Myślę, że stację Kołbaskowo, podobnie jak Warzymice czy Rosow po niemieckiej stronie, mogli zlikwidować w momencie kiedy odprawa celna zaczęła odbywać się na stacji w Gumieńcach (po niemieckiej stronie w Tantow). Teraz tak naprawdę mogłyby znowu istnieć i pełnić swoją dawną funkcję
Mnie zastanawia inna rzez, mianowicie po której stronie torów znajdował się budynek stacyjny w Kołbaskowie? Wydawać by się mogło, że zgodnie z mapami, po stronie wschodniej jednak krawędź peronowa i rampa (bądź drugi peron), których fragmenty wystają jeszcze z trawy, znajdują się po wschodniej stronie torów, natomiast na Messtischblattach kilka budynków Bahnhofu zaznaczonych jest po stronie zachodniej. Po stronie zachodniej też leżą porozrzucane kamienie, wyglądają jakby stojące w tym miejscu zabudowania zostały wysadzone.
Kolejna kwestia - podjazd a w zasadzie 2 podjazdy do stacji. Jeden od strony zachodniej z szosy Kołbaskowo-Smolęcin a drugi z DK13. Być może sama rampa tylko była obsługiwana od strony wschodniej? Jeżeli tak to co to za niska krawędź, która wystaje z trawy przy rampie?