SG11 i Pomorzany - kilometraż

Dyskusje na temat powojennego Szczecina.
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 10 gru 2005, o 23:25

mirekjot pisze:Na czymś jednak trzeba polegac...
No a GPS :D :D :D
mirekjot
Posty: 1033
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 10 gru 2005, o 23:26

Gwiazdy pewniejsze.
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 10 gru 2005, o 23:36

mirekjot pisze:Gwiazdy pewniejsze.
No pewnie, transmisji z Canne nie oglądasz???
Awatar użytkownika
Aygon
Posty: 2440
Rejestracja: 17 cze 2004, o 23:07
Lokalizacja: Stettin Hökendorf

Postautor: Aygon » 11 gru 2005, o 03:05

bo dla przykładu w czasach nie tak dawnych posługiwano się na kolei szczecińskiej dokumentacjami pochodzenia niemieckiego (mosty, przeprawy),
Z tych źródeł zdobyłem zdjęcie wiaduktu w Finkenwalde/Zdroje, było to zdjęcie z oddania wiaduktu zamieszczone w niemieckiej dokumentacji, przechowywane w archiwach kolei, wypłynęło gdy prześwietlano most w celu sprawdzenia konstrukcji, kolej udostepniła wtedy pełną dokumentacje. oczyniłem już malutki kroczek w celu dotarcie do innych dokumentw, ale widzę że panowie mocno w temacie więc może razem coś wyszarpiemy. A i co do katastrof i kolei, była jedna bodajże w 35/36 :?: (pisze z pamięci), w Podejuch. Zawalił się nowo zbudwany nitowany wiadukt kolejowy nad ulicą. Nowy, już spawany postawił nasz Gollnow, i teraz jest to podobno najstarszy spawany wiadukt w polsce.
Zweckverband fur Gross Stettin
GG:1237155
[url=http://www.prawobrzeze.org/galeria]galeria przedwojennego prawobrzeża[/url]
BUCHHEIDE VEREIN
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 11 gru 2005, o 14:50

W każdym razie w parku postojowym w Podjuchach , w śród torów można jeszcze znaleźć szyny z 1905 roku. Jakby komuś udało się strzelić fotkę? A jedyny w okolicy zwodzony most kolejowy (czynny) na trasie SPA - Podjuchy pochodzi, jeśli dobrze pamiętam, z 1929 roku, wyremontowany w 1987 lub 88 roku.
Fenix
Posty: 38
Rejestracja: 7 gru 2005, o 14:26
Lokalizacja: Szczecin Niebuszewo

Wąskotorówka w Szczecinie (ex:SG11 i Pomorzany - kilometraż)

Postautor: Fenix » 16 gru 2005, o 21:35

No cóż. Przyznaję się do błędu i wyjaśniam wszystko. Zarówno SG11 jak i dawna stacja Pomorzany znajdują się w tym samym miejscu, czyli pomiędzy ulicami Dąbrowskiego a Grudziądzką.

Za to mam inne pytanie - mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział. W którym roku zmieniono szerokość na byłej szczecińskiej linii wąskotorowej zwanej po niemiecku z racji przebiegu CPO [Casekow- Penkun- Oder], prowadzącą (obecnie, fragmentami) z Pomorzan przez Wstowo do Gumieniec na linię normalnotorową? (wąskotorówka - rozstaw torów 750 mm, normalnotorówka - 1435 mm)
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 16 gru 2005, o 21:42

Nie wiem czy wtedy nastąpiła zmiana szerokości ale w tym rejonie odbyły się dwie duże przebydowy. W latach 60-ty modernizacja toru Wstowo - Główny i w latach 80-tych (w połowie), między innymi dobudowano drugi tor na trasie Wstowo - Wzgórze H. i zaraz po tym przebudowa i elektryfikacja przystanku Wzgórzr H.
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9622
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 31 gru 2005, o 10:37

Słoń_77 pisze:
Busol pisze:Panowie Fenix, Peter, Słoń_77 - mam pewien pomysł.

Działka "historia kolejnictwa" na sedina.pl jest bardzo uboga choć temat arcyciekawy i ilośc stron www poświęcona kolejnictwu na naszych ziemiach ogroma.

Kilkakrotne próby nawiaania kontaktu i współpracy nie przyniosły spodziewanego efektu.

Widze jednak zescie fachowcy - moze macie ochote/matrialy/artykuly ?
Chetnie opublikujemy wesprzemy itd. No i chetnie przeczytamy cos wiecej bo przyznam ze te kilka artykulikow ktore do tej pory sie u nas ukazaly to za malo jak na taki ciekawy temat i czuje pewien niedosyt...

jesli macie pytania propozycje - mozemy porozmawiac tutaj lub na priv admin(at)sedina.pl
Pomysł dawno głęboko rozważany, a szczegółnie pod względem wysupłania czasu na spotkanie z dawnymi kolegami, bo dla przykładu w czasach nie tak dawnych posługiwano się na kolei szczecińskiej dokumentacjami pochodzenia niemieckiego (mosty, przeprawy), które były bardzo dokładne, ba nawet było odwzorowane brzegi o dno rzeki.
Więc w starym roku zapytam: Jest szansa ze w 2006 tak ciekawy jtemat jak kolej żelazna doczeka sie na sedina.pl jakichś ciekawych opracowań ? :-) Zachęcam zachęcam...
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 31 gru 2005, o 13:41

Oczywiście, że na wszystko przyjdzie czas i nie będziemy się niczym i przed niczym zasłaniać bo i tak prędzej czy później wszystko zostanie odsłonięte czego Wam, sedinowiczą, i sobie życzę w nadchodzącym roku. :D :D :oops:
Awatar użytkownika
kicikk
Posty: 110
Rejestracja: 7 maja 2004, o 17:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Wąskotorówka w Szczecinie (ex:SG11 i Pomorzany - kilomet

Postautor: kicikk » 27 sty 2006, o 21:57

Fenix pisze: Za to mam inne pytanie - mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział. W którym roku zmieniono szerokość na byłej szczecińskiej linii wąskotorowej zwanej po niemiecku z racji przebiegu CPO [Casekow- Penkun- Oder], prowadzącą (obecnie, fragmentami) z Pomorzan przez Wstowo do Gumieniec na linię normalnotorową? (wąskotorówka - rozstaw torów 750 mm, normalnotorówka - 1435 mm)
linia z Gumieniec do Pomorzan Wąskotorowych szła w splocie z normalnotorową (3 szyny). CPO na tym odcinku została oddana do użytku 25.10.1899 natomiast nie jestem pewien tego czy splot dwóch linii powstał w jednym czasie. Jednak co jest pewne: środkowa szyna (dla kolei wąskotorowej) została zlikwidowana w 1945. Po wojnie na trasie normalnotorowej nie przywrócopno ruchu pasażerskiego. Wąski tor do dzisiaj można zobaczyć wystający spod jezdni w Casekow, Wartin i w ul. Cukrowej w Szczecinie. Na odcinku trzyszynowym, na niektorych starych podkladach widać jeszcze ślad mocowania środkowego toru.
Maciej Kiciński

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron