Komentarze do galerii

Informacje dotyczące działania portalu i forum, propozycje i sugestie zmian, sprawy techniczne, zauważone błędy.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Komentarze do galerii

Postautor: Bartosz » 18 mar 2008, o 21:02

Tu będę wtrącać swoje trzy grosze :wink:.

Na początek:

Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Stadtteile und Vororte > Grünhof > Carolus Stift, Pölitzerstraße 31

10/11-12/12: -1936
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Torney
Posty: 8630
Rejestracja: 16 wrz 2004, o 13:57

Postautor: Torney » 18 mar 2008, o 21:05

Przenoszę i przyczepiam na tablicy ogłoszeń.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11268
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Re: Komentarze do galerii

Postautor: Bachinstitut » 18 mar 2008, o 21:16

Bartosz pisze:Tu będę wtrącać swoje trzy grosze :wink:.
A taky myałem spokój.
Żadnyyych gyupot.


Wszystkie trzy Kinderheimy przed 1936?
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 18 mar 2008, o 21:22

Pierwszy i drugi na pewno. Trzeci został wydany chyba w tej samej serii co drugi (a może i na tej samej widokówce?).
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 19 maja 2008, o 20:42

Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Alt-Stettin > Paradeplatz, Am Berliner Tor > Ostseite zwischen Breitestraße und Königsplatz

16/27 1910-1919
20/27 1927-

Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Alt-Stettin > Paradeplatz, Am Berliner Tor > Paradeplatz - Mittelpromenade und Verschiedene Bilder

33/48 1905-1907
34/38 1909
35/38 1909-1911
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11268
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 19 maja 2008, o 21:32

Jakieś konkretchenki byłby?
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 19 maja 2008, o 22:06

16/27 - w październiku 1909 r. przed budynkiem przy Paradeplatz 30 było jeszcze tymczasowe drewniane ogrodzenie, czyli zdjęcie zostało wykonane najwcześniej w 1910 r.; flaga państwowa wg wzoru sprzed 1919 r.

20/27 - Ohlen, czyli po 1927 r.

33/48 - Paradeplatz 29 przed rozbiórką, więc przed 1907 r.
34/38 - rozbiórka trzydziestki - kwiecień/maj 1909 r.
35/38 - nowa trzydziestka - najwcześniej druga połowa 1909 r.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11268
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 29 maja 2008, o 08:39

Powiedzmy, ze sobie nie potrafie poradzic z takim drobiazgiem.

Od Mirkekjota otrzymalem przedwojenna pocztowke z dworcem.
Wedlug powszechnego pogladu przedstawia ona widok po ostatniej przebudowie, jaka miala miejsce w latach 1933-1935. (Projekt jest datowany na lipiec 1933).
Tymczasem jej obieg pocztowy to 10 pazdziernik 1932.

Zapewne rozwiazanie jest dosc betonowate, wiec tylko tak zapytuje dla swietego spokoju: Osochodzi?
Załączniki
Hauptbahnhof; 10 10 1932 - 2.jpg
Hauptbahnhof; 10 10 1932 - 2
Hauptbahnhof; 10 10 1932 - 1.jpg
Hauptbahnhof; 10 10 1932 - 1
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Jezu
Posty: 961
Rejestracja: 2 sty 2005, o 01:47
Lokalizacja: Pilchowo

Postautor: Jezu » 29 maja 2008, o 10:01

Chwyt marketingowy. ;-)

Ozdrawiam (innych a siebie leczę).
Awatar użytkownika
Iwonka
Posty: 5888
Rejestracja: 16 sie 2004, o 10:32
Lokalizacja: Bollinken-Frauendorf

Postautor: Iwonka » 29 maja 2008, o 10:16

Jezu pisze:Chwyt marketingowy. ;-)

Ozdrawiam (innych a siebie leczę).
E tam. Datownika na poczcie nie przestawili. :wink:
Iwonka bądź mężczyzną... (copyright by Busol)
Awatar użytkownika
Kropka
Posty: 752
Rejestracja: 30 wrz 2007, o 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kropka » 29 maja 2008, o 10:35

Ja bym raczej powiedziała, że fotograf antycypował :wink:
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11268
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 29 maja 2008, o 12:38

Jezu pisze:Chwyt marketingowy. ;-)
Dżizus: chyba: "hłytmakietingoły" byłoby w transkrypcji.
Kropka pisze:Ja bym raczej powiedziała, że fotograf antycypował :wink:
A przypadkiem nie sam dworzec ?...
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 29 maja 2008, o 13:49

Bachinstitut pisze:Zapewne rozwiazanie jest dosc betonowate, wiec tylko tak zapytuje dla swietego spokoju: Osochodzi?
Iwonchen ma rację - rok na kasowniku jest błędny. Przypuszczalnie został omyłkowo przestawiony podczas zmiany ustawienia godzin nadania.

Znaczki z Hindenburgiem tego wzoru zostały wprawdzie wprowadzone do obiegu 1.10.1932 r., jednak wartość 6 fenigów pochodzi najwcześniej z wydania z kwietnia 1933 r., a jeżeli jego znak wodny jest tożsamy z deseniem na bieliźnie Helgi, to z lutego 1934 r.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2008, o 17:58 przez Bartosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 29 maja 2008, o 14:13

Jeszcze jedna uwaga. Na zdjęciu widać zegar, który został zainstalowany w połowie sierpnia 1934 r. To powinno ostatecznie rozwiać wszelkie wątpliwości :wink:.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11268
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 29 maja 2008, o 14:55

Bartosz pisze: Przypuszczalenie został omyłkowo przestawiony podczas zmiany ustawienia godzin nadania. .
Uhm, skoro więc już TY tak rozwiewasz także i moje wątpliwości na ten temat, to ja już nie mam żadnych. :lol:
Erich-Falkenwaldergesellschaft

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron