Strona 2 z 3
: 20 wrz 2006, o 23:03
autor: Słoń_77
W ramach ciekawostek, przystanek Wzgórze Hetmańskie, przyjrzyjcie sie istniejącej nastawni wybudowanej pod koniec lat 80-tych, została wybudowana tyłem do przodu. Pomyłkę spowodowała podobno zmiana numeracji torów po przebudowie
: 21 wrz 2006, o 10:08
autor: slawek.bunka
Słoń_77 pisze:Pod koniec lat 70-tych i na początku 80-tych zaczęto realizować ideę zastąpienia szybkiego tramwaju kolejką podmiejską, dlatego też zelektryfikowano odcinek linii do osiedla. Trakcja kończyła się za przystankiem. Idea szczytna o tyle o ile zupełnie nie przemyślana. Jednostka elektryczna (to żółte połączone w trzy ) jechała do stacji Dąbie, tam stała kilkanaście minut i dopiero jechała dalej przez SPC, SG i dalej. Stąd ten niewypał. Z powodu nierentowności połączenie zlikwidowano a po jakimś czasie zdemontowano trakcję.
Pociąg musiał jechać do Dąbia, bo w miejscu dzisiejszego marketu Selgros nie
ma torów, które umożliwilyby jazdę bezpośrednio do Portu Centralnego
(
Mapka)
Gdyby wybudowano ten fragment, to być może mielibyśmy dzisiaj coś na
kształt trójmiejskiej SKM, od Płoni przez Szczecin do Polic.[/url]
Pozdrawiam
Sławek
: 21 wrz 2006, o 12:13
autor: Słoń_77
Łatwiej byłoby przesunąć przystanek Sz-n Zdroje, ale to i tak słowa na wiatr
: 21 wrz 2006, o 21:02
autor: waal-de-maar
Pod koniec lat 80-tych ,gdy w Szczecinie strajkowało MZK przez kilka
dni kursowały pociągi na Słoneczne.
: 22 wrz 2006, o 06:08
autor: Finki
Pociąg musiał jechać do Dąbia, bo w miejscu dzisiejszego marketu Selgros nie
ma torów, które umożliwilyby jazdę bezpośrednio do Portu Centralnego
(
Mapka)
Gdyby wybudowano ten fragment, to być może mielibyśmy dzisiaj coś na
kształt trójmiejskiej SKM, od Płoni przez Szczecin do Polic.[/url]
Pozdrawiam
Sławek
Ale były.
: 22 wrz 2006, o 09:40
autor: slawek.bunka
Finki pisze:
Pociąg musiał jechać do Dąbia, bo w miejscu dzisiejszego marketu Selgros nie
ma torów, które umożliwilyby jazdę bezpośrednio do Portu Centralnego
(
Mapka)
Ale były.
No byly, i to chyba az do lat 60-tych prawda?
A jak z mostem przez Regalice na tej linii? Przetrwal wojne czy byl zniszczony?
: 22 wrz 2006, o 10:49
autor: Aygon
Most na regalicy wysadziły ostatnie cofające się jednostki ss wallonien.
: 22 wrz 2006, o 23:00
autor: Fitek-69
Z grubsza to wygladało tak: Wieczorem 3 i 4 kompania 28.SS-Freiw.Gren.Div."Wallonien"(resztki tych kompani) plus jedna Pantera z 1./SS-Pz.Rgt.10, opuściła prawobrzeże mostem cłowym, który został wysadzony przez saperów. W tym czasie mosty kolejowe na Regalicy były już wysadzone.
: 22 wrz 2006, o 23:01
autor: Słoń_77
Aygon pisze:Most na regalicy wysadziły ostatnie cofające się jednostki ss wallonien.
Który, w załączeniu fragment planu z 1965 roku.
: 23 wrz 2006, o 00:26
autor: Aygon
Ten. Sam fakt wycofania ostatnich jednostek jest opisany w książce Leona Degrelle. Co do wysadzenie mostów to pisze on tam chyba "nasi saperzy", ale nie pamiętam teraz czy to w kontekście saperów z wallonien czy ogólnie niemieckich. A pozostałości przeprawy widać dobrze z mostu nowocłowego (przyczółki, filar, nasyp na wyspie).
ps. Tak dla orientacji te duże budynki na północ nad linią kolejową i na zachód od dworca to dzisiejsza bodajże enea.
: 13 paź 2006, o 16:11
autor: Pt47-8
Wszystkim milosnikom tej lini polecam ten wotek jest tam dozo ciekawych zeczy otej lini i nietylkom
http://www.gryfino.info/viewtopic.php?t=1716&start=0
: 13 paź 2006, o 17:28
autor: Iwonka
Pt47-8 pisze:Wszystkim milosnikom tej lini polecam ten wotek jest tam dozo ciekawych zeczy otej lini i nietylkom
Po
tylkom powinien
Tfuj polonista dostać.
: 13 paź 2006, o 18:40
autor: jfr
Iwonka pisze:
Po tylkom powinien
Tfuj polonista dostać.
plagiat
: 23 paź 2006, o 12:51
autor: konger
Pamietam, jak w latach 80. wydarzylo sie cos, co spowodowalo wielkie utrudnienia w ruchu autobusow. Wtedy pasazerow ganiano na Dworzec Glowny i stamtad pociagiem jechalo sie do Dabia, ktory chwile postal i po paru minutach dojezdzal na Sloneczne. Ja jechalem wtedy tym bardzo popularnym zolto-niebieskim skladem. Fajnie jest przypomniec sobie dawne lata
: 24 paź 2006, o 00:00
autor: Krasiu
konger pisze:Pamietam, jak w latach 80. wydarzylo sie cos
to był remont generalny mostu Długiego. Nie było połączenia tramwajowego z Basenem Górniczym co wywróciło do góry nogami całą komunikację między dwoma Szczecinami. Więcej o tamtym remoncie mostu jest w jednym z artykułów na portalu.