Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Dyskusje na temat powojennego Szczecina.
Awatar użytkownika
kicikk
Posty: 110
Rejestracja: 7 maja 2004, o 17:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: kicikk » 13 mar 2012, o 17:44

To może chociaż rąbek tajemnicy czego owe plany dotyczą? Jakiegoś bajeranckiego osiedla oplecionego siecią nowoczesnego dwusystemowego tramwaju czy może miejsca gdzie miałyby się odbywać jakieś międzynarodowe targi kolejowe (stąd dość rozbudowany system torowy)? Piszesz tak tajemniczo jakby faktycznie trzymano tam Bursztynową Komnatę, albo, przekładając na nasze warunki, Sedinę :]
Maciej Kiciński
Awatar użytkownika
pt47-106
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2011, o 12:19
Lokalizacja: MD Gryfino/Przecław

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: pt47-106 » 14 mar 2012, o 07:14

nie będzie baza pociągów z wyrzutniami rakietowymi z demobilu wojsk rosyjskich
http://pravda.blox.pl/2007/04/Atomowy-p ... ojowy.html
5lipca
Posty: 224
Rejestracja: 5 lip 2010, o 11:18

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: 5lipca » 15 mar 2012, o 15:07

pt47-106 pisze:tylko smaku pan narobił
Za smak przeprosiłem, chociaż nie musiałem bo niczego nikomu nie obiecywałem!!! Drogę do tej dokumentacji każdy miał wolną!

Temat uważam za zamknięty!
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, o 12:01 przez 5lipca, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kicikk
Posty: 110
Rejestracja: 7 maja 2004, o 17:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: kicikk » 15 mar 2012, o 19:05

5lipca pisze:Drogę do tej dokumentacji miał i ma każdy taką samą jak ja!
To trochę gryzie się z ideą tego forum - jako platformy wymiany informacji między różnymi zapaleńcami. Ciekaw jestem na co liczyłeś poruszając ten temat kilka postów temu? No cóż, ja jestem zdania, że to zwykłe trollowanie, co jest wysoce naganne.
Ja za to wiem gdzie jest zakopana Sedina, ale każdy z Was ma taką samą drogę do jej odnalezienia więc szukajcie sobie. Ot, ułańska fantazja.

Wracając do tematu - mam przebłyski z dzieciństwa (końcówka lat 80. i początek lat 90.) jak podczas rodzinnych wyjazdów ze Szczecina, jadąc ul. Przyszłości (bądź już Pyrzycką) widziałem ok. dwumetrowy fragment toru 1435mm przecinającego dojazd do jednej z posesji po wschodniej stronie drogi. Co dziwne - w miejscu, w którym teoretycznie żadnej linii kolejowej nie było. Niestety nie pamiętam do której posesji prowadził ów podjazd, a całość pamiętam jak przez mgłę. Ktoś jest w stanie to zweryfikować?
Maciej Kiciński
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9622
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: Busol » 16 mar 2012, o 08:27

5lipca pisze:Za smak przeprosiłem, chociaż nie musiałem bo niczego nikomu nie obiecywałem!!! Drogę do tej dokumentacji miał i ma każdy taką samą jak ja!

Temat uważam za zamknięty!
Ojjj kicikk mnie uprzedził. Dokładnie tak. Drogi 5lipca. A co bys powiedział gdybym zablokował Tobie dostęp do galerii pisząc, że drogę do tych zdjęć i materiałów miał każdy tylko trzeba było sie postarać. Albo do Lubiniusa - Astra28 mógł tak samo napisać. Jeśli cos masz a nie możesz sie podzielić - daruj sobie... Proszę potratkować ten wpis jako zwrócenie uwagi...
Zapraszam na TrocheInaczej.pl.
"Niemcy kiedyś byli źli, a teraz są dobrzy. Ktoś mi tak opowiadał". Franek Bis.
5lipca
Posty: 224
Rejestracja: 5 lip 2010, o 11:18

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: 5lipca » 19 mar 2012, o 11:54

Busol pisze:Drogi 5lipca. A co bys powiedział gdybym zablokował Tobie dostęp do galerii pisząc, że drogę do tych zdjęć i materiałów miał każdy tylko trzeba było sie postarać. Albo do Lubiniusa - Astra28 mógł tak samo napisać. Jeśli cos masz a nie możesz sie podzielić - daruj sobie... Proszę potratkować ten wpis jako zwrócenie uwagi...
Wspomniałem o planach gdyż byłem ciekawy czy fachowcy posiadają też takowe i chciałem się dowiedzieć jaki jest ogólnie stan wiedzy o wspomnianej bocznicy wśród fachowców! Nie spodziewałem się że zostanie to niewłaściwie zrozumiane tj. że wspomniane przeze mnie plany będą głównym tematem dalszej rozmowy. Jedynie wspomniałem o nich jako powodzie mojego zapytania i od początku nie miałem zamiaru ich udostępniać.
Tymczasem od nieszczerze grzecznych pytań Busola, później wywierane były na mnie naciski i dalej krytyka Kicikka i Busola wręcz z nagonką na mnie (uczciwie stwierdzam jednak że nie posunięto się do żądań "5lipca dawaj nasze plany!!").Za wspomnienie o planach, co było błędem przeprosiłem już znacznie wcześniej, więc proszę przestać się w końcu czepiać!
Dywagacja Busola o ewentualności blokady Galerii względem mnie jest już niedorzecznością! Jest sporo osób które korzysta z zasobów Portalu i nie wnosi do niego żadnego wkładu. Są to jeśli nie tysiące to przynajmniej setki osób które mogą nawet bez logowania kopiować zasoby galerii! Ja przynajmniej symbolicznie zamieściłem zdjęcie z ul.Wyzwolenia w dużym formacie z początków lat '70 oraz spowodowałem korekty kilku opisów zdjęć. Wniosłem też spory wkład w dyskusjach Forum m.in. nt. ulicy Dobrzyńskiej po której m.in. Astra28 zgłosił się ze swoim planem! Zamieściłem też kilka innych drobnych fotek oraz pomogłem w korekcie opisu Galerii!
Zostałem wcześniej zbanowany oraz dostałem kolejne ostrzeżenie po obraźliwych prowokacjach względem mnie. Nie reagowano też na obraźliwe zwroty do mnie jak np. "fucking" i teraz Busol niemal żąda ode mnie udostępniania moich zasobów!
Nie wiem nic o założeniach Forum Sedina.pl, jako platformy bezwarunkowego udostępniania swoich zasobów! Uważam, że każdy na Forum pisze co chce i udostępnia takie materiały jakie chce!!. Jeśli ktoś przekaże coś Portalowi to należy za to podziękować jako coś nadzwyczajnego a nie zakładać jako oczywistość! Natomiast jeśli ktoś nie chce czegoś przekazać to należy to uszanować!
Może jeszcze mam przekazać np. plan Buchheide za który zapłaciłem grubą kasę!? Znam osobę (to cd. trollowania, tylko prawdziwego) z którą Busol przeprowadzał cotygodniowy wywiad radiowy i kóra posiada na pewno dużo zdjęć z rozbiórki linii sobieradzkiej oarz dawnej stargardzkiej na terenie Zdrojów. Mam kilka fotek oczywiście przekazanych przez tego Pana, ale nie wszystkie! Nie podam danych osobowych, ale podpowiem że wysłałem post nt. tej audycji!
W tej sytuacji, po takiej dyskredytacji w odbiorze userów, dokonanej przy braku taktu i na własną szkodę przez Admina nie widzę możliwości kontynuacji cyklu PRLoSzczecina,. Żałuję bo miałem kilka nowych tematów, w tym jeden oryginalny! Anuluję też wcześniejsze moje obietnice co do fotek w tym cyklu!

Sporo edycji, część to pewno cenzura!
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2012, o 12:24 przez 5lipca, łącznie zmieniany 7 razy.
5lipca
Posty: 224
Rejestracja: 5 lip 2010, o 11:18

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: 5lipca » 19 mar 2012, o 12:04

[ Płoni?
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, o 12:57 przez 5lipca, łącznie zmieniany 1 raz.
Stau
Moderator
Posty: 498
Rejestracja: 1 sie 2009, o 10:19
Lokalizacja: Szczecin - Stary Turzyn

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: Stau » 19 mar 2012, o 16:31

Też proponuję trzymać się głównego tematu dysputy, a nie żywić urazy. Bardziej mnie interesuje rozwój dyskusji niż "eseje" na tematy wychowawcze. Pozdrawiam.
"Dziki to lud doświadczony w walkach na lądzie i morzu. Przyzwyczajony żyć z rabunku i grabieży. W przyrodzonej jakiejś dzikości - zawsze nieposkromiony" <--- Herbord o mieszkańcach Pomorza - XII wiek.
5lipca
Posty: 224
Rejestracja: 5 lip 2010, o 11:18

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: 5lipca » 30 mar 2012, o 12:26

Jednak
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, o 12:58 przez 5lipca, łącznie zmieniany 1 raz.
Bogus
Posty: 1870
Rejestracja: 3 lis 2004, o 18:48

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: Bogus » 30 mar 2012, o 18:37

kicikk pisze: Wracając do tematu - mam przebłyski z dzieciństwa (końcówka lat 80. i początek lat 90.) jak podczas rodzinnych wyjazdów ze Szczecina, jadąc ul. Przyszłości (bądź już Pyrzycką) widziałem ok. dwumetrowy fragment toru 1435mm przecinającego dojazd do jednej z posesji po wschodniej stronie drogi. Co dziwne - w miejscu, w którym teoretycznie żadnej linii kolejowej nie było. Niestety nie pamiętam do której posesji prowadził ów podjazd, a całość pamiętam jak przez mgłę. Ktoś jest w stanie to zweryfikować?
Więc cofając się nazad do ad remu:

Tor był widoczny z ulicy Przyszłości tylko w okolicy Topolowej i dalej w stronę Pyrzyc, zatem to musiało być gdzieś tu:
Pyrzycka-Topolowa.jpg
Pasuje?
Awatar użytkownika
kicikk
Posty: 110
Rejestracja: 7 maja 2004, o 17:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: kicikk » 2 kwie 2012, o 14:19

Nie, nie, na pewno nie. Fakt, byłem wtedy [--cenzura--] ale już wtedy miałem świadomość którędy owa linia przebiegała. I z całą pewnością nie było to zaznaczone miejsce.
Stawiam jeszcze na fantazję któregoś z właścicieli posesji, który wykorzystał tzw. "staroużyteczne" szyny do wyłożenia sobie nimi podjazdu.
Maciej Kiciński
Awatar użytkownika
La Linea
Posty: 8
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 10:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: La Linea » 6 kwie 2012, o 11:33

kicikk pisze:Nie, nie, na pewno nie. Fakt, byłem wtedy [--cenzura--] ale już wtedy miałem świadomość którędy owa linia przebiegała. I z całą pewnością nie było to zaznaczone miejsce.
Stawiam jeszcze na fantazję któregoś z właścicieli posesji, który wykorzystał tzw. "staroużyteczne" szyny do wyłożenia sobie nimi podjazdu.
Bogus dobrze to wykreślił tam innej lini kolejowej nie było, kiedyś ją okrążyłem po drogach w pobliżu jak jeszcze szyny leżały i ona leciała tak: początek wyjazd za mostem na Struga okrążała Słoneczne potem pod autostradą przez las i przecinała szosę stargardzką tak że biegła wzdłuż po lewej za rozwidleniem na stargard spowrotem przechodziła na prawo i do fabryki kontenerów dalej skrajem lasu i przez łąki ( do dzisiaj tam są mosty na strumykach ) dobijała do drogi na pyrzyce w miejscu jak na zdjęciu i leciała skrajem po lewej potem bardziej na lewo przez pole do Kołbacza tam była rampa i jakieś magazyny. Następnie w prawo do Starego czarnowa tam był dworzec kolejowy i na pewno dzisiaj też jest, a tą przestrzeń po szynach wysypali drobnym żwirkiem i robi jako ścieżka rowerowa do Kołbacza dalej biegła gdzieś przez pola dalej od drogi tak że ją straciłem z pola widzenia i spowrotem się ukazała w miejscowości Drzenin tam przechodziła z prawej na lewą stronę drogi patrząc w stronę Gryfina i leciała w stronę na Sobieradz następnie przez lasy koło Gryfina i jeszcze jakąś wieś w takiej doline tam też był dworzec i w końcu spotykała się z szosą z Dolnej Odry i po jej prawej stronie gdzieś niedaleko Pniewa łączyła się z głównym szlakiem kolejowym ze Szczecina do Zielonej Góry.
Bogus
Posty: 1870
Rejestracja: 3 lis 2004, o 18:48

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: Bogus » 6 kwie 2012, o 13:24

Jak mi się wydaje, kicikk nie kwestionuje narysowanego przebiegu linii. Jemu chodzi o to, że widział odcinek toru na podjeździe do jakiejś innej posesji. Odcinek ten widocznie nie leżał na trasie linii, lecz został w to miejsce przeniesiony.
Trzeba więc szukać dalej. Ja, niestety, nie jestem w stanie pomóc w tej kwestii.
Awatar użytkownika
kicikk
Posty: 110
Rejestracja: 7 maja 2004, o 17:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: kicikk » 6 kwie 2012, o 17:53

La Linea pisze: Bogus dobrze to wykreślił tam innej lini kolejowej nie było, kiedyś ją okrążyłem po drogach w pobliżu jak jeszcze szyny leżały i ona leciała tak: początek wyjazd za mostem na Struga okrążała Słoneczne potem pod autostradą przez las i przecinała szosę stargardzką tak że biegła wzdłuż po lewej za rozwidleniem na stargard spowrotem przechodziła na prawo i do fabryki kontenerów dalej skrajem lasu i przez łąki ( do dzisiaj tam są mosty na strumykach ) dobijała do drogi na pyrzyce w miejscu jak na zdjęciu i leciała skrajem po lewej potem bardziej na lewo przez pole do Kołbacza tam była rampa i jakieś magazyny. Następnie w prawo do Starego czarnowa tam był dworzec kolejowy i na pewno dzisiaj też jest, a tą przestrzeń po szynach wysypali drobnym żwirkiem i robi jako ścieżka rowerowa do Kołbacza dalej biegła gdzieś przez pola dalej od drogi tak że ją straciłem z pola widzenia i spowrotem się ukazała w miejscowości Drzenin tam przechodziła z prawej na lewą stronę drogi patrząc w stronę Gryfina i leciała w stronę na Sobieradz następnie przez lasy koło Gryfina i jeszcze jakąś wieś w takiej doline tam też był dworzec i w końcu spotykała się z szosą z Dolnej Odry i po jej prawej stronie gdzieś niedaleko Pniewa łączyła się z głównym szlakiem kolejowym ze Szczecina do Zielonej Góry.
O kolego, popłynąłeś teraz. Rozumiem, że chciałeś pomóc ale musisz sobie zdawać sprawę, że każdy na tym forum potrafi czytać mapy. To jest poniekąd wpisane w to hobby, nie tylko przy badaniu dawnych linii kolejowych.

W Twojej wypowiedzi jest kilka nieścisłości, pozwól, że sprostuję:
do fabryki kontenerów dalej skrajem lasu i przez łąki ( do dzisiaj tam są mosty na strumykach ) dobijała do drogi na pyrzyce
Nie było kilku mostków tylko 1 mostek, nad dopływem Płonii (wybaczcie, nie pamiętam nazwy). Również nie masz racji twierdząc, że nadal istnieje. Zachowały się jedynie jego przyczółki.
następnie przez lasy koło Gryfina i jeszcze jakąś wieś w takiej doline tam też był dworzec i w końcu spotykała się z szosą z Dolnej Odry i po jej prawej stronie gdzieś niedaleko Pniewa łączyła się z głównym szlakiem kolejowym ze Szczecina do Zielonej Góry.
Kolego, to nie ta linia! Opisywana linia kończyła się w Sobieradzu.

Myślę, że Twoją wiedzę na temat tej linii uzupełni w znacznym stopniu zapoznanie się z linkami z pierwszego postu w tym temacie.

Pozdrowienia!
Maciej Kiciński
Awatar użytkownika
La Linea
Posty: 8
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 10:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Szczecin Lotnisko - Sobieradz

Postautor: La Linea » 7 kwie 2012, o 19:02

Dzięki za wszelkie sprostowania i wyjaśnienia, oczywiście mostek jeden w tym miejscu bo jeden strumień tam tylko przepływa, niepotrzebnie to ująłem w liczbie mnogiej. Był on tam po zdemontowaniu torów i to dziwne, że jeszcze potem się ktoś fatygował go burzyć ale skoro niema to niema ja nie mówie, że byłem tam wczoraj tylko dawno temu. Co do pytania to dalej nie rozumiem, jak nie na wskazanym odcinku to gdzie? W stronę Szczecina nie ma tam miejsca na torowisko bo domy stoją przy samym chodniku, a żeby ktoś sobie przytargał i rzucił pod bramę dwa metry torowiska to muszę przyznać dosyć egzotyczny pomysł. Odnośnie map na portalu wzmiankowanym to moim zdaniem oznaczenia tras są bez sensu, bo pod jednym szyldem figuruje wszystko to co jest i czego niema, na przykład początek Szczecin Lotnisko kiedy realny początek węzła to Szczecin Dąbie zwłaszcza w kontekście przystanku Szczecin Słoneczne ktory pod tą nazwą powstał od podstaw w bodajże 1984 roku i nic nie miał wspólnego z dworcem czy przystankiem który tu istniał poprzednio nie mówiąc już o Zdrojach Wsch. czy Szczecin Lotnisko po których w roku jego budowy nawet pył nie pozostał a linia startowała z Dąbia. Po za tym dziwi mnie wyrysowany tam kuriozalny przebieg od Szcz. Lotnisko do Szcz. Gł. Że niby ona biegła najpierw przez bagna na Wyspie Puckiej potem kwartały mieszkalne czy tam zajęte przez biura, fabryki i magazyny na drugiej wyspie a na koniec wbijała się pod kątem 90 stopni w dworzec Główny? Poza tym nabrzeże Wyspy Puckiej jest wzmocnione starymi szynami z dziewiętnastego wieku wnioskując z daty produkcji na nich widocznej więc dosyć wiekowe to dzieło jest, gdzie są wtedy pozostałości mostów?

Pozdro!

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron