No a GPSmirekjot pisze:Na czymś jednak trzeba polegac...
Z tych źródeł zdobyłem zdjęcie wiaduktu w Finkenwalde/Zdroje, było to zdjęcie z oddania wiaduktu zamieszczone w niemieckiej dokumentacji, przechowywane w archiwach kolei, wypłynęło gdy prześwietlano most w celu sprawdzenia konstrukcji, kolej udostepniła wtedy pełną dokumentacje. oczyniłem już malutki kroczek w celu dotarcie do innych dokumentw, ale widzę że panowie mocno w temacie więc może razem coś wyszarpiemy. A i co do katastrof i kolei, była jedna bodajże w 35/36 (pisze z pamięci), w Podejuch. Zawalił się nowo zbudwany nitowany wiadukt kolejowy nad ulicą. Nowy, już spawany postawił nasz Gollnow, i teraz jest to podobno najstarszy spawany wiadukt w polsce.bo dla przykładu w czasach nie tak dawnych posługiwano się na kolei szczecińskiej dokumentacjami pochodzenia niemieckiego (mosty, przeprawy),
Więc w starym roku zapytam: Jest szansa ze w 2006 tak ciekawy jtemat jak kolej żelazna doczeka sie na sedina.pl jakichś ciekawych opracowań ? Zachęcam zachęcam...Słoń_77 pisze:Pomysł dawno głęboko rozważany, a szczegółnie pod względem wysupłania czasu na spotkanie z dawnymi kolegami, bo dla przykładu w czasach nie tak dawnych posługiwano się na kolei szczecińskiej dokumentacjami pochodzenia niemieckiego (mosty, przeprawy), które były bardzo dokładne, ba nawet było odwzorowane brzegi o dno rzeki.Busol pisze:Panowie Fenix, Peter, Słoń_77 - mam pewien pomysł.
Działka "historia kolejnictwa" na sedina.pl jest bardzo uboga choć temat arcyciekawy i ilośc stron www poświęcona kolejnictwu na naszych ziemiach ogroma.
Kilkakrotne próby nawiaania kontaktu i współpracy nie przyniosły spodziewanego efektu.
Widze jednak zescie fachowcy - moze macie ochote/matrialy/artykuly ?
Chetnie opublikujemy wesprzemy itd. No i chetnie przeczytamy cos wiecej bo przyznam ze te kilka artykulikow ktore do tej pory sie u nas ukazaly to za malo jak na taki ciekawy temat i czuje pewien niedosyt...
jesli macie pytania propozycje - mozemy porozmawiac tutaj lub na priv admin(at)sedina.pl
linia z Gumieniec do Pomorzan Wąskotorowych szła w splocie z normalnotorową (3 szyny). CPO na tym odcinku została oddana do użytku 25.10.1899 natomiast nie jestem pewien tego czy splot dwóch linii powstał w jednym czasie. Jednak co jest pewne: środkowa szyna (dla kolei wąskotorowej) została zlikwidowana w 1945. Po wojnie na trasie normalnotorowej nie przywrócopno ruchu pasażerskiego. Wąski tor do dzisiaj można zobaczyć wystający spod jezdni w Casekow, Wartin i w ul. Cukrowej w Szczecinie. Na odcinku trzyszynowym, na niektorych starych podkladach widać jeszcze ślad mocowania środkowego toru.Fenix pisze: Za to mam inne pytanie - mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział. W którym roku zmieniono szerokość na byłej szczecińskiej linii wąskotorowej zwanej po niemiecku z racji przebiegu CPO [Casekow- Penkun- Oder], prowadzącą (obecnie, fragmentami) z Pomorzan przez Wstowo do Gumieniec na linię normalnotorową? (wąskotorówka - rozstaw torów 750 mm, normalnotorówka - 1435 mm)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości