Szczecińskie wąskotorówki

Dyskusje na temat miasta do 26 kwietnia 1945 r.
peter
Posty: 21
Rejestracja: 29 maja 2004, o 00:22

Postautor: peter » 5 kwie 2006, o 21:26

Bundyman pisze:Parowóz to to nie jest bo większy ale ciekawą ma nazwe....
www.parowozy.com.pl/ tr5.htm
>Stettin< 5312 to nie nazwa a przynależnośc do dyrekcji szczecińskiej (w oznaczeniu pruskim K.P.E.V.) z przed przebudowy. Niestety nie wyprodukowana w Vulcanie i nie wąskotorowa.
Awatar użytkownika
Kevin
Posty: 430
Rejestracja: 26 sty 2005, o 09:40
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kevin » 6 kwie 2006, o 19:01

Spójrzcie na piękne zdjęcie z Galerii BI przedstawiające dworzec Gumieńce: http://sedina.pl/galeria/displayimage.p ... 1841&pos=1
Jest opisane jako pochodzące z 1938, czy rzeczywiście jest to możliwe? Odnoszę wrażenie że lokomotywa jest dużo starsza, im starszy rocznik parowozu tym dłuższy komin... a ta ma dłuugi! :wink:
Co na to experci?
_____________________
peter
Posty: 21
Rejestracja: 29 maja 2004, o 00:22

Postautor: peter » 6 kwie 2006, o 21:53

Kevin pisze:Spójrzcie na piękne zdjęcie z Galerii BI przedstawiające dworzec Gumieńce: http://sedina.pl/galeria/displayimage.p ... 1841&pos=1
Jest opisane jako pochodzące z 1938, czy rzeczywiście jest to możliwe? Odnoszę wrażenie że lokomotywa jest dużo starsza, im starszy rocznik parowozu tym dłuższy komin... a ta ma dłuugi! :wink:
Co na to experci?
Jak najbardziej fotka z 1938 roku. Jednak wyprodukowany w 1898 roku dla kolei >Casekow-Penkun-Oder< . "Przeżył" nawet wojnę po której to trafił do ZSRR gdzie zakończył swój żywot.
Awatar użytkownika
qla
Posty: 55
Rejestracja: 26 lut 2006, o 13:03
Lokalizacja: Stettin-Torney
Kontakt:

Postautor: qla » 7 kwie 2006, o 14:10

Zakończył żywot?Wiadomo yak?
Awatar użytkownika
art_deco
Posty: 25
Rejestracja: 25 mar 2006, o 17:07

Postautor: art_deco » 7 kwie 2006, o 18:02

Kiedyś, może z 10 lat temu widziałem taki obraz - z Dworca Głównego wyjeżdżał parowóz na most, pewnikiem jakiś prywatny kurs na zamówienie. Niesssamowita sprawa: lokomotywa, most w kłębach pary i dreszcze na plecach.

Wracając do tematu kolejki wąskotorowej: istniała linia ze Szczecina do Nowego Warpna, o czym pewnie wszyscy wiedzą. Nasypy do dziś bardzo dobrze zachowane. A poniżej parę fotek z lokomotywami obługującymi tą linię...

.
Załączniki
kolejka1.jpg
kolejka2.jpg
kolejka5.jpg
kolejka6.jpg
kolejka6.jpg (7.65 KiB) Przejrzano 10951 razy
kolejka7.jpg
kolejka7.jpg (8.02 KiB) Przejrzano 10951 razy
kolejka8.jpg
gryf127
Posty: 173
Rejestracja: 6 mar 2006, o 18:11

Postautor: gryf127 » 7 kwie 2006, o 18:12

DOBRE :D :D :D fotki a z jakiego okresu konkretnie one pochodzą?
kangur
Posty: 21
Rejestracja: 15 lut 2005, o 18:38

