W sobotę, 28.10.2006 r. o godz. 12:00 na pochylni W1 ośrodka Wulkan odbędzie się uroczystość chrztu mv „Genca” zamówionego przez holenderskiego armatora Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu.
Wodowanie ma charakter otwarty. Będzie nam niezmiernie miło gościć przedstawicieli redakcji, mieszkańców Szczecina oraz osób odwiedzających nasze miasto na naszej uroczystości.
Wejście na teren stoczni będzie możliwe przez bramę „Kolejową” stoczni od godz. 11.30.
Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V od lat jest związany ze Stocznią Szczecińską. W ciągu ostatnich czterech lat współpracy z tym armatorem, stocznia przekazała do eksploatacji pięć statków, dziewięć kolejnych znajduje się w naszym portfelu zamówień.
Statek m/v „Genca” jest trzecim z serii ośmiu jednostek B201-II, określanych jako seria statków najnowszej, szóstej generacji, o wyrafinowanym, wysokim zaangażowaniu technologicznym, należącym do wysokoprzetworzonych produktów eksportowych Polski.
Głównym projektantem serii statków B201-II jest inż. Marek Nowak.
Statki te łączą funkcje jednostek typu roro i kontenerowców, optymalizowane są dodatkowo do przewozu papieru.
Długość statku wynosi 205 m, szerokość- 25,50 m, prędkość – powyżej 22 węzłów.
Wyjątkowe w skali światowej jest zastosowanie na tego typu statku ładowni kontenerowej bez pokryw lukowych i demontowalnych, przestawianych prowadnic kontenerów w części rufowej.
Na 2800 m linii jezdnych, rozmieszczonych na czterech pokładach statki będą przewozić wszelkiego typu pojazdy, poczynając od samochodów osobowych (do 800 sztuk) i autobusów, poprzez 60 t zestawy drogowe (do 650 sztuk) i 65 t pojazdy gąsienicowe (do 250 sztuk), kończąc na 120 t zestawach Mafi, tj ciągników wraz z naczepami do przewozu m.in. kontenerów. Dwa najniższe pokłady przystosowane są m.in. do przewozu papieru.
Pokład zewnętrzny i ładownia dziobowa przystosowane są do przewozu ok 660 kontenerów o wszystkich spotykanych powszechnie rozmiarach, co zapewnia pełną elastyczność w tym zakresie. Duża wysokość między pokładami w części rufowej umożliwia przewóz ładunków wielkogabarytowych. Wszystkie przestrzenie ładunkowe przystosowane są do przewozu ładunków niebezpiecznych, z odpadami nuklearnymi włącznie.
Szerokość rampy zewnętrznej (25 m) umożliwia jednoczesny załadunek wszystkich pokładów.
Na statku zastosowano stery podwyższające sprawność napędową co zapewnia prędkość powyżej 22 węzłów. Dwa stery strumieniowe z dodatkowym tunelem wyrównawczym, które zastosowano na jednostce podwyższają właściwości manewrowe statku przy małych prędkościach.
Statek wyposażony jest w stabilizatory płetwowe i system wyrównywania przechyłów w czasie za- i rozładunku.