Podobnie jak Randrzej_46 uważam, że to kwestia różnicy wysokości między Sedanstr. (Blizińskiego) a Metzstr. (Kołobrzeska).kicikk pisze: (...)
Po co takie bezkolizyjne skrzyżowanie na miejskich ulicach, o niewielkim zapewne ruchu?
Potrzeba budowy wiaduktu wyniknęła z konieczności przeniesienia linii tramwajowej z Alte Vulkanstr. (ul. Ludowa) na Vulkanstr. – Stahlbrücke (ul. Lubeckiego), bo ruch na Ludowej utrudniał pracę stoczni, położonej po obu stronach ulicy. No, a tramwaj nie może wjechać pod zbyt stromą górkę, jaka musiała by powstać gdyby Stahlbrücke (Lubeckiego) i Metzstr. (Kołobrzeska) krzyżowały się na jednym poziomie. Dlatego musiał pojawić się wiadukt.
Ukształtowanie terenu w tym rejonie przed przebudową układu komunikacyjnego wyglądało zupełnie inaczej niż obecnie, co widać na mapkach załączonych przez Randrzeja_46.
Można to prześledzić także oglądając mapki i wypowiedzi zamieszczone w tym wątku:
viewtopic.php?f=26&t=5562&start=30
oraz porównać ze zdjęciami w galerii:
Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Stadtteile und Vororte > Bredow > Metzstraße > PLIK 2/4
Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Stadtteile und Vororte > Bredow > Vulcan-Oberhof > PLIK 2/4
Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Stadtteile und Vororte > Bredow > Vulcan-Oberhof > PLIK 1/4