Postautor: kangur » 18 kwie 2006, o 20:14

Linia do Nowego Warpna byla normalnotorowa. Granica ja poszatkowala, to rozebrali. Jedynie fragment ze Stobna do Doluj sie zachowal, o ile okoliczna ludnosc nie rozkradla, bo przewozow to tam juz dawno niet.
Awatar użytkownika
Woytas
Posty: 366
Rejestracja: 16 gru 2005, o 20:28
Lokalizacja: Szczecin- prawobrzeże

Postautor: Woytas » 18 maja 2006, o 21:21

Waskotorówki z Vulcana, i ich obecne miejsce http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau ... vulcan.htm
Kenstel
Posty: 5
Rejestracja: 12 sie 2005, o 19:27

Postautor: Kenstel » 18 maja 2006, o 22:15

To nie było tak, że "granica ją poszatkowała (linię kolejową Stobno-Nowe Warpno), to ją rozebrali". Przebieg linii kolejowej był jednym z argumentów przemawiających za delimitacją wyznaczonej wg prostej granicy państwa. Jednak jeszcze w trakcie trwania ustaleń w tej kwestii strona polska skonstatowała, że ... torów już nie ma, bowiem rozebrali je i wywieźli do ZSRR Rosjanie - jako reparacje wojenne.
Więcej na ten temat w b. ciekawym artykule J. M. Kosackiego "Ustalanie przebiegu granicy Polski na zachód od Szczecina w 1945 r." (Wędrowiec Zachodniopomorski nr 16)
Awatar użytkownika
qla
Posty: 55
Rejestracja: 26 lut 2006, o 13:03
Lokalizacja: Stettin-Torney
Kontakt:

Postautor: qla » 11 mar 2007, o 18:08

Witam po dość długiej przerwie.Zacznę może trochę bardziej normalnotorowo-otóż w Szczecinie stacjonują trzy parowowozy-tkt48 ,"śląsk" i "ferrumka".Tekatka stoi na dw.głównym a dwa pozostałe?
Czy ktoś zna lokalizację parowozów w naszym mieście?
Awatar użytkownika
Krasiu
Posty: 1196
Rejestracja: 8 lip 2004, o 00:07
Lokalizacja: Hufelandweg

Postautor: Krasiu » 11 mar 2007, o 19:40

przy peronie Szczecin Port Centralny stoi sobie sam kocioł jakiegoś parowozu. O całych parowozach, oprócz tego na Dworcu Glównym, nie słyszałem.
Awatar użytkownika
Lazi
Posty: 1342
Rejestracja: 18 sty 2005, o 13:41
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lazi » 12 mar 2007, o 00:55

Kiedy funkcjonował jeszcze lokal pt. "Lokomotywa" przy ulicy Czarneckiego to stała tam w środku ciuchcia. Niestety nie mam pojęcia jakiego typu, ale pewnie była to właśnie wspomniana przez Ciebie Tekatka.
peter
Posty: 21
Rejestracja: 29 maja 2004, o 00:22

Postautor: peter » 13 mar 2007, o 00:04

W Szczecinie pozostał TKt 48-29.
W ex. lokomotywowni Szczecin Gł. był parowóz tzw. bezogniowy typu 1U 4701/1956. /nie wiem czy jeszcze tam jest/, a przy peronie p.o. Szczecin Port C. to żaden kocioł z parowozu tylko zbiornik na sprężone powietrze.
maciej1301
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2008, o 16:53

Postautor: maciej1301 » 20 mar 2008, o 21:17

Jak czytałem linia kolejowa do Nowego Warpna była linią normalnotorową - 1435 mm- nie wąskotorową.

Chciałem jeszcze dodać, że posiadam RJP z 1969 r. (cegła) , który jakimś cudem ostał się i że w tym rozkładzie jest wyszczególniony ruch pociagów pasażerskich na trasie Szczecin Główny- Dołuje p. Stobno.
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Postautor: RychO » 20 mar 2008, o 21:25

maciej1301 pisze:Jak czytałem linia kolejowa do Nowego Warpna była linią normalnotorową - 1435 mm- nie wąskotorową.
Kolejowy link:
http://szczecinek.org/forum/viewtopic.php?t=652&start=0
Może coś się na ten temat znajdzie?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości

cron