Szczecin Port Centralny

Dyskusje na temat miasta do 26 kwietnia 1945 r.
Piotr-Stettin
Posty: 466
Rejestracja: 3 sie 2006, o 20:03

Szczecin Port Centralny

Postautor: Piotr-Stettin » 3 wrz 2007, o 19:05

Szczecin Port Centralny

Ostatnio przez przypadek dotarłem do bardzo interesującego miejsca :) są to na pewno znana Wam obiekty kolejowe (ciągle zresztą używane) na terenie Portu Centralnego, moją uwagę przykuł obiekt widoczny na tym zdjęciu:
Jest tam też widoczny bardzo fajny tunel, przepust? Generalnie kapitalne miejsce, aby nakręcić filmik - rekonstrukcję :)

Zdjęcia w większej rozdzielczości:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... de72ff722b
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 4a1772c8b2

Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale to tylko tel. kom.
Załączniki
port1.jpg
dla zorientowania się w terenie
port2.jpg
czy to z prawej strony to jakiś bunkier?
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2007, o 13:18 przez Piotr-Stettin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9622
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 3 wrz 2007, o 22:03

Bardzo prosze zdjecia załączać w formie załączników FORUM....

NIe chce aby za kilka miesięcy ten tekst stal sie bez załaczników dyskujuą o czymś czego nie widać :)
Zapraszam na TrocheInaczej.pl.
"Niemcy kiedyś byli źli, a teraz są dobrzy. Ktoś mi tak opowiadał". Franek Bis.
mavr
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2007, o 09:35

Postautor: mavr » 4 wrz 2007, o 08:46

Raczej przyczółek wiaduktu.
A nie podszedłeś bliżej, sprawdzić co to takiego?
Piotr-Stettin
Posty: 466
Rejestracja: 3 sie 2006, o 20:03

Postautor: Piotr-Stettin » 4 wrz 2007, o 13:19

Busol pisze:Bardzo prosze zdjecia załączać w formie załączników FORUM....

NIe chce aby za kilka miesięcy ten tekst stal sie bez załaczników dyskujuą o czymś czego nie widać :)
Done :D , ale te z fotosika nigdzie nie uciekną:D


----
mavr pisze:Raczej przyczółek wiaduktu.
A nie podszedłeś bliżej, sprawdzić co to takiego?
Mavr - niestety nie podchodziłem bliżej :oops: , ale to z prawej to na bank beton i wydaje mi się, że na dole jest zakrzaczone "okienko" które pasowałaby pod stanowisko karabinu maszynowego.
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9622
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 4 wrz 2007, o 15:02

Piotr-Stettin pisze:Done :D , ale te z fotosika nigdzie nie uciekną:D
Dziekuje...
Zapraszam na TrocheInaczej.pl.
"Niemcy kiedyś byli źli, a teraz są dobrzy. Ktoś mi tak opowiadał". Franek Bis.
mavr
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2007, o 09:35

Postautor: mavr » 4 wrz 2007, o 16:50

Piotr-Stettin pisze:Mavr - niestety nie podchodziłem bliżej :oops: , ale to z prawej to na bank beton i wydaje mi się, że na dole jest zakrzaczone "okienko" które pasowałaby pod stanowisko karabinu maszynowego.
Spoko, przynajmniej wiem co będe robił w sobote :D
waal-de-maar
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2006, o 20:56

Postautor: waal-de-maar » 4 wrz 2007, o 18:56

Są to przyczółki mostów, które znajdują się w galerii u BI.
Lewy to pozostałość po moście z kierunku Podjuch do Breslauer Bf.
Prawy to przyczółek mostu, po którym prowadził tor z Podjuch do Szczecina Gł. nad torami linii Szczecin – Stargard.
Załączniki
no_2320-%20Vorbruch%2C%20Bahnanlagen%2C%20Br%FCcken%20%FCber%20die%20Kleine%20Reglitz%7E0.jpg
no_14%20-%20Eisenbahnbr%FCcke%20der%20Breslauerbahn%2C%20BZ-F%2006%2C010.jpg
maciej1301
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2008, o 16:53

Szczecin- Port Centralny

Postautor: maciej1301 » 2 paź 2008, o 11:42

Nie! To nie są przyczółki byłych mostów nad Regaliczką. Mosty te zostały rozebrane, a i przyczółki wyglądały zupełnie inaczej. W części górnej były półokrągłe i było ich dwa, natomiast tu jest ich więcej. Ze zdjęcia nie wynika czy 3, a może 4.To są mosty kolejowe, gdzie krzyżują się linie: górna- to linia prowadząca od nastawni SPB na linii Regalica(lub Podjuchy) - Port Centralny, natomiast dolna- to można powiedzieć, że pozostałość dawnej linii z Dąbia do Głównego przez Lotnisko (Finkenwalde). Aktualnie to linia od Basenu Górniczego do rozjazdów przy lokomotywowni w Porcie Centralnym. Obszar ten bardzo się zmienił po zasypaniu Regaliczki. Z mostów nad tą rzeką nic nie pozostało - a było ich aż 7. Te widoczne na zdjęciu mosty kolejowe dobrze jest oglądać z przystanku służbowego przy nastawni SPC 21 nalinii Podjuchy - Port Centralny.Z całą pewnością można powiedzieć, że miejsce to jest bardzo interesujące.Pozdrawiam :lol:
waal-de-maar
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2006, o 20:56

Postautor: waal-de-maar » 2 paź 2008, o 21:56

Drogi macieju1301 nie bardzo wiem, z czym się nie zgadzasz.
Mosty te w momencie ich powstania spełniały podwójną rolę.
Pierwsza to przeprawa przez Kl.Reglitz a druga to przy okazji bezkolizyjne skrzyżowanie linii kolejowych.
W momencie, gdy zdecydowano się zasypać rzeczkę to większość mostów zdemontowano.
Te dwa nadal z powodzeniem spełniały swą rolę.
Most toru nr 1 linii Breslau – Stettin Hbf posiadał trzy stalowe przęsła - dwa skrajne blachownicowe oraz środkowe kratownicowe, które bezpośrednio przerzucone było nad Kl. Reglitz i jednocześnie nad mostem linii kolejowej z kierunku Stettin Hbf w stronę Altdamm. .
Most kolejowy do Breslauer Bf był o wiele dłuższy i w prześwicie między jego filarami było miejsce na kilka mostów kolejowych przerzuconych nad Kl. Reglitz . Ale to wszystko pięknie widać na zdjęciach zamieszczonych przez BI!
Załączniki
no_08%20-%20Eisenbahnbr%FCcken%20%FCber%20die%20Kleine%20Reglitz%20-%20PLG%2012%201%202531.jpg
maciej1301
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2008, o 16:53

Szczecin Port Centralny

Postautor: maciej1301 » 3 paź 2008, o 09:58

Nie zrozumieliśmy się. Oczywiście, że taką rolę spełniały mosty nad Regaliczką i że obiekt sfotografowany przez Piotra-Stettin - ta pozostałość betonowa - to faktycznie resztki przyczółków mostu do Breslauer Bashnhof. Ale mnie chodziło o te - jak to Piotr Stettin określił - tunele, czy przepusty. O nie mi chodziło. One po prostu krzyżują dwie linie kolejowe, choć w rzeczywistości tory tych linii łączą się dalej na rozjazdach w Porcie Centralnym. Pozdrawiam :)
waal-de-maar
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2006, o 20:56

Postautor: waal-de-maar » 3 paź 2008, o 21:00

Teraz rozumiem :D .
Tylko precyzując – betonowy przyczółek jest elementem mostu linii do Stettin Hbf.
Natomiast do Breslauer Bf pociągi jechały po moście, którego pozostałością jest przyczółek ceglany.
Zgadzam się z Tobą macieju1301, że ta okolica jest bardzo interesująca.
Na nasypie przed tymi przyczółkami nie ma już oczywiście szyn ani podkładów, ale jest oryginalny przedwojenny tłuczeń!!!
Śliczne kamyki!!!
Śliczne!!!

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron