Strona 1 z 1

(Vademecum) Bahnhofsbrücke - Most Dworcowy

: 16 lis 2008, o 22:20
autor: lesiu

: 16 lis 2008, o 22:25
autor: Bachinstitut
Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

Neuebrücke (Wiesenstraße - Schwedter Ufer)
Budowa: 1853-1854
Otwarcie: 01.11.1854
Rozbiórka: 16.03.1889-30.04.1900

Bahnhofsbrücke (Holzmarktstraße - Schwedter Ufer)
Początek budowy: 25.04.1899
Oddanie do użytku: 21.03.1900
Wysadzenie w stratosferę: 25.04.1945 ???

Edit był. :lol: :lol: :lol:

: 16 lis 2008, o 23:32
autor: MilaRS
Bachinstitut pisze:Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

Neuebrücke […]
Rozbiórka: 16.03.1989-30.04.1900
Oczywiście 16.03.1899.

: 17 lis 2008, o 00:47
autor: Schulz
Bachinstitut pisze:...

Neuebrücke (Wiesenstraße - Schwedter Ufer)...
...
Bahnhofsbrücke (Holzmarktstraße - Schwedter Ufer)...
Małe uzupełnienie:
Dla potrzeb obsługi powstałego w roku 1843 dworca linii szczecińsko – berlińskiej, wybudowano nabrzeże wraz bocznicą kolejową, usytuowane wzdłuż powstałej w 1883 roku ulicy Nadbrzeżnej (Uferstrasse). Nabrzeże początkowo nosiło nazwę Niedriges Bollwerk (1898). Takiej nazwy używano jeszcze w roku 1903 (vide plan „Neuer Plan von Stettin [1903] w naszej galerii. Jeszcze w roku 1906 na planach miasta występuje nazwa Uferstrasse (Galeria, Szczecin 1900-1945 - Plany miasta – Stettin 1906). Z nabrzeża tego odpływały statki w kierunku miasta Schwedt, stąd jego kolejna nazwa Nabrzeże Schwedt (Schwedter Ufer, Galeria, Szczecin 1900-1945 - Plany miasta – Stettin 1919). W pewnym okresie czasu istniał tu targ warzywny.

: 5 sty 2009, o 19:08
autor: lesiu
Most Dworcowy - Bahnhofsbrücke

Most Dworcowy (niem Bahnhofsbrücke) - most łączący Nabrzeże Na Kolumba (niem. Schwedter Ufer) z Bulwarem Elbląskim (niem. Wasserstraße) na Kępie Parnickiej (niem. Silberwiese). Most został oddany do użytku 21 marca 1900 roku. Jego budowa trwała 2 lata. Konstrukcja przechodziła przez południową część wyspy zwanej Wenecja (niem. Ahrensinsel, w późniejszym okresie Genossenschaftsinsel) i zastąpiła wybudowany w 1853/54 roku (przechodzący przez północną część Wenecji) drewniany Most Nowy (niem. Neuebrücke). Most Dworcowy miał 175 metrów długości a szerokość jezdni wynosiła 8 metrów. Obiekt posiadał przepust dla statków (Długość przęsła zwodzonego wynosiła 17,5 metra). Most został wysadzony w 1945 przez wycofujące się wojska.


Galeria przedwojenna

Przemiana by Airkozak