Baumbrücke - Most Kłodny
Most Kłodny (niem. Baumbrücke) przedwojenny most łączący bulwar (niem. Bollwerk) z Łasztownią (niem. Lastadie). Most powstał z przedłużenia pomostu portowego wzmiankowanego po raz pierwszy w latach 1310 i 1312.
W 1731 roku dla ułatwienia żeglugi w górę Odry most został przebudowany na zwodzony. Konstrukcja została również poszerzona dla ułatwienia ruchu furmanek. W 1873 roku konstrukcja przeszła ostatni remont generalny.
W latach 1907 - 1909 obok dawnej, drewnianej konstrukcji powstał nowy, stalowy Most Kłodny według projektu znanego szczecińskiego architekta Wilhelma Meyera-Schwartau. 121 metrowa konstrukcja została oddana do użytku 23 grudnia 1909 roku.
Od 1910 roku mostem przebiegała trasa tramwaju linii 5, jednak dopiero w 1927 roku na moście zamontowano trakcję elektryczną.
Most został wysadzony przez wojska Niemieckie w 1945 roku. Niestety obiekt nigdy nie został odbudowany. W atach 1978 - 1996 w miejscu Mostu Kłodnego powstała Trasa Zamkowa imienia Piotra Zaremby.
Galeria:
Nowy Most Kłodny
Stary Most Kłodny
Przemiana by Airkozak