Naturalne jest, że historia tramwajów kryje jeszcze wiele tajemnic, co jednak nie znaczy, że da się je wszystkie odkryć No, ale pole do popisu dla zainteresowanych oczywiście jest. Sam od lat zbieram materiały do czegoś, co można by nazwać monografią szczecińskich tramwajów, ale idzie jak po grudzie Co do poruszonych w Twoim poście kwestii, najkrócej mogę odpowiedzieć:Old Szczecin pisze:Historia szczecińskich tramwajów liczy jeszcze wiele tajemnic.(?)
1. Tramwaje typu 102 N trafiły do Szczecina w 1971 r. ... A przebudowa Zajezdni Pogodno rozpoczęła się dopiero w 1976 r. ... To jak do tego czasu obracano w Zajezdni tramwaje typu 102 N, skoro nie było tam ani „pętli” ani trójkąta manewrowego, tylko środkowy „świecznik” torów ??
Czy 102 N nocowały na pewno zaj. Pogodno - gdzie indziej było za ciasno ? Czy w wcześniejszym okresie, kiedy były stosowane tramwaje dwukierunkowe - musiały być one wszystkie przemanewrowywane przed "noclegiem" i ile osób pracowało przy tych manewrach?
2. Kiedy u zbiegu ulic Wawrzyniaka i Boh. Warszawy był stosowany tor nakładkowy? – czy to się wiązało z przebudową ul. Wawrzyniaka z jednotorowej na dwutorową ?
I zmianą kierunku ruchu tramwajów które wyjeżdżały na niewłaściwy tor?
3. Czy zmiany przebiegu linii tramwajowych z lat 1945—1955 są już całkowicie opisane z wykorzystaniem wszystkich starych fotografii?”
Nie podejmuję się sprawy nazwy tego fragmentu bulwaru rozstrzygać. Czy Gdański, czy Gdyński - wszak chodzi o Trójmiasto. Zresztą obecnie i tak nie jest dostępny. Przebieg linii tramwajowej naniosłem na fragment planu z 1960 r., kiedy był już czynny nowy most Długi, "sprawca" likwidacji tymczasowej trasy mostowej na wylocie ul. Dworcowej.PKa pisze:I jeszcze poproszę o wyjaśnienia nt. trasy i nazw ulic:Wstępnie przeglądając plan miasta to nabrzeże jest Gdyńskie i pewno uliczka od nabrzeża do ulicy Celnej jest też Bulwarem Gdyńskim, zaś za Celną na wschód już mamy ulicę Bulwar Gdański? Zapewne chodzi o Gdynię!mirekjot pisze:...Natomiast trasa tramwajowa przebiegała od Bulwaru Gdańskiego, przez ul. Celną i Energetyków (wówczas Łasztowa)...
H. Cobb wykonał swoje fotografie podczas pobytu w Szczecinie na początku września 1947. Jego fotografiom towarzyszyły zdjęcia z pierwszej dekady powojennej, m.in. ze zbiorów AP i WUOZ w Szczecinie. Zdjęcie wspomnianego mostu tymczasowego pochodzi z 1948 r.PKa pisze:Zdjęcia z wystawy pochodzą chyba z 1945r., więc ten most wybudowano przed kładką na Moście Długim (08.1947) http://encyklopedia.szczecin.pl/wiki/Most_D%C5%82ugi , z ruskimi umowę o przekazaniu całości Międzyodrza podpisano we 09.1947.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości