Do historii tramwajów w Szczecinie.
Czy istniał taki krótki okres czasu kiedy tramwaje kursowały pomiędzy ul. Wyzwolenia a Matejki, wzdłuż ul. Malczewskiego. Wydaje mi się, ze był to koniec lat 60-tych.
Trasę wybudowano ponoć dlatego, aby tramwaje jadące do Stoczni obsługiwały domy wzdłuż ul. Wyzwolenia, przy ul. Matejki stała wtedy 1 stara kamienica ?
2.Po ul.Wyzwolenia kursował wtedy jakiś przebudowany (nowoczesny - wtedy) tramwaj - miał zadaje się drzwi harmonijkowe. Te suwane - ręcznie - ciężko się otwierało.
Proszę o wspomnienia, foty.
Na "http://www.swiatowy.org/index.html" tego nie widzę.
Jaka to linia tramwajowa mogła kursować w ten sposób? Wydaje się niemal pewne, że nr. „10”.
Ale już nie pamiętam – czy była wtedy możliwa taka jazda jak jest opisana tu:
http://www.swiatowy.org/bilety/1972/1972.html
linia 10:
Stocznia Remontowa – Ludowa – Lubeckiego – Stalmacha – Nocznickiego – T. Firlika (z powrotem Hutnicza)– St. Dubois – Parkowa – J. Malczewskiego – J. Matejki – Al. Wyzwolenia – pl. Żołnierza Polskiego – Obrońców Stalingradu – pl. Przyjaźni Polsko - Radzieckiej – Al. Wojska Polskiego – Wawrzyniaka (z powrotem Boh. Warszawy - Jagiellońska)
Chodzi mi o odcinek: „J. Malczewskiego – J. Matejki – Al. Wyzwolenia – pl. Żołnierza Polskiego”
Obecnie (rok 2014) są odpowiednie zwrotnice, ale wtedy??
Czy był jakiś przejazd z ul. Matejki na ul. Wyzwolenia? Czy może chodziło o ten odcinek ul. Matejki gdzie dziś torów nie ma?
Kiedy wybudowano tory tram. na odcinku nowo-Buczka?
3. Kto pomoże odtworzyć układ torowy linii tramwajowych w rejonie pl. Rodła na samym początku lat 70-tych??
Przypomnę, ze istniały wtedy tory biegnące ukośną ul Roosvelta od alei Wyzwolenia do al. Matejki-Hołdu Pruskiego.
Przebudowa pl. Rodła powodowała rożne zmiany tras tramwajowych. Pamiętam, ze przez jakiś czas linia tram nr. „3” kursowała właśnie poprzez ul. Roosvelta i pl. Hołdu Pruskiego.
Zależy mi na fotkach terenu pl. Rodła sprzed budowy - były tam krzaki z bunkrami o ile pamiętam...