Lokomotyw spalinowych w Porcie C. stacjonuje blisko 40 (oczywiście większośc jest poza lokomotywnią) w tym czynny zabytkowy już wagon motorowy SN61, natomiast parowozy przekazane zostały do skansenu w Wolsztynie.qla pisze:A parowozy na terenie lokomotywowni Port Centralny?Pamiętam,że kiedy w '92 razem z tatą zwiedzałem lokomotywownię stały tam dwa parowozy(jeden z nich to chyba ten stojący obecnie na dw.głównym)i kilka starszych "spalinówek".Teraz znajdują się tam tylko dwie lok.spalinowe(nie wiem dokładnie jakie,z okien"ósemki"niewiele widać)Czyżby owe parowozy słóżą jako żyletki lub leżą pocięte na złomie
Mało...a jaka szerokość t., numery fabryczne? Coś słabo czytałeś ten wątek:PRZEMEK pisze:A co do"vulkanowskich"parowozów wąskotorowych w Gryficach-trochę poszperałem i znalazłem to:
-Tx7-3501 z 1914
-Tyn6-3632 z 1928...
Tor Typ Nr Fab. RokJsz pisze:... http://www.holdys.pl/tomi/index.php?wykaz=wask
Chyba lepiej,aby te parowozy stały sobie zadbane,wśród innych wąskotorówek w skansenie w Gyficach,a nie dołączyły do"tekatki"na tle paskudnie pomalowanej(jakieś pokemony czy coś)zabytkowej"szopy"i rozwalających się wagonów mieszkalnych na dworcu Głównym .Cyż nie?PRZEMEK pisze:Nie żałujmy Gryfic,w końcu jesteśmy miłośnikami Szczecina,no nie?qla pisze:Też fakt.Ale wtedy ucierpiałby skansen w Gryficach.
Inny stoi tu:PRZEMEK pisze:A tak co do"dużych kopciuchów"ze stoczni"Vulkan" to w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie(polecam zwiedzić! ) eksponowany jest naprawdę pokażnych rozmiarów parowóz Oko1-3 wyprodukowany w Szczecinie w 1920 roku.Niestety jego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia .
Byłem w Muzeum w Warszawie i widziałem Oko1-3,ale nie domyśliłem się,że jest on z "Vulcanu".Drugi Oko,ten w niemczech jest pięknie zachowany i pomalowany,czego nie można powiedzieć o tym w Warszawie.Czemu w naszym kraju tak niewiele osób interesuje się zachowaniem dla potomności zabytków?Trzeba przyznać,że Niemczech grono takich ludzi jest o wiele,wiele większe.PRZEMEK pisze:A tak co do"dużych kopciuchów"ze stoczni"Vulkan" to w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie(polecam zwiedzić! ) eksponowany jest naprawdę pokażnych rozmiarów parowóz Oko1-3 wyprodukowany w Szczecinie w 1920 roku.Niestety jego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia .
Mnie też wydaje się,że lepiej aby szczecińskie parowoziki mimo wszystko były w Gryficach.qla pisze:Chyba lepiej,aby te parowozy stały sobie zadbane,wśród innych wąskotorówek w skansenie w Gyficach,a nie dołączyły do"tekatki"na tle paskudnie pomalowanej(jakieś pokemony czy coś)zabytkowej"szopy"i rozwalających się wagonów mieszkalnych na dworcu Głównym .Cyż nie?PRZEMEK pisze:Nie żałujmy Gryfic,w końcu jesteśmy miłośnikami Szczecina,no nie?qla pisze:Też fakt.Ale wtedy ucierpiałby skansen w Gryficach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości