Zlikwidowane tramwaje w śródmieściu

Dyskusje na temat powojennego Szczecina.
Awatar użytkownika
Kropka
Posty: 752
Rejestracja: 30 wrz 2007, o 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kropka » 21 wrz 2008, o 21:28

Jezu pisze:
Kropka pisze:
Jezu pisze: Łatwy powrót tramwajowy zademonstrował niejaki Łazuka w filmie "Nie lubię poniedziałku". W dzisiejszych czasach może być tylko problem ze zdobyciem korby do Triumph'a.

Ozdrawiam (innych a siebie leczę).
Inny problem polega na tym, że niestety nawet jak zdobęde korbę od Triumph'a to niestety na Przecław tory nie dochodzą ...
Nocne tramwaje też nie. Prawdopodobnie z braku torów.
Taka dzielnica. Tu dochodzą ludzie a nie tramwaje.

Ozdrawiam (innych a siebie leczę).
Częściej jednak dojeżdzają, z braku torów - autobusami i samochodami.
mirekjot
Posty: 1033
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 21 wrz 2008, o 22:09

O likwidacji tramwajów w śródmiejskiej części al. Wojska Polskiego nie mozna powiedziec inaczej niz skrajny idiotyzm. Przetrącono w ten sposób jedną z głownych osi komunikacyjnych miasta, a sama ulica zwyczajnie zdechła. Teraz, gdy jadę jedynką od Głębokiego i tramwaj skręca na pl. Sprzymierzonych w lewo, a ja przez okna widzę o rzut beretem pl. Zwycięstwa, to mnie trzęsie cholera. Kiedyś dojazd jedynką, a później dziewiątką z pl. Sprzymierzonych (wcześniej pl. Lenina) do Bramy Portowej zajmował parę minut i bez problemu mozna było wysiąśc po drodze na kilku przystankach - przy rogu Jagiellonskiej, przed wjazdem na pl. Zgody (wcześniej pl. Przyjaźni Polsko-Radzieckiej) i przy kinie "Pionier". W drugą stronę podobnie - przy "Pionierku", przed pl. Zgodyi przed skrzyżowaniem z Jagiellonską (koło hotelu). Na Obr. Stalingradu przystanki w obu kierunkach były przed pl. Zgody (dla jazdy w kierunku pl. Zołnierza oczywiście za placem Zgody, bodaj na wprost kamienicy nr 17). Przy samej Kaskadzie był przystanek czynny tylko w niektórych godzinach. A czy 102-k jeździły przez Wojska Polskiego? A kiedy 102-ki przyszły? W końcu 1971-go, tak? To odpowiedź jest prosta. No, ale na dzis dośc opowieści.
Leks
Virtuell
Posty: 199
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:24

Postautor: Leks » 22 wrz 2008, o 06:10

Przystanek czynny tylko w niektórych godzinach? Hmmm ciekawe, czegoś takiego już nie ma. Czyli w sumie widzę, że wszyscy uważają, że likwidacja była rzeczą głupią. Może miasto kiedyś pomyśli o reaktywacji linii...

A 102Na 1972r. najpóźniej jak się pojawić mogła pierwsza w Szczecinie. No ale nie wiadomo czy je puszczali tam ( np. jako, że wozy były nowe a stan torowiska pewnie tragiczny ). A chciałbym zobaczyć zdjęcie 102Na w Obrońców Stalingradu np. W ogóle strasznie mało zdjęć się zachowało stamtąd :/...
Awatar użytkownika
Yossarian
Posty: 880
Rejestracja: 26 cze 2004, o 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Yossarian » 22 wrz 2008, o 11:27

Pamiętam przystanek na Obrońsców Stalingradu, przy sklepiku warzywnym (ok. 100 m. od placu Przyjaźni pol-rad - obecnie i dawniej Zgody). Pamiętam, że przy wystawie była zainstalowana pozioma rurka, na której jako brzdąc się uwieszałem, czekając z rodzicami na tramwaj. Przystanek był vis a vis jubilera i czekało sie tam na tramwaje jadące w kierunku kaskady.
[url=http://picasaweb.google.com/yossarian67]Szczecinianin z urodzenia i przekonania[/url]
Leks
Virtuell
Posty: 199
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:24

Postautor: Leks » 22 wrz 2008, o 17:50

Czyli generalnie uważacie, że reaktywacja linii tramwajowej miała by sens? W sumie jeszcze do tej pory się o tym nie mówiło, a warto się dokładniej zastanowić.
mirekjot
Posty: 1033
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 22 wrz 2008, o 19:25

Generalnie - tak uważam. Trakcja tramwajowa powinna wrócoc na ten odcinek Alei. A 102Na na Obronców Stalingradu nie zaglądały. Obsadzano je na 7-ce, 8-ce i 9-tce, przy czym 7-ka i 9-ka chodziły przez al. Wojska Polskiego liniowo, a wozy 8-ki wyjeżdżały na swoją trasę, albo zjeżdżały do zajezdni. Tory były tam takie jak wszędzie, czyli kiepskie. Ale jak się nic nie robi przez dziesięciolecia, to muszą byc takie.
PrzemysławJ
Posty: 174
Rejestracja: 24 sie 2007, o 15:09
Lokalizacja: Szczecin-Niebuszewo

Postautor: PrzemysławJ » 22 wrz 2008, o 22:20

Koncepcja "powrotu" jak najbardziej słuszna i zasadna, sądzę jednak, że w pierwszej kolejności miasto MUSI coś zrobić z bierzącą trakcją - np. dziś po 7 rano (!!!) wystarczyło, że padła (jak zwykle) 3 i stało całe Niebuszewo. Wstyd dla miasta, że po torach jeżdżą jeszcze takie zabytki, które co chwilę się psują.
Leks
Virtuell
Posty: 199
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:24

Postautor: Leks » 22 wrz 2008, o 22:45

No tak. Od wielu lat w Szczecinie w ogóle nie rozbudowano sieci i mało co zainwestowano w tramwaje. Dopiero ostatnie 2 lata wydatki na MZK i komunikacje stopniowo wzrosły ( chociaż bez rewolucji ). Linia 3 to już prawdziwa masakra. Szczególnie ulica niemierzyńska-arkońska. Miejmy nadzieje, że kolejne lata poprawią sytuacje.
Tylko, że sam pomysł nawet jak nie ma szans na realizacje w ciągu kilku najbliższych lat, warto żeby w ogóle był uwzględniony w planach inwestycyjnych itp. Jak myślicie co można zrobić, żeby miasto zwróciło uwagę na ten pomysł? ( reaktywacji tramwaju przynajmniej na samej al. Wojska Polskiego - czy nawet obr. Stalingradu gdzie dołożyć mogłaby się Kaskada w ramach lepszego transportu )
Awatar użytkownika
Kropka
Posty: 752
Rejestracja: 30 wrz 2007, o 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kropka » 22 wrz 2008, o 22:49

Leks pisze:No tak. Od wielu lat w Szczecinie w ogóle nie rozbudowano sieci i mało co zainwestowano w tramwaje. Dopiero ostatnie 2 lata wydatki na MZK i komunikacje stopniowo wzrosły ( chociaż bez rewolucji ). Linia 3 to już prawdziwa masakra. Szczególnie ulica niemierzyńska-arkońska. Miejmy nadzieje, że kolejne lata poprawią sytuacje.
Tylko, że sam pomysł nawet jak nie ma szans na realizacje w ciągu kilku najbliższych lat, warto żeby w ogóle był uwzględniony w planach inwestycyjnych itp. Jak myślicie co można zrobić, żeby miasto zwróciło uwagę na ten pomysł? ( reaktywacji tramwaju przynajmniej na samej al. Wojska Polskiego - czy nawet obr. Stalingradu gdzie dołożyć mogłaby się Kaskada w ramach lepszego transportu )
Na Arkońską - Niemierzyńską już powstaje projekt. Docelowo ma byc wydłuzona linia tramwajowa aż do Szafera, a póżniej nawet dalej.
Awatar użytkownika
Jezu
Posty: 961
Rejestracja: 2 sty 2005, o 01:47
Lokalizacja: Pilchowo

Postautor: Jezu » 22 wrz 2008, o 23:00

Kropka pisze:
Leks pisze:No tak. Od wielu lat w Szczecinie w ogóle nie rozbudowano sieci i mało co zainwestowano w tramwaje. Dopiero ostatnie 2 lata wydatki na MZK i komunikacje stopniowo wzrosły ( chociaż bez rewolucji ). Linia 3 to już prawdziwa masakra. Szczególnie ulica niemierzyńska-arkońska. Miejmy nadzieje, że kolejne lata poprawią sytuacje.
Tylko, że sam pomysł nawet jak nie ma szans na realizacje w ciągu kilku najbliższych lat, warto żeby w ogóle był uwzględniony w planach inwestycyjnych itp. Jak myślicie co można zrobić, żeby miasto zwróciło uwagę na ten pomysł? ( reaktywacji tramwaju przynajmniej na samej al. Wojska Polskiego - czy nawet obr. Stalingradu gdzie dołożyć mogłaby się Kaskada w ramach lepszego transportu )
Na Arkońską - Niemierzyńską już powstaje projekt. Docelowo ma byc wydłuzona linia tramwajowa aż do Szafera, a póżniej nawet dalej.
No tak ale jak Pani wie od projektu do realizacji jest bardzo daleka droga a nawet czasem w ogóle nie ma związku. Ja projekty szybkiego tramwaju na prawobrzeże oglądałem już na deskach wiele wiele lat temu.

Ozdrawiam (innych a siebie leczę).
Mad Poets Society
Leks
Virtuell
Posty: 199
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:24

Postautor: Leks » 23 wrz 2008, o 16:20

Kropka pisze: Na Arkońską - Niemierzyńską już powstaje projekt. Docelowo ma byc wydłuzona linia tramwajowa aż do Szafera, a póżniej nawet dalej.
To ten projekt już 1,5 roku robią? :shock: Przetarg na dokumentacje był przecież ogłoszony jeszcze chyba rok albo ponad rok temu. Jakaś firma opracowywać miała dokumentację, a miasto mówiło co do tej pory pamiętam, że pracę budowlane rozpoczną się w I kwartale 2008r. I co tu teraz myśleć :/ Tak samo 2009r. ma być robiona Potulicka, ale miasto chyba jeszcze projektów nie ma - jak oni chcą to robić, jak tak im się śpieszy... :/
Awatar użytkownika
Kropka
Posty: 752
Rejestracja: 30 wrz 2007, o 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kropka » 23 wrz 2008, o 17:11

Leks pisze:
Kropka pisze: Na Arkońską - Niemierzyńską już powstaje projekt. Docelowo ma byc wydłuzona linia tramwajowa aż do Szafera, a póżniej nawet dalej.
To ten projekt już 1,5 roku robią? :shock: Przetarg na dokumentacje był przecież ogłoszony jeszcze chyba rok albo ponad rok temu. Jakaś firma opracowywać miała dokumentację, a miasto mówiło co do tej pory pamiętam, że pracę budowlane rozpoczną się w I kwartale 2008r. I co tu teraz myśleć :/ Tak samo 2009r. ma być robiona Potulicka, ale miasto chyba jeszcze projektów nie ma - jak oni chcą to robić, jak tak im się śpieszy... :/
Takiego projektu nie robi się w jeden dzień. A po drodze jeszcze napotyka sie móstwo nieprzewidzianych i przewidzianych problemów.
Leks
Virtuell
Posty: 199
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:24

Postautor: Leks » 23 wrz 2008, o 17:18

A masz może jakiś związek z tym projektem? Ja o tym wiem, tylko, że to są kolejne obietnice bez pokrycia. A ulica wygląda coraz gorzej, lata lecą. Poza tym jak mniemam nie zdołają jej w ciągu roku - dwóch wyremontować całej od Krasinskiego aż do Spacerowej...
Awatar użytkownika
Kropka
Posty: 752
Rejestracja: 30 wrz 2007, o 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kropka » 23 wrz 2008, o 17:22

Leks pisze:A masz może jakiś związek z tym projektem? Ja o tym wiem, tylko, że to są kolejne obietnice bez pokrycia. A ulica wygląda coraz gorzej, lata lecą. Poza tym jak mniemam nie zdołają jej w ciągu roku - dwóch wyremontować całej od Krasinskiego aż do Spacerowej...
Będzie przebudowywana etapami. Pierwszy etap od petli trójki do Krasińskiego.
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

"Co było nie wróci i szaty rozdzierac na próżno..."

Postautor: RychO » 23 wrz 2008, o 18:25

Powrót tramwajów na Obrońców Stalingradu i śródmiejską część Wojska Polskiego:
- Obecnie jest dużo większy ruch kołowy, niż wtedy gdy torowiska tam likwidowano.
- Jakie to były by linie? Skąd i dokąd? Może tylko tramwaje i strefa piesza, a samochody won?
- Co by tam po torach jeździło i po co? Zdemolowanym taborem po zakupy w galerii kaskada?

A może zrobić tramwajowe pętle na zamkowym dziedzińcu i Jasnych Błoniach? - bo pieszym za daleko?

Chrońmy lepiej, to co jeszcze jest, chociaż niektórych alei, których środek zabrano na torowiska, jest mi naprawdę żal.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron