Strona 2 z 2

: 10 gru 2005, o 23:25
autor: Słoń_77
mirekjot pisze:Na czymś jednak trzeba polegac...
No a GPS :D :D :D

: 10 gru 2005, o 23:26
autor: mirekjot
Gwiazdy pewniejsze.

: 10 gru 2005, o 23:36
autor: Słoń_77
mirekjot pisze:Gwiazdy pewniejsze.
No pewnie, transmisji z Canne nie oglądasz???

: 11 gru 2005, o 03:05
autor: Aygon
bo dla przykładu w czasach nie tak dawnych posługiwano się na kolei szczecińskiej dokumentacjami pochodzenia niemieckiego (mosty, przeprawy),
Z tych źródeł zdobyłem zdjęcie wiaduktu w Finkenwalde/Zdroje, było to zdjęcie z oddania wiaduktu zamieszczone w niemieckiej dokumentacji, przechowywane w archiwach kolei, wypłynęło gdy prześwietlano most w celu sprawdzenia konstrukcji, kolej udostepniła wtedy pełną dokumentacje. oczyniłem już malutki kroczek w celu dotarcie do innych dokumentw, ale widzę że panowie mocno w temacie więc może razem coś wyszarpiemy. A i co do katastrof i kolei, była jedna bodajże w 35/36 :?: (pisze z pamięci), w Podejuch. Zawalił się nowo zbudwany nitowany wiadukt kolejowy nad ulicą. Nowy, już spawany postawił nasz Gollnow, i teraz jest to podobno najstarszy spawany wiadukt w polsce.

: 11 gru 2005, o 14:50
autor: Słoń_77
W każdym razie w parku postojowym w Podjuchach , w śród torów można jeszcze znaleźć szyny z 1905 roku. Jakby komuś udało się strzelić fotkę? A jedyny w okolicy zwodzony most kolejowy (czynny) na trasie SPA - Podjuchy pochodzi, jeśli dobrze pamiętam, z 1929 roku, wyremontowany w 1987 lub 88 roku.

Wąskotorówka w Szczecinie (ex:SG11 i Pomorzany - kilometraż)

: 16 gru 2005, o 21:35
autor: Fenix
No cóż. Przyznaję się do błędu i wyjaśniam wszystko. Zarówno SG11 jak i dawna stacja Pomorzany znajdują się w tym samym miejscu, czyli pomiędzy ulicami Dąbrowskiego a Grudziądzką.

Za to mam inne pytanie - mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział. W którym roku zmieniono szerokość na byłej szczecińskiej linii wąskotorowej zwanej po niemiecku z racji przebiegu CPO [Casekow- Penkun- Oder], prowadzącą (obecnie, fragmentami) z Pomorzan przez Wstowo do Gumieniec na linię normalnotorową? (wąskotorówka - rozstaw torów 750 mm, normalnotorówka - 1435 mm)

: 16 gru 2005, o 21:42
autor: Słoń_77
Nie wiem czy wtedy nastąpiła zmiana szerokości ale w tym rejonie odbyły się dwie duże przebydowy. W latach 60-ty modernizacja toru Wstowo - Główny i w latach 80-tych (w połowie), między innymi dobudowano drugi tor na trasie Wstowo - Wzgórze H. i zaraz po tym przebudowa i elektryfikacja przystanku Wzgórzr H.

: 31 gru 2005, o 10:37
autor: Busol
Słoń_77 pisze:
Busol pisze:Panowie Fenix, Peter, Słoń_77 - mam pewien pomysł.

Działka "historia kolejnictwa" na sedina.pl jest bardzo uboga choć temat arcyciekawy i ilośc stron www poświęcona kolejnictwu na naszych ziemiach ogroma.

Kilkakrotne próby nawiaania kontaktu i współpracy nie przyniosły spodziewanego efektu.

Widze jednak zescie fachowcy - moze macie ochote/matrialy/artykuly ?
Chetnie opublikujemy wesprzemy itd. No i chetnie przeczytamy cos wiecej bo przyznam ze te kilka artykulikow ktore do tej pory sie u nas ukazaly to za malo jak na taki ciekawy temat i czuje pewien niedosyt...

jesli macie pytania propozycje - mozemy porozmawiac tutaj lub na priv admin(at)sedina.pl
Pomysł dawno głęboko rozważany, a szczegółnie pod względem wysupłania czasu na spotkanie z dawnymi kolegami, bo dla przykładu w czasach nie tak dawnych posługiwano się na kolei szczecińskiej dokumentacjami pochodzenia niemieckiego (mosty, przeprawy), które były bardzo dokładne, ba nawet było odwzorowane brzegi o dno rzeki.
Więc w starym roku zapytam: Jest szansa ze w 2006 tak ciekawy jtemat jak kolej żelazna doczeka sie na sedina.pl jakichś ciekawych opracowań ? :-) Zachęcam zachęcam...

: 31 gru 2005, o 13:41
autor: Słoń_77
Oczywiście, że na wszystko przyjdzie czas i nie będziemy się niczym i przed niczym zasłaniać bo i tak prędzej czy później wszystko zostanie odsłonięte czego Wam, sedinowiczą, i sobie życzę w nadchodzącym roku. :D :D :oops:

Re: Wąskotorówka w Szczecinie (ex:SG11 i Pomorzany - kilomet

: 27 sty 2006, o 21:57
autor: kicikk
Fenix pisze: Za to mam inne pytanie - mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział. W którym roku zmieniono szerokość na byłej szczecińskiej linii wąskotorowej zwanej po niemiecku z racji przebiegu CPO [Casekow- Penkun- Oder], prowadzącą (obecnie, fragmentami) z Pomorzan przez Wstowo do Gumieniec na linię normalnotorową? (wąskotorówka - rozstaw torów 750 mm, normalnotorówka - 1435 mm)
linia z Gumieniec do Pomorzan Wąskotorowych szła w splocie z normalnotorową (3 szyny). CPO na tym odcinku została oddana do użytku 25.10.1899 natomiast nie jestem pewien tego czy splot dwóch linii powstał w jednym czasie. Jednak co jest pewne: środkowa szyna (dla kolei wąskotorowej) została zlikwidowana w 1945. Po wojnie na trasie normalnotorowej nie przywrócopno ruchu pasażerskiego. Wąski tor do dzisiaj można zobaczyć wystający spod jezdni w Casekow, Wartin i w ul. Cukrowej w Szczecinie. Na odcinku trzyszynowym, na niektorych starych podkladach widać jeszcze ślad mocowania środkowego toru.