd ten niewypał. Z powodu nierentowności połączenie zlikwidowano a po jakimś czasie zdemontowano trakcję. 8)
Pociąg musiał jechać do Dąbia, bo w miejscu dzisiejszego marketu Selgros nie
ma torów, które umożliwilyby jazdę bezpośrednio do Portu Centralnego
(Mapka)
Gdyby wybudowano ten fragment, to być może mielibyśmy dzisiaj coś na
kształt trójmiejskiej SKM, od Płoni przez Szczecin do Polic.[/url]

Pozdrawiam
Sławek
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 21 wrz 2006, o 12:13

Łatwiej byłoby przesunąć przystanek Sz-n Zdroje, ale to i tak słowa na wiatr :cry:
waal-de-maar
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2006, o 20:56

Postautor: waal-de-maar » 21 wrz 2006, o 21:02

Pod koniec lat 80-tych ,gdy w Szczecinie strajkowało MZK przez kilka
dni kursowały pociągi na Słoneczne.
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 22 wrz 2006, o 06:08

Pociąg musiał jechać do Dąbia, bo w miejscu dzisiejszego marketu Selgros nie
ma torów, które umożliwilyby jazdę bezpośrednio do Portu Centralnego
(Mapka)
Gdyby wybudowano ten fragment, to być może mielibyśmy dzisiaj coś na
kształt trójmiejskiej SKM, od Płoni przez Szczecin do Polic.[/url]

Pozdrawiam
Sławek
Ale były.
slawek.bunka
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2006, o 23:46
Lokalizacja: Stettin - Grabow

Postautor: slawek.bunka » 22 wrz 2006, o 09:40

Finki pisze:
Pociąg musiał jechać do Dąbia, bo w miejscu dzisiejszego marketu Selgros nie
ma torów, które umożliwilyby jazdę bezpośrednio do Portu Centralnego
(Mapka)
Ale były.
No byly, i to chyba az do lat 60-tych prawda?
A jak z mostem przez Regalice na tej linii? Przetrwal wojne czy byl zniszczony?
Awatar użytkownika
Aygon
Posty: 2440
Rejestracja: 17 cze 2004, o 23:07
Lokalizacja: Stettin Hökendorf

Postautor: Aygon » 22 wrz 2006, o 10:49

Most na regalicy wysadziły ostatnie cofające się jednostki ss wallonien.
Zweckverband fur Gross Stettin
GG:1237155
[url=http://www.prawobrzeze.org/galeria]galeria przedwojennego prawobrzeża[/url]
BUCHHEIDE VEREIN
Awatar użytkownika
Fitek-69
Posty: 1109
Rejestracja: 2 mar 2005, o 15:43
Lokalizacja: Hohenkrug/Buchholz
Kontakt:

Postautor: Fitek-69 » 22 wrz 2006, o 23:00

Z grubsza to wygladało tak: Wieczorem 3 i 4 kompania 28.SS-Freiw.Gren.Div."Wallonien"(resztki tych kompani) plus jedna Pantera z 1./SS-Pz.Rgt.10, opuściła prawobrzeże mostem cłowym, który został wysadzony przez saperów. W tym czasie mosty kolejowe na Regalicy były już wysadzone.
[url=http://www.prawobrzeze.eu/galeria]JEDYNA GALERIA PRAWOBRZEŻA[/url]
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 22 wrz 2006, o 23:01

Aygon pisze:Most na regalicy wysadziły ostatnie cofające się jednostki ss wallonien.
Który, w załączeniu fragment planu z 1965 roku. :?:
Załączniki
Plan_1965.jpg
Awatar użytkownika
Aygon
Posty: 2440
Rejestracja: 17 cze 2004, o 23:07
Lokalizacja: Stettin Hökendorf

Postautor: Aygon » 23 wrz 2006, o 00:26

Ten. Sam fakt wycofania ostatnich jednostek jest opisany w książce Leona Degrelle. Co do wysadzenie mostów to pisze on tam chyba "nasi saperzy", ale nie pamiętam teraz czy to w kontekście saperów z wallonien czy ogólnie niemieckich. A pozostałości przeprawy widać dobrze z mostu nowocłowego (przyczółki, filar, nasyp na wyspie).
ps. Tak dla orientacji te duże budynki na północ nad linią kolejową i na zachód od dworca to dzisiejsza bodajże enea.
Załączniki
1002 Zdroje i okolice - fragment planu.jpg
Zweckverband fur Gross Stettin
GG:1237155
[url=http://www.prawobrzeze.org/galeria]galeria przedwojennego prawobrzeża[/url]
BUCHHEIDE VEREIN
Pt47-8
Posty: 30
Rejestracja: 13 paź 2006, o 16:03
Lokalizacja: Md Gryfino/Przeclaw

Postautor: Pt47-8 » 13 paź 2006, o 16:11

Wszystkim milosnikom tej lini polecam ten wotek jest tam dozo ciekawych zeczy otej lini i nietylkom
http://www.gryfino.info/viewtopic.php?t=1716&start=0
Awatar użytkownika
Iwonka
Posty: 5888
Rejestracja: 16 sie 2004, o 10:32
Lokalizacja: Bollinken-Frauendorf

Postautor: Iwonka » 13 paź 2006, o 17:28

Pt47-8 pisze:Wszystkim milosnikom tej lini polecam ten wotek jest tam dozo ciekawych zeczy otej lini i nietylkom
Po tylkom powinien Tfuj polonista dostać. :lol:
Awatar użytkownika
jfr
Posty: 132
Rejestracja: 23 cze 2005, o 13:52
Lokalizacja: Warsow

Postautor: jfr » 13 paź 2006, o 18:40

Iwonka pisze:
Po tylkom powinien Tfuj polonista dostać. :lol:
plagiat :wink:
Awatar użytkownika
konger
Posty: 464
Rejestracja: 6 maja 2004, o 12:49
Lokalizacja: Szczecin koło Polic
Kontakt:

Postautor: konger » 23 paź 2006, o 12:51

Pamietam, jak w latach 80. wydarzylo sie cos, co spowodowalo wielkie utrudnienia w ruchu autobusow. Wtedy pasazerow ganiano na Dworzec Glowny i stamtad pociagiem jechalo sie do Dabia, ktory chwile postal i po paru minutach dojezdzal na Sloneczne. Ja jechalem wtedy tym bardzo popularnym zolto-niebieskim skladem. Fajnie jest przypomniec sobie dawne lata ;)
.:konger:.

One life. Live it.
Awatar użytkownika
Krasiu
Posty: 1196
Rejestracja: 8 lip 2004, o 00:07
Lokalizacja: Hufelandweg

Postautor: Krasiu » 24 paź 2006, o 00:00

konger pisze:Pamietam, jak w latach 80. wydarzylo sie cos
to był remont generalny mostu Długiego. Nie było połączenia tramwajowego z Basenem Górniczym co wywróciło do góry nogami całą komunikację między dwoma Szczecinami. Więcej o tamtym remoncie mostu jest w jednym z artykułów na portalu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron