Ulica Dworcowa 196.. ?

Dyskusje na temat powojennego Szczecina.
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Ulica Dworcowa 196.. ?

Postautor: RychO » 30 paź 2009, o 09:27

zdjęcie z powojennej galerii
Ciekawe szczegóły: tramwaj (chyba starszy niż enka), budka telefoniczna, regulamin korzystania z terenów zielonych (były takie w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych), wschodnie skrzydlo ratusza dopiero remontowane.
Moim zdaniem to raczej ulica Nowa, nie Dworcowa, a na pierwszym planie Plac Tobrucki (Grodnicki?). A rok? Obstawiam 1960-1963.
Może ktoś potrafi podać prawdziwy rok wykonania zdjęcia?
-----------------
Edit: link do zdjęcia w galerii.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2010, o 14:53 przez RychO, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
secessionlove
Posty: 396
Rejestracja: 13 cze 2009, o 16:27
Lokalizacja: Graudenz/Stettin
Kontakt:

Postautor: secessionlove » 30 paź 2009, o 16:09

Tramwaj starszy niż eNka. Pewnie, że starszy, bo to Bremen. Pewnie na czwóreczce, bo wtedy był na niej ruch okrężny, jak na wrocławskiej zerówce. A do tego była zamiana tras, że trójczyna jeździła w stronę Pomków taj jak obecnie, koło Ratusza, a w stronę Lasku przez Wielką. A czwóra odwrotnie.
HALIS
Posty: 73
Rejestracja: 26 kwie 2008, o 13:42
Lokalizacja: Police

Postautor: HALIS » 31 paź 2009, o 21:07

Myślę że to zdjęcie przedstawia "Czerwony Ratusz" z końca lat 50-tych i początku 60-tych! To jest, na pewno, Trójka i pomalutku turla się do Dw.Gł., a później na Chmielewskiego. troszkę za browarem! Tam był wtedy końcowy przystanek "trójeczki" Wcześniej końcowy był na dole, przy Tamie Pomorzańskiej! Ale mogę się mylić! Czy na pewno?!
HALIS
Posty: 73
Rejestracja: 26 kwie 2008, o 13:42
Lokalizacja: Police

Postautor: HALIS » 31 paź 2009, o 21:09

I nie jest to ulica Dworcowa!
Awatar użytkownika
secessionlove
Posty: 396
Rejestracja: 13 cze 2009, o 16:27
Lokalizacja: Graudenz/Stettin
Kontakt:

Postautor: secessionlove » 4 lis 2009, o 17:07

HALIS pisze: Trójka i pomalutku turla się do Dw.Gł., a później na Chmielewskiego. troszkę za browarem
A guziczek z pętelką! Wagon silnikowy typu Bremen jest po drugiej strony, a więc skład jedzie w stronę Bramy Portowej. To że pantografu nie widac na tym zdjęciu, to i tak nie przeszkodziło mi to, staremu znawcy, ocenic, w którą stronę ten skład jedzie. I idąc tym tropem podtrzymuję swoją poprzednią wypowiedź, biorąc również pod uwagę czas zrobienia fotki.
mirekjot
Posty: 1039
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 4 lis 2009, o 21:04

Trochę tu chaosu. Foto jest z początku lat 60-tych - napewno sprzed roku 1963. Wagony charakterystyczne dla linii 4 (motorowy Bremen, doczepa Wismar), trójkę wówczas obsługiwały najczęściej enki. Czwórka w tamtym czasie chodziła w obie strony przez Dworcową, na trasie Dworzec Gł. - Powstańców Wlkp. (od 27 grudnia 1961 do nowej pętli na Pomorzanach) i nie była jeszcze linią okrężną.
Awatar użytkownika
secessionlove
Posty: 396
Rejestracja: 13 cze 2009, o 16:27
Lokalizacja: Graudenz/Stettin
Kontakt:

Postautor: secessionlove » 5 lis 2009, o 17:20

A-ha, jeszcze nie była linią okrężną. Co jak co moje informacje podane poniżej potwierdziły się. Zwróc uwagę Mirek, że pisałem o tym, że po połączenu 4 w linię okrężną, organizacja ruchu na 3 i 4 w tym rejonie miasta odbywał się tak, jak opisałem.
HALIS
Posty: 73
Rejestracja: 26 kwie 2008, o 13:42
Lokalizacja: Police

Postautor: HALIS » 5 lis 2009, o 18:30

Myliłem się! Wagon silnikowy ciągnie w górę! Faktycznie, pantografu nie widać, ale po masie, widoku dachu wagonu z prawej, zgadzam się! Ta czwórka bądź trójka, wspina się do Br. Portowej, ale na pewno, jest to przełom lat 50/60! A może połowa lat 50-tych? Może coś więcej, panowie!
mirekjot
Posty: 1039
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 6 lis 2009, o 22:26

secessionlove pisze:A-ha, jeszcze nie była linią okrężną. Co jak co moje informacje podane poniżej potwierdziły się. Zwróc uwagę Mirek, że pisałem o tym, że po połączenu 4 w linię okrężną, organizacja ruchu na 3 i 4 w tym rejonie miasta odbywał się tak, jak opisałem.
Taka organizacja ruchu na trójce i czwórce zaistniała wcześniej niż uruchomienie 4-ki jako okrężnej i miała związek z innym faktem - obsługą nowego węzła przesiadkowego tramwajowo-autobusowego, jaki powstał na Wielkiej po zamknięciu trasy tramwajowej na Prawobrzeże w końcu sierpnia 1964. Początkowo kończyły tam tramwaje linii 2 i 8, krótko potem przez ten węzeł skierowano dodatkowo 3 i 4 (jednokierunkowo, tu masz rację), a w kwietniu 1965 także 7-kę. 4-ka stała się linią okólną w lutym 1965 i była to realizacja innego planu - sprzed kilku lat (możliwośc istniała od chwili wybudowania pętli na Budziszyńskiej). Tak, czy inaczej w/w fakty wystąpiły sporo póżniej, niż moment wykonania zdjęcia.
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Postautor: RychO » 7 lis 2009, o 13:04

Tropem do poznania czasu wykonania zdjęcia jest stan dachu ratusza i... śnieg. Może ktoś wie kiedy dach remontowano lub rekonstruowano?
Awatar użytkownika
MariuszSamek
Posty: 1237
Rejestracja: 28 paź 2004, o 22:58
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: MariuszSamek » 7 lis 2009, o 18:57

HALIS pisze:I nie jest to ulica Dworcowa!
Poprawione w galerii.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 14 gości