Piękna sprawa z ta odbudową. Śledzę na stronie magemara na bieżąco.
Ale chciałem tu wspomnieć o innym statku, wybudowanym w gdyńskiej stoczni w 1962 roku. Był to statek rybacki typu B-20 m/t "Gopło". Został przebudowany w Świnoujściu w latach 1991-1993 na piękny, trzymasztowy żaglowiec. Odkupił go na złomie ś.p. niemiecki kapitan, Hainz Hoss i w Polsce przebudował, bo tak bylo taniej. Wielki wizjoner, tylko on zobaczył w zardzewiałym kadłubie piękny kszałt. Uratowanie statku przekraczało jego możliwości, zadłużył się, ale dopiął swego. Uratował go, bo niechybnie czekała go stocznia złomowa. Statek pod nową nazwą "Peace", już jako barkentyna odbył nawet podróż na Karaiby i tam przetrwał porządny cyklon. Od roku 1993 pływał po Morzu Północnym, Śródziemnym i Bałtyku wożąc komerycjnie pasażerów. Jednostką dowodził w 1993 roku ogólnie znany w światku żeglarskim kapitan Andrzej Mendygrał, autor kilkudziesięciu szant. Po śmierci właściciela, wdowa sprzedała barkentynę Włochom.
Włosi zrobili kolejny remont, dobudowali furtę rufową, wymienili silniki pomocnicze, dokonali innych przeróbek.
Jest to w tej chwili piękny statek, nosi nazwę "Signora del Vento". Dalej pływa komercyjnie, wożąc pasażerów.
Ma już 49 lat, ale kadłub wykonany został solidnie, wtedy budowano z grubszych blach niż obecnie, a to jest najważniejsze, aby przedłużać świadectwa towarzystw klasyfikacyjnych potwierdzających zdolność do pływania.
Jak jest piękny, zobaczcie sami :
http://www.360cities.net/image/signora- ... ,0.00,70.0
http://www.signoradelvento.com/sdv/
Jeszcze parę słów o kapitanie Hossie. Był to wielki człowiek, przyjaciel Polski i Polaków, znał nawet trochę polski język. Wcześniej, pod koniec lat 80-tych kupił w Polsce drewniany (dębowy) kuter rybacki (GDY-16), takiego "żółtka", jakich wtedy było sporo przy nabrzeżach i przebudował go na śliczny, luksusowy jacht. Podwyższył burty, podniósł pokład o metr, dodał kil i balast. Wyszła z tego perełka, dwa maszty, kajuty przepiękne. Wszystkie prace robione były w Kołobrzegu. Jacht nosi nazwę "Freedom", obecnie stacjonuje w Eckernförde niedaleko Kilonii. Rok budowy to 1956, a więc jest tylko trochę młodszy od Bembridge
http://www.segelschiff-freedom.de/