Siesin 2050 (uwaga - szokujące)

Informacje dotyczące działania portalu i forum, propozycje i sugestie zmian, sprawy techniczne, zauważone błędy.
dragon113
Posty: 131
Rejestracja: 8 lis 2004, o 12:01

Postautor: dragon113 » 19 kwie 2008, o 15:12

SJez pisze: system identyfikacji Szczecina ma właśnie powstać, a z nim jest związany system informacji miasta (mam nadzieję, że mówimy o tym samym)
takie są plany miasta, bo przecież czym jest zdjęcie przystanku autobusowego w prezentacji wizji? czym jest wizualizacja Filharmonii i oświetlenia Trasy Zamkowej???
przecież najpierw nie robi się systemu identyfikacji, a dopiero potem dopiera kolory, symbole, komunikat; dzięki temu podana potem informacja (tablice z nazwami ulic, drogowskazy dla turystów, plany miasta, ścieżki rowerowe i spacerowe) jest spójna i czytelna, łatwiej ją odnaleźć, przyporządkować, usystematyzować

w wizji przedstawionej przez Urząd wszystko dzieje się po kolei: jest oficjalne logo, jest logo promocyjne wyrażające wizję, dobrana kolorystyka, która gra z wizją, jest przesłanie - to są podstawy, na których dopiero buduje się system identyfikacji miasta i system informacji

oby tylko prezentacja Rocznika nie przerodziła się w dyskusję o wizji miasta ;-)

pozdrawiam
To o czym piszesz nazywa sie w marketingu "Ksiegą znaków" . Ma ja każda szanująca sie firma i to co zrobił urząd miasta nie jest żadnym odkryciem. Pytanie jest inne dlaczego zajęło mu to aż 2 lata!!!???
Natomiast to co mnie martwi to fakt iż niczym nie wyróżnia nas to od innych miast bo każde z nich już tego typu opracowania posioada od lat. Ja raczej oczekiwąłbym czegoś bardziej orginalnego. A tak wogóle jestem przeciwnikiem zmianiania tradycji i wymyślania czegoś po raz\ drugi. Jeśli jest herb miasta to po co wymyślać jego substytut? to wbrew logice. Ulegamy modzie która może potrwa jeszcze 20-30 lat a moiże krócej. wydaje mi sie iż powinniśmy się promować tym co nas różni od konkurencji (innych miast) a nie tym co mamy takie same. Na przykład fajną rzecza w Szczecinie jest to że dziki mozna spotkać na jego obrzeżu. A gdyby tak ściągnąć w jego lasy miejskie żubry - o to jest to o czym by mwiły agencje w człaej europie - "Żubry w centrum miasta". Ta jedna rzacz zrobiłaby dla promocji więcej niż wszyscy włodarze przez ostatnie 50 lat. Po prostu mówiłoby sie o Szczecinie w całej Europie (lub chociaż w Polsce). Ale na takie pomysły jak już wspomniałem, trzeba mieć jakoiekolwiek doświadczenie w zarządzaniu. Miało być bez polityki więc dalej się nie zagłębiam. Uważam że należałoby stworzyć Księgę Znaków ale nie na pewno w tej formie która jest prezentowana. Musi ona nawiazywać do histroii i tradycji czyli do symboli które kojarzą się z solidniością.
Było już tutaj forum pt - "z czym kojarzy się Szczecin w Polsce" (lub coś podobnego) i wypadło to dosyc blado przy innych miastach. Dlatego uważam iż należłaoby w zupełnie inny sposób tworzyć marketing miasta. Sa tu już gotowe elementy które należy tylko poukładać a nie wymyślać nowych rzeczy trudnych do zaakcedptowania mieszkańcom (ową fonetyke mam na myśli) a co dopiro inwestorom.
Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 1702
Rejestracja: 11 lip 2004, o 16:28
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek » 19 kwie 2008, o 18:06

dragon113 pisze:
... - o to jest to o czym by mwiły agencje w człaej europie -...
Ostatnio było głośno o Szczecinie z powodu braku prądu więc jest sposób na mówienie o nas :wink:
Awatar użytkownika
SJez
Muj Wydafca
Posty: 256
Rejestracja: 7 gru 2005, o 01:04
Lokalizacja: Szczecin Podjuchy

Postautor: SJez » 19 kwie 2008, o 22:32

dragon113 pisze: Pytanie jest inne dlaczego zajęło mu to aż 2 lata!!!???
jakie dwa lata? praca nad marką zaczęła się pół roku temu!
czy myślisz, że nowy prezydent miasta ma gotową strategię marki już pierwszego dnia urzędowania???
dragon113 pisze: Natomiast to co mnie martwi to fakt iż niczym nie wyróżnia nas to od innych miast bo każde z nich już tego typu opracowania posioada od lat. Ja raczej oczekiwąłbym czegoś bardziej orginalnego.


dla mnie to jest dużo bardziej oryginalne niż większość tego, co prezentują inne miasta - w Polsce, Europie, świecie
na pewno oryginalniejsze, niż "tradycyjna" trójkolorowa S, która była poprzednim logo promocyjnym Szczecina ;-)
dragon113 pisze: A tak wogóle jestem przeciwnikiem zmianiania tradycji i wymyślania czegoś po raz\ drugi. Jeśli jest herb miasta to po co wymyślać jego substytut? to wbrew logice.
trochę tu przeczysz samemu sobie: inne miasta mają od lat, ale my nie zmieniajmy; poza tym piszesz o księdze znaków - powinieneś wiedzieć po co firmy odświeżają logo
herbu nikt nie zmienia, herb zostaje bez zmian; przecież nie będziesz zbijał wszystkich herbów z zabytkowych budynków w tym mieście! ;-)
dragon113 pisze: Ulegamy modzie która może potrwa jeszcze 20-30 lat a może krócej.
a tu już bomba! 20-30 lat to szmat czasu! nawet gdyby nową markę trzeba odświeżyć po 10 latach to i tak warto ją opracować i wdrożyć! moda czy nie, ale to dobrze wykreowana i promowana marka daje pieniądze z inwestycji, turystyki, podatków mieszkańców - niech płyną szeroką rzeką przez następne 20-30 lat, a jak się moda skończy, to będziemy pracować nad nową! gdyby nasi ojcowie tak myśleli, to nic by nie zrobili 20-30 lat temu, bo moda się zmieni :D
dragon113 pisze: wydaje mi sie iż powinniśmy się promować tym co nas różni od konkurencji (innych miast) a nie tym co mamy takie same. Na przykład fajną rzecza w Szczecinie jest to że dziki mozna spotkać na jego obrzeżu.


dziki są też w Świnoujściu - czy dla dzików na przedmieściach przyjadą tu turyści???
dragon113 pisze: A gdyby tak ściągnąć w jego lasy miejskie żubry - o to jest to o czym by mwiły agencje w człaej europie - "Żubry w centrum miasta".
np. nazwano nas "Druga Białowieża" - tylko że kto przyjedzie do tej Drugiej, jak może jechać do Pierwszej, oryginalnej!
myślę, że tym tekstem puszczasz "bezalkoholowe" oczko, bo to jest po prostu niepoważne; to tak jakby postawić na Jasnych Błoniach atrapę Wieży Eiffel'a albo Piramid Egipskich! zero oryginalności właśnie, podróbka i atrapa
dragon113 pisze: Ta jedna rzacz zrobiłaby dla promocji więcej niż wszyscy włodarze przez ostatnie 50 lat. Po prostu mówiłoby sie o Szczecinie w całej Europie (lub chociaż w Polsce). Ale na takie pomysły jak już wspomniałem, trzeba mieć jakoiekolwiek doświadczenie w zarządzaniu. Miało być bez polityki więc dalej się nie zagłębiam. Uważam że należałoby stworzyć Księgę Znaków ale nie na pewno w tej formie która jest prezentowana. Musi ona nawiazywać do histroii i tradycji czyli do symboli które kojarzą się z solidniością.
moim zdaniem to Ty na pewno się na tym nie znasz
marka ma mówić o przyszłości, wyrażać to kim chcemy być, dokąd dążyć; rozpamiętywanie przeszłości nic nie wnosi; oczywiście nie można zapomnieć o tożsamości i korzeniach, ale trzeba patrzeć do przodu, tam kierować wzrok, nie można poruszać się tyłem!
wiem o czym mówię, bo jeszcze nie tak dawno twierdziłem, że Sedina powinna być marką Szczecina tak jak przed wojną, bo wyraża wszystkie te cechy miasta, które są wciąż aktualne; teraz przyznaję: myliłem się, byłem uparty w swoich twierdzeniach, negowałem każdy argument przeciw, ale myliłem się; Sedina jest ważnym elementem szczecińskiej tożsamości, wpisuje się w markę Szczecina, bo wiąże się z wodą i żeglugą, ale sama marką być nie może
są miasta, które mogą żyć z historii, które na niej budują swoją strategię rozwoju, ale Szczecin do nich nie należy
dragon113 pisze: Było już tutaj forum pt - "z czym kojarzy się Szczecin w Polsce" (lub coś podobnego) i wypadło to dosyc blado przy innych miastach. Dlatego uważam iż należłaoby w zupełnie inny sposób tworzyć marketing miasta. Sa tu już gotowe elementy które należy tylko poukładać a nie wymyślać nowych rzeczy trudnych do zaakcedptowania mieszkańcom (ową fonetyke mam na myśli) a co dopiro inwestorom.
problem w tym, że jak pokazały badania Szczecin nie ma wyrazistego wizerunku wśród mieszkańców innych części Polski, a jeszcze mniejszy wśród innych krajów; właśnie właśnie: wypadło blado
dlatego to co zaproponował Urząd Miasta wspólnie z BNA - to o czym tu dyskutujemy - to coś nowego, wyrazistego, coś wyróżniającego; dlatego ja uważam, że nareszcie marketing naszego miasta jest tworzony w prawidłowy sposób!
mirekjot
Posty: 1039
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 19 kwie 2008, o 23:25

Czym tu się podniecacie? Cała ta wizja skończy się wraz z nastaniem nowej ekipy w magistracie. Kontynuacja to nie u nas. My musimy od ściany do ściany. Taki kraj.
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9632
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 19 kwie 2008, o 23:26

Szymon ! ZNamy juz Twoje zdanie.
NIedlugo ktos powie ze jeste oplacany przez miasto bo tak zawziecie odpisujesz na posty

Po pierwsze:
SJez pisze:dla mnie to jest dużo bardziej oryginalne niż większość tego, co prezentują inne miasta - w Polsce, Europie, świecie
na pewno oryginalniejsze, niż "tradycyjna" trójkolorowa S, która była poprzednim logo promocyjnym Szczecina ;-)
O gustach sie nie dyskutuje. KAzdy wyraza swoje zdanie i przekonywanie innych do swojego to chyba nie to co lubimy najbardziej

bo
Po drugie:
SJez pisze:jeszcze nie tak dawno twierdziłem, że Sedina powinna być marką Szczecina tak jak przed wojną, bo wyraża wszystkie te cechy miasta, które są wciąż aktualne; teraz przyznaję: myliłem się, byłem uparty w swoich twierdzeniach, negowałem każdy argument przeciw, ale myliłem się;
Wiem pamiętam... Ale w takim razie skąd ta pewność, ze pisząc:
SJez pisze:to co zaproponował Urząd Miasta wspólnie z BNA - to o czym tu dyskutujemy - to coś nowego, wyrazistego, coś wyróżniającego; dlatego ja uważam, że nareszcie marketing naszego miasta jest tworzony w prawidłowy sposób!
NIe myslisz się ?
Zapraszam na TrocheInaczej.pl.
"Niemcy kiedyś byli źli, a teraz są dobrzy. Ktoś mi tak opowiadał". Franek Bis.
Awatar użytkownika
SJez
Muj Wydafca
Posty: 256
Rejestracja: 7 gru 2005, o 01:04
Lokalizacja: Szczecin Podjuchy

Postautor: SJez » 20 kwie 2008, o 13:39

Busol pisze:Szymon ! ZNamy juz Twoje zdanie.
NIedlugo ktos powie ze jeste oplacany przez miasto bo tak zawziecie odpisujesz na posty
nie jestem opłacany chociaż może i bym chciał :D
po prostu nie potrafię przejść obojętnie
ta problematyka bardzo mnie obchodzi - to chyba jak do tej pory jedyny temat na tym portalu, na który coś naprawdę wiem, bo o historii nic nie mogę pisać, mogę tylko o niej czytać
nie widzę w tym nic złego, że bronię pomysłu, w który wierzę
Busol pisze: Po pierwsze:
SJez pisze:dla mnie to jest dużo bardziej oryginalne niż większość tego, co prezentują inne miasta - w Polsce, Europie, świecie
na pewno oryginalniejsze, niż "tradycyjna" trójkolorowa S, która była poprzednim logo promocyjnym Szczecina ;-)
O gustach sie nie dyskutuje. KAzdy wyraza swoje zdanie i przekonywanie innych do swojego to chyba nie to co lubimy najbardziej
tylko polemizuję z prezentowanymi tu opiniami
Busol pisze: bo
Po drugie:
SJez pisze:jeszcze nie tak dawno twierdziłem, że Sedina powinna być marką Szczecina tak jak przed wojną, bo wyraża wszystkie te cechy miasta, które są wciąż aktualne; teraz przyznaję: myliłem się, byłem uparty w swoich twierdzeniach, negowałem każdy argument przeciw, ale myliłem się;
Wiem pamiętam... Ale w takim razie skąd ta pewność, ze pisząc:
SJez pisze:to co zaproponował Urząd Miasta wspólnie z BNA - to o czym tu dyskutujemy - to coś nowego, wyrazistego, coś wyróżniającego; dlatego ja uważam, że nareszcie marketing naszego miasta jest tworzony w prawidłowy sposób!
NIe myslisz się ?
może i tak, może się mylę, czas pokaże
tyle że nikt nie zaproponował nic lepszego do tej pory

ciągle narzekamy (my Szczecinianie) jak to gdzieś indziej (Wrocław, Gdańsk, Kraków) jest lepiej; a jak już ktoś coś zrobi, to mu dokopujemy; pamiętam jak pisało się przed TSR, że będzie klęska i wstyd; przywołuję ten przykład bo jestem przekonany, że z nową marką Szczecina będzie tak samo;

Arku, czytając między wierszami Twoją sugestię kończę już wypowiadać się w tym wątku, OK?
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9632
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 20 kwie 2008, o 16:12

SJez pisze:może i tak, może się mylę, czas pokaże
tyle że nikt nie zaproponował nic lepszego do tej pory
Tak. Ja na przykład wole poczekac jakis czas z radykalnym okreslaniem sie w którąkolwiek z poważnych stron wlasnie dlatego ze moze sie myle i nie wszystko jeszcze widze/wiem/rozumiem
Zapraszam na TrocheInaczej.pl.
"Niemcy kiedyś byli źli, a teraz są dobrzy. Ktoś mi tak opowiadał". Franek Bis.
dragon113
Posty: 131
Rejestracja: 8 lis 2004, o 12:01

Postautor: dragon113 » 20 kwie 2008, o 18:06

SJez pisze:
jakie dwa lata? praca nad marką zaczęła się pół roku temu!
czy myślisz, że nowy prezydent miasta ma gotową strategię marki już pierwszego dnia urzędowania???
I tu się mylisz, tam gdzie ja pracowąłem i pracuje pierwszych efektów pracy nad marketingiem oczekuje sie już po 3 miesiacach. I generalnie jest to standart w firmach, iż po 3 miesiącach nakreśla się zarys strategii lub jej elementów. Tak pracuje sie w firmach prywatnych. I tu właśnie w tym zdaniu potwierdziłeś słabą znajomość rzeczy przez naszych włodarzy.

Nie chciałby się tu odnosić do pozostałych Twoich uwag kolego, z tego powodu iż nie dokładnie przeczytałeś to co ja napisałem. Na przykład pomysł z żubrami był wzięty stąd iż właśnie go piłem. Ale równie dobrze mogłem napisać o atomowej łodzi podwodnej z której można zrobić muzeum morskie, itp.

Ale to co zaproponował nam UM nie jest wcale odkrywcze czy nowatorskie. To coś nowego, o czym piszeszto jest standartem i niczym więcej. Nowe to może jest dla Pana Prezydenta miasta który nigdy takich rzeczy nie robił.
I na koniec przychylę się do zdania Busola zobaczymy jak sie zakończy to tworzenie marki i wtedy można będzie cos powiedzieć na temat słuszności lub nie wykonanego planu. Na razie nowych inwestorów ni słychu ni dychu, nie licząc tych co się budują pod Goleniowem.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
wraga
Posty: 1336
Rejestracja: 23 gru 2004, o 13:18
Lokalizacja: najpierw Falkenburg, potem Szczecin - Wussower Str., a teraz Am Bültpohl
Kontakt:

Postautor: wraga » 4 maja 2008, o 00:41

SJez pisze:
Busol pisze:W kontekście błedu w zapisie fonetycznym (który to zapis jak sie okazuje nie jest znany nawet twórcom znaku skoro bład przeszedł wszystkich zatwierdzających)
zrobiłem rozeznanie, zapytałem kilku osób i do końca nie mam jasności z tym błędem w zapisie fonetycznym; ponoć sprawa jest dyskusyjna, bo kilku specjalistów przedstawiło co najmniej 3 wersje
myślę, że BNA to sprawdziła i mieli podstawy, żeby tak zapisać
ale moim zdaniem niezależnie czy błąd jest czy nie, to tylko szczegół, który należy poprawić, a nie wyrzucać całą wizję i cały projekt do kosza
a jak się okaże, to kolejne nieporozumienie jak z podejrzeniami o plagiat w projekcie Filharmonii?...
W zapisie nazwy Szczecin międzynarodowym alfabetem fonetycznym jest sporo pomyłek....Językoznawca Ewa Kołodziejek wylicza: 12 błędów ortograficznych w opisie wizji Szczecina, jeszcze więcej stylistycznych i interpunkcyjnych... - 480 tys zł :?
tomeks
Posty: 84
Rejestracja: 28 kwie 2006, o 23:10

Postautor: tomeks » 16 maja 2008, o 21:42

Nie wiem czy szanowni Admini mi wybaczą ale link jak najbardziej dotyczący wizji Szczecina, a przynajmniej powaznej dyskusji na ten temat z Prezydentem Krzystkiem:
http://www.hist.us.szn.pl/index.php?opt ... e&Itemid=1
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 17 maja 2008, o 23:16

Na czym polega ten spór, przecież "poszłem", "tu pisze" i "gdzie idziesz" jest na porządku dziennym, a nie grafika tworzy markę a produkt który ona reprezentuje, a o tym żadnych konkretów tylko jak zawsze gruszki na wierzbie (choć w dzisiejszych czasach ???) :shock:
Motylem byłem lecz utyłem :P POLAK
PrzemysławJ
Posty: 174
Rejestracja: 24 sie 2007, o 15:09
Lokalizacja: Szczecin-Niebuszewo

Postautor: PrzemysławJ » 18 maja 2008, o 19:41

tomeks pisze:Nie wiem czy szanowni Admini mi wybaczą ale link jak najbardziej dotyczący wizji Szczecina, a przynajmniej powaznej dyskusji na ten temat z Prezydentem Krzystkiem:
http://www.hist.us.szn.pl/index.php?opt ... e&Itemid=1
[Ciach]

Uprasza się, by pytania do prezydenta kierować bezpośrednio do niego, a nie przez forum sedina.pl.
Awatar użytkownika
Torney
Posty: 8630
Rejestracja: 16 wrz 2004, o 13:57

Postautor: Torney » 17 sty 2009, o 00:25

Kto jutro (dzisiaj) idzie na spacer brzegiem Bałtyku?
Załączniki
FG.jpg
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Lazi
Posty: 1342
Rejestracja: 18 sty 2005, o 13:41
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lazi » 17 sty 2009, o 01:26

To położenie oddaliło nas od 4-milionowej metropolii o jakieś 150 km...
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Postautor: RychO » 17 sty 2009, o 01:33

Torney pisze:Kto jutro (dzisiaj) idzie na spacer brzegiem Bałtyku?
Ja. Będę na plaży karmił śledzie.... wróć!....szczupaki :D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

cron