Historia Tramwajów - Białe plamy
: 23 maja 2014, o 18:06
Historia szczecińskich tramwajów liczy jeszcze wiele tajemnic.(?)
1. Tramwaje typu 102 N trafiły do Szczecina w 1971 r.
„W 1971 roku pojawiły się wreszcie tzw. tramwaje szybkobieżne - dostarczono 10 wagonów 102Na, „
http://www.ts.szczecin.pl/doc/Historia.pdf
A przebudowa Zajezdni Pogodno rozpoczęła się dopiero w 1976 r.
http://www.swiatowy.org/bilety/1976/1976.html
To jak do tego czasu obracano w Zajezdni tramwaje typu 102 N, skoro nie było tam ani „pętli” ani trójkąta manewrowego, tylko środkowy „świecznik” torów ??
Czy 102 N nocowały na pewno zaj. Pogodno - gdzie indziej było za ciasno ?
Czy w wcześniejszym okresie, kiedy były stosowane tramwaje dwukierunkowe - musiały być one wszystkie przemanewrowywane przed "noclegiem" i ile osób pracowało przy tych manewrach?
2. Kiedy u zbiegu ulic Wawrzyniaka i Boh. Warszawy był stosowany tor nakładkowy? – czy to się wiązało z przebudową ul. Wawrzyniaka z jednotorowej na dwutorową ?
I zmianą kierunku ruchu tramwajów które wyjeżdżały na niewłaściwy tor?
3. Czy zmiany przebiegu linii tramwajowych z lat 1945—1955 są już całkowicie opisane z wykorzystaniem wszystkich starych fotografii?”
1. Tramwaje typu 102 N trafiły do Szczecina w 1971 r.
„W 1971 roku pojawiły się wreszcie tzw. tramwaje szybkobieżne - dostarczono 10 wagonów 102Na, „
http://www.ts.szczecin.pl/doc/Historia.pdf
A przebudowa Zajezdni Pogodno rozpoczęła się dopiero w 1976 r.
http://www.swiatowy.org/bilety/1976/1976.html
To jak do tego czasu obracano w Zajezdni tramwaje typu 102 N, skoro nie było tam ani „pętli” ani trójkąta manewrowego, tylko środkowy „świecznik” torów ??
Czy 102 N nocowały na pewno zaj. Pogodno - gdzie indziej było za ciasno ?
Czy w wcześniejszym okresie, kiedy były stosowane tramwaje dwukierunkowe - musiały być one wszystkie przemanewrowywane przed "noclegiem" i ile osób pracowało przy tych manewrach?
2. Kiedy u zbiegu ulic Wawrzyniaka i Boh. Warszawy był stosowany tor nakładkowy? – czy to się wiązało z przebudową ul. Wawrzyniaka z jednotorowej na dwutorową ?
I zmianą kierunku ruchu tramwajów które wyjeżdżały na niewłaściwy tor?
3. Czy zmiany przebiegu linii tramwajowych z lat 1945—1955 są już całkowicie opisane z wykorzystaniem wszystkich starych fotografii?”