Szczecińskie autobusy i tramwaje - przed i po 1945

Luźne tematy (kultura, sztuka, sport).
Awatar użytkownika
endone
Posty: 65
Rejestracja: 8 wrz 2005, o 00:49

Postautor: endone » 12 gru 2007, o 20:14

Ładne są te nowe tramwaje tylko kiedy zditm zainwestuje w szczecińskie malowanie tzw. poszycia pudła. Na dzień dzisiejszy to z tymi kolorami jest cyrk. Czytałem gdzieś że nie chcą malować bo berliński kolor to lakier dobrej jakości i wytrzyma jeszcze lata. Gdyby chociaż zrobić na dole charakterystyczne bordowo granatowe pasy , a białe brudne wagony pomalować na żółto.....
Wszystkie tramwaje były by takie same , reprezentacyjne i na dzień dobry nie przypominały że są używane i sprowadzone z Niemiec....
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Postautor: RychO » 12 gru 2007, o 20:38

endone pisze: Wszystkie tramwaje były by takie same , reprezentacyjne i na dzień dobry nie przypominały że są używane i sprowadzone z Niemiec....
żeby dalej widzieć i lepiej
ktoś na szybie wykonał grawerkę
potem wpadli vlepkarze weseli
firma zdziera i jest jeszcze piękniej
teraz wreszcie już jest do demolki
się zaczęło i końca nie widać
firmy nie stać na w wozie porządki
przybył nam super tram
nowy brzydal
Awatar użytkownika
endone
Posty: 65
Rejestracja: 8 wrz 2005, o 00:49

Postautor: endone » 12 gru 2007, o 22:11

Jeżeli chodzi o stan pojazdów i ich wnętrz to destrukcja ma miejsce nie tylko w Szczecinie. Problem ten dotyczy praktycznie każdego większego miasta, chociaż zauważyłem że w niektórych tabor komunikacji miejskiej jest pozbawiony jakichkolwiek przejawów 'skreczy' na szybach czy też wlepek.
Znaczy sie można sobie dać z tym radę pozostaje tylko kwestia pomysłu....
Komunikacja miejska jest jak najbardziej miejscem publicznym gdzie przewija sie najwięcej odbiorców dla sztuki zwanej wlepką na tym polega ideologia naklejaczy. Z tym że nie które a raczej większość z nich szpecą i powodują zażenowanie a nawet złość wśród pasażerów.
Wlepka wlepce nie równa.
Szyby pokryte rysami to czysty wandalizm i z tym trzeba walczyć bo są to nieodwracalne szkody których likwidacja kosztuje słono.

niezły wierszyk
własnego autorstwa??
Awatar użytkownika
Ralf747
Posty: 533
Rejestracja: 24 lut 2006, o 16:40
Lokalizacja: Stettin Scheune Stövener Allee

Postautor: Ralf747 » 12 gru 2007, o 23:33

RychO pisze: Takiej nieprzegubowej Tatry jeszcze na trasach nie widziałem. Natomiast rzucił mi się w oczy "24" -zestaw 3 x "8" :wink:
Wcale się RychO nie dziwie bo na trase Tatra T6A2d wyjechała tylko w tamtą niedziele. Na razie nawet dokładnie nie wiadomo kiedy dokładnie wyruszy oficjalnie na trasy już z numerami taborowymi, herbem Szczecina itp. A "trojaków" już nie ma - tzw. "przejściowe trudności" z personelem zostały zażegnane.
endone pisze: Problem ten dotyczy praktycznie każdego większego miasta, chociaż zauważyłem że w niektórych tabor komunikacji miejskiej jest pozbawiony jakichkolwiek przejawów 'skreczy' na szybach czy też wlepek.
Te skrecze to do nas przywędrowały z Niemczech wraz z "helmutami" niestety. W Tatrach nie ma ich na szybach dlatego, że są one pokryte specjalną folią. Co do wlepek to (nie chce Ci czegokolwiek wytykać) ale też się chyba w tramwajach swego czasu w to bawiłeś. Chociaż jeśli wlepka ładna i nie naklejona w dziwnym miejscu to aż tak w oczy nie razi. W którymś VOLVIE ze SPAKu ktoś kiedyś zasłonił napis "w razie awarii przekręć dźwignie" naklejką takiej samej wielkości i wyklejaną identycznymi literkami z napisem "UWAGA ! DRZWI OBCINAJĄ WYSTAJĄCE CZĘŚCI CIAŁA" :D
endone pisze:Ładne są te nowe tramwaje tylko kiedy zditm zainwestuje w szczecińskie malowanie tzw. poszycia pudła. Na dzień dzisiejszy to z tymi kolorami jest cyrk. Czytałem gdzieś że nie chcą malować bo berliński kolor to lakier dobrej jakości i wytrzyma jeszcze lata. Gdyby chociaż zrobić na dole charakterystyczne bordowo granatowe pasy , a białe brudne wagony pomalować na żółto.....
Wszystkie tramwaje były by takie same , reprezentacyjne i na dzień dobry nie przypominały że są używane i sprowadzone z Niemiec....
Co do tego malowania to ja musze powiedzieć jedno, że to dobrze, że na razie MZK (bo to nie ZDiTM) nie chce tego malowania zmieniać bo Niemcy kładli nowy lakier niedługo przed tym jak sprzedali nam te Tatry, a one przez blisko rok stały u nich bezrobotne. A ten lakier rzeczywiście wytrzyma lata żeby tylko o niego dbali, a nie tak jak to jest teraz, że są myte raz na długi czas i to jeszcze nie dokładnie. Przypatrzcie się jakie są zacieki dosłownie czarne za pantografem. Najładniejsze było białe malowanie z czerwono-granatowymi pasami, a to tłumaczenie, że ciężko je utrzymać w czystości było zupełnie bez sensu - gdyby myć tramwaje i autobusy codziennie to by wszystko ładnie wyglądało.
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Postautor: RychO » 13 gru 2007, o 14:30

Wierszyk własny – na okoliczność tematu :wink:
Opowiada o tym, jak się wandale wzajemnie nakręcają. Wnętrza wagonów długo potrafią być nieskazitelne, ale po przekroczeniu pewnego progu, dewastacja narasta lawinowo. Jedyna skuteczna metoda, to szybkie usuwanie już pierwszych śladów zniszczeń.
Niektóre vlepki są naprawdę ciekawe, ale większość byle jaka. Poza tym, chyba w miarę łatwo je usunąć bez szkody dla estetyki powierzchni pod nimi.
Ucieszyła mnie wiadomość, że można zabezpieczać szyby przed „grawerami” – to już wandalizm pospolity.
Niektóre autobusy mają też monitoring? Takie info w nich uwidoczniono.
Awatar użytkownika
Ralf747
Posty: 533
Rejestracja: 24 lut 2006, o 16:40
Lokalizacja: Stettin Scheune Stövener Allee

Postautor: Ralf747 » 13 gru 2007, o 16:16

RychO pisze: Niektóre autobusy mają też monitoring? Takie info w nich uwidoczniono.
Tak niektóre mają. W SPAKu są w niego wyposażone bodajże aż dwa pojazdy - są to MANy NL223 #1204 i #1205 o ile mnie pamięć nie myli. W autobusach SPPK ta sprawa ma się lepiej bo dośc duża ich część ma monitoring, a w SPADzie chyba żaden ale za to wszystkie ich autobusy są ochraniane przez firme, której ochroniarze czasami jeżdżą w autobusach po cywilu. W tramwajach monitoring też się powoli zaczyna pojawiać jak na razie jest w jednym wagonie 105N2k/2000 (numeru taborowego niestety nie pamiętam) oraz będzie we wszystkich doczepach, które do wyżej wymienionego typu tramwaju do nas przyjadą.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2007, o 17:06 przez Ralf747, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Postautor: RychO » 13 gru 2007, o 16:41

SPPK - kojarzę nazwę - Szczecińsko Polickie...
SPAK -chyba też - Klonowica?
SPAD - Dąbie?
Awatar użytkownika
Ralf747
Posty: 533
Rejestracja: 24 lut 2006, o 16:40
Lokalizacja: Stettin Scheune Stövener Allee

Postautor: Ralf747 » 13 gru 2007, o 17:05

Ups :) Ja tak z przyzwyczajenia ale już tłumacze choć doskonale sobie poradziłeś.
SPPK - Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo autobusowe
SPAK - Szczecińskie przedsiębiorstwo autobusowe Klonowica
SPAD - - || - - || - - || - Dąbie
Wagony 105N2k/2000 to popularne "bulwy".
zdjęcie 1

zdjęcie 2

MAN NL223
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Nowe malowanie

Postautor: RychO » 26 mar 2010, o 14:49

Mnie to jakoś nie rajcuje, a wprost przeciwnie. Za dużo białego, który szybko stanie się brudnoszary. Zielony z niebieskim nieciekawie harmonizują, trzeba by inne odcienie, te z projektu FG 2050 są ciekawsze.
No i te ozdobne gluty na szybach. Szyby są do oglądania przez nie miasta, nie do glutowania :!:

A biały pokemon, który zastąpił herbowego miejskiego Gryfa?

Kto ty jesteś?
Szczecinianin
Jaki znak twój?
Pokemon biały.

- Chłopaki, więcej nie piję. Ja już widzę białe gryfy.
:twisted:
Załączniki
pumaepx.jpg
Awatar użytkownika
Lazi
Posty: 1342
Rejestracja: 18 sty 2005, o 13:41
Lokalizacja: Szczecin

Re: Szczecińskie autobusy i tramwaje - przed i po 1945

Postautor: Lazi » 26 mar 2010, o 23:13

Malowanie to jedno, a ja mam pytanie kiedy taki tramwaj zobaczymy na naszych ulicach :-(
Awatar użytkownika
secessionlove
Posty: 396
Rejestracja: 13 cze 2009, o 16:27
Lokalizacja: Graudenz/Stettin
Kontakt:

Re: Szczecińskie autobusy i tramwaje - przed i po 1945

Postautor: secessionlove » 1 kwie 2010, o 14:53

Puki co nie mogą sobie poradzic z tym Cegielskim. Ile razy będą jeszcze te przetargi. Powinno byc, tak jak przed wojną - przewoźnik sam zamawiał u konkretnego producenta wagony i nie było żadnego odwoływania się.
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Re: Szczecińskie autobusy i tramwaje - przed i po 1945

Postautor: RychO » 26 sie 2011, o 08:06


Graj piękny cyganie...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

cron