Strona 1 z 1

Szczecin Port Centralny

: 3 wrz 2007, o 19:05
autor: Piotr-Stettin
Szczecin Port Centralny

Ostatnio przez przypadek dotarłem do bardzo interesującego miejsca :) są to na pewno znana Wam obiekty kolejowe (ciągle zresztą używane) na terenie Portu Centralnego, moją uwagę przykuł obiekt widoczny na tym zdjęciu:
Jest tam też widoczny bardzo fajny tunel, przepust? Generalnie kapitalne miejsce, aby nakręcić filmik - rekonstrukcję :)

Zdjęcia w większej rozdzielczości:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... de72ff722b
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 4a1772c8b2

Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale to tylko tel. kom.

: 3 wrz 2007, o 22:03
autor: Busol
Bardzo prosze zdjecia załączać w formie załączników FORUM....

NIe chce aby za kilka miesięcy ten tekst stal sie bez załaczników dyskujuą o czymś czego nie widać :)

: 4 wrz 2007, o 08:46
autor: mavr
Raczej przyczółek wiaduktu.
A nie podszedłeś bliżej, sprawdzić co to takiego?

: 4 wrz 2007, o 13:19
autor: Piotr-Stettin
Busol pisze:Bardzo prosze zdjecia załączać w formie załączników FORUM....

NIe chce aby za kilka miesięcy ten tekst stal sie bez załaczników dyskujuą o czymś czego nie widać :)
Done :D , ale te z fotosika nigdzie nie uciekną:D


----
mavr pisze:Raczej przyczółek wiaduktu.
A nie podszedłeś bliżej, sprawdzić co to takiego?
Mavr - niestety nie podchodziłem bliżej :oops: , ale to z prawej to na bank beton i wydaje mi się, że na dole jest zakrzaczone "okienko" które pasowałaby pod stanowisko karabinu maszynowego.

: 4 wrz 2007, o 15:02
autor: Busol
Piotr-Stettin pisze:Done :D , ale te z fotosika nigdzie nie uciekną:D
Dziekuje...

: 4 wrz 2007, o 16:50
autor: mavr
Piotr-Stettin pisze:Mavr - niestety nie podchodziłem bliżej :oops: , ale to z prawej to na bank beton i wydaje mi się, że na dole jest zakrzaczone "okienko" które pasowałaby pod stanowisko karabinu maszynowego.
Spoko, przynajmniej wiem co będe robił w sobote :D

: 4 wrz 2007, o 18:56
autor: waal-de-maar
Są to przyczółki mostów, które znajdują się w galerii u BI.
Lewy to pozostałość po moście z kierunku Podjuch do Breslauer Bf.
Prawy to przyczółek mostu, po którym prowadził tor z Podjuch do Szczecina Gł. nad torami linii Szczecin – Stargard.

Szczecin- Port Centralny

: 2 paź 2008, o 11:42
autor: maciej1301
Nie! To nie są przyczółki byłych mostów nad Regaliczką. Mosty te zostały rozebrane, a i przyczółki wyglądały zupełnie inaczej. W części górnej były półokrągłe i było ich dwa, natomiast tu jest ich więcej. Ze zdjęcia nie wynika czy 3, a może 4.To są mosty kolejowe, gdzie krzyżują się linie: górna- to linia prowadząca od nastawni SPB na linii Regalica(lub Podjuchy) - Port Centralny, natomiast dolna- to można powiedzieć, że pozostałość dawnej linii z Dąbia do Głównego przez Lotnisko (Finkenwalde). Aktualnie to linia od Basenu Górniczego do rozjazdów przy lokomotywowni w Porcie Centralnym. Obszar ten bardzo się zmienił po zasypaniu Regaliczki. Z mostów nad tą rzeką nic nie pozostało - a było ich aż 7. Te widoczne na zdjęciu mosty kolejowe dobrze jest oglądać z przystanku służbowego przy nastawni SPC 21 nalinii Podjuchy - Port Centralny.Z całą pewnością można powiedzieć, że miejsce to jest bardzo interesujące.Pozdrawiam :lol:

: 2 paź 2008, o 21:56
autor: waal-de-maar
Drogi macieju1301 nie bardzo wiem, z czym się nie zgadzasz.
Mosty te w momencie ich powstania spełniały podwójną rolę.
Pierwsza to przeprawa przez Kl.Reglitz a druga to przy okazji bezkolizyjne skrzyżowanie linii kolejowych.
W momencie, gdy zdecydowano się zasypać rzeczkę to większość mostów zdemontowano.
Te dwa nadal z powodzeniem spełniały swą rolę.
Most toru nr 1 linii Breslau – Stettin Hbf posiadał trzy stalowe przęsła - dwa skrajne blachownicowe oraz środkowe kratownicowe, które bezpośrednio przerzucone było nad Kl. Reglitz i jednocześnie nad mostem linii kolejowej z kierunku Stettin Hbf w stronę Altdamm. .
Most kolejowy do Breslauer Bf był o wiele dłuższy i w prześwicie między jego filarami było miejsce na kilka mostów kolejowych przerzuconych nad Kl. Reglitz . Ale to wszystko pięknie widać na zdjęciach zamieszczonych przez BI!

Szczecin Port Centralny

: 3 paź 2008, o 09:58
autor: maciej1301
Nie zrozumieliśmy się. Oczywiście, że taką rolę spełniały mosty nad Regaliczką i że obiekt sfotografowany przez Piotra-Stettin - ta pozostałość betonowa - to faktycznie resztki przyczółków mostu do Breslauer Bashnhof. Ale mnie chodziło o te - jak to Piotr Stettin określił - tunele, czy przepusty. O nie mi chodziło. One po prostu krzyżują dwie linie kolejowe, choć w rzeczywistości tory tych linii łączą się dalej na rozjazdach w Porcie Centralnym. Pozdrawiam :)

: 3 paź 2008, o 21:00
autor: waal-de-maar
Teraz rozumiem :D .
Tylko precyzując – betonowy przyczółek jest elementem mostu linii do Stettin Hbf.
Natomiast do Breslauer Bf pociągi jechały po moście, którego pozostałością jest przyczółek ceglany.
Zgadzam się z Tobą macieju1301, że ta okolica jest bardzo interesująca.
Na nasypie przed tymi przyczółkami nie ma już oczywiście szyn ani podkładów, ale jest oryginalny przedwojenny tłuczeń!!!
Śliczne kamyki!!!
Śliczne!!!