Postautor: mirekjot » 5 sty 2018, o 15:53
Dziekuje za zainteresowanie i odpowiedz. Pokrywa sie to z moimi dotychczasowymi ustaleniami. Korekta granic cmentarza wzdluz Noakowskiego zapewne miala zwiazek z planami budowy nowej stacji Bahnhof Kreckower Str., stad tez powstal w tym miejscu obecny most Akademicki, rozmiarami uwzgledniajacy polozenie pod nim kilku torow nowej stacji. Wiadomo, ze te plany pozostaly na papierze, poza budowa przystanku kolejowego Kreckower Str. na skraju Cmentarza Turzynskiego. Ale czy powstal tam wowczas drugi tor? Nie bardzo wiem, jak zinterpretowac istnienie drugiego toru na odcinku wskazanym na fragmencie tego planu. Zasadniczo powinien to byc teren stacji Stettin Westend, wiec wieksza ilosc torow na stacji jest rzecza zrozumiala. Przed wiaduktem na Niemierzynskiej tory zbiegaja sie w jeden i to by znaczylo, ze do dworca Zabelsdorf bylby jeden tor. Z kolei przebudowa tego wiaduktu w polowie lat 30. zostala wykonana z mysla o drugim torze. Biorac pod uwage rozpoczecie budowy w 1937 Hydrierwerke Poelitz i przewidywany wzrost przewozow, mozna przyjac, ze ten drugi tor powinien byl powstac. Jednak nic na potwierdzenie ewentualnej jego budowy, jak do tej pory nic znalazlem. Trop urywa sie na roku 1936.