Zegary słoneczne

Pozostałości po niemieckich szyldach, napisach które chcielibyśmy ocalić przynajmniej na zdjęciach.
Adam
Posty: 10
Rejestracja: 9 lip 2004, o 09:15

Zegary słoneczne

Postautor: Adam » 9 lip 2004, o 09:26

Interesują mnie przedwojenne zegary słoneczne które można odnaleźć na terenie naszego miasta.

Obecnie nie licząc zegara na ścianie Zamku Książąt Pomorskich (duży dziedziniec), zlokalizowałem 3:
1. Resztki zegara na ścianie domu przy ulicy Wawrzyniaka (na wyokości "Kontrastów").
2. Zegar na zwieńczeniu pałacu/willi przy ulicy Wojska Polskiego, obok siedziby "Solidarności".
3. Zegar (słaby stan) na budynku przy skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego, Mickiewicza, Bolesława Śmiałego.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje o innych zegarach (jeżeli wogóle są). :)
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9622
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 9 lip 2004, o 09:28

W tej chwili nie mogę sobie dokłądnie przypomnieć ale coś mi się przypomina, że na pogodnie gdzieś w okolicy kościoał św. Krzyża na jakiejś willi, ale mogę się mylić...

Jak sobie przypomnę dam znać...
Awatar użytkownika
Bruce
Posty: 615
Rejestracja: 8 maja 2004, o 15:30
Lokalizacja: Grüne Schanze

Postautor: Bruce » 10 lip 2004, o 09:18

Na Gocławiu, bezpośrednio przed pętlą tramwajową, po lewej stronie ulicy.
Gość

Postautor: Gość » 13 lip 2004, o 18:20

na kamienicy Loitzow chyba jest jakis zegar albo jego resztki
Awatar użytkownika
Bruce
Posty: 615
Rejestracja: 8 maja 2004, o 15:30
Lokalizacja: Grüne Schanze

Postautor: Bruce » 24 lip 2004, o 22:56

na ulicy Jarowita jest brama wjazdowa na boisko LO II, jak sie stanie przy tej bramie i popatrzy na budynek szkoły to w oczy się żuca pozostałość po dużym zegarze, ale nie wiem czy był to słoneczny, w tej chwili to większy kawał metalu który jest cały pokryty rdzą.
Awatar użytkownika
elika
Posty: 14
Rejestracja: 24 lip 2004, o 09:13
Lokalizacja: Niebuszewo

Re: Zegary słoneczne

Postautor: elika » 5 lis 2004, o 21:16

Adam pisze:Interesują mnie przedwojenne zegary słoneczne które można odnaleźć na terenie naszego miasta.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje o innych zegarach (jeżeli wogóle są). :)
Na ul Żupańskiego jest tarcza bez wskazówki. Parę lat temu przy okazji renowacji budynku ją zdjęli (była za bardzo zniszczona).
Awatar użytkownika
DJ
Posty: 299
Rejestracja: 18 paź 2004, o 00:05

Postautor: DJ » 6 lis 2004, o 19:11

Bruce pisze:Na Gocławiu, bezpośrednio przed pętlą tramwajową, po lewej stronie ulicy.
Bruce, ma rację, dokładnie mówiąc jest to willa przy ul. Lipowej 19.
Waldi
Posty: 34
Rejestracja: 26 cze 2004, o 00:50
Lokalizacja: Neu-Westend
Kontakt:

Powrót zegarów :)

Postautor: Waldi » 9 sty 2006, o 16:11

Witam

Odświeżam temat zegarów i zwracam się tutaj szczególnie z prośbą do Busola, który poniżej wspomniał, że kojarzy jakiś zegar słoneczny na Pogodnie w okolicach kościoła przy ul. Wieniawskiego. Poprosiłbym o bliższe informacje (o ile oczywiście się da), gdyż ostatnio chodizłem tam ambitnie i niestety zegara nie udało mi się odnaleźć...
Z góry dzięki za wszelkie namiary na ten istniejący (???) zegar.

Pozdro


Zdjęcia dzielnicy Pogodno
www.pogodno.net
Awatar użytkownika
BartekS
Posty: 307
Rejestracja: 26 lip 2005, o 14:35

Postautor: BartekS » 9 sty 2006, o 16:21

Anonymous pisze:na kamienicy Loitzow chyba jest jakis zegar albo jego resztki
Na Kamienicy Loitz'ów nigdy po wojnie nie było zegaza słonecznego, i chyba żadnego innego
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 9 sty 2006, o 17:02

Dom przy narożniku Wawrzyniaka i Kr. Korony, elewacja o str. Wawrzyniaka, lewa strona od prokuratury, pozostałości po bardzoładnym zegarze.
Awatar użytkownika
Torney
Posty: 8630
Rejestracja: 16 wrz 2004, o 13:57

Postautor: Torney » 9 sty 2006, o 17:06

Przypominam, że część zegarów mamy już w galerii. Jeśli ktoś dysponuje zdjęciami innych, to chętnie dorzucimy do albumu.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Waldi
Posty: 34
Rejestracja: 26 cze 2004, o 00:50
Lokalizacja: Neu-Westend
Kontakt:

Jeszcze raz zegary...

Postautor: Waldi » 9 sty 2006, o 19:39

Aha, przy okazji poprosiłbym jeszcze o jedną informację. Czy na Zamku Książąt Pomorskich znajduje się wyłącznie zegar mechaniczny, czy jest również słoneczny.

Pozdro


Zdjęcia dzielnicy Pogodno
www.pogodno.net
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Re: Jeszcze raz zegary...

Postautor: Bartosz » 9 sty 2006, o 19:56

Waldi pisze:Aha, przy okazji poprosiłbym jeszcze o jedną informację. Czy na Zamku Książąt Pomorskich znajduje się wyłącznie zegar mechaniczny, czy jest również słoneczny.

Pozdro


Zdjęcia dzielnicy Pogodno
www.pogodno.net
Jest, na zachodnim skrzydle (przynajmniej był przed remontem). Nigdy nie sprawdzałem, czy dobrze chodzi :wink:.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9622
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 9 sty 2006, o 21:52

No wlasnie se nie przypomnialem cos wydaje mi sie ze to konopnickiej moze...

Nie wiem kiedy bede tam spacerowal ale jak znajde dam znac
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 9 sty 2006, o 22:00

Busol pisze:No wlasnie se nie przypomnialem cos wydaje mi sie ze to konopnickiej moze...

Nie wiem kiedy bede tam spacerowal ale jak znajde dam znac
Masz taką pamięć jak ja. Mogę potwierdzić, że w okolicy jest taki zegar, ale na której ulicy, nie pamiętam.
Erich-Falkenwaldergesellschaft

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron