Strona 3 z 3

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

: 19 sie 2011, o 09:05
autor: owca
i jeszcze jedna fotka z galerii na której jest uwieczniona arkada z napisem Städtische Sparkasse. w prawym dolnym rogu widać dwa słupy trakcji biegnące przynajmniej do mostu. są oba w kształcie "T"

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

: 19 sie 2011, o 13:11
autor: kiwacki
Arkad nie ma na zdjęciu, bo kadr jest ucięty. Ale to i tak nic nie zmienia, bo gdyby tak było, to gdzie musiałby stać fotograf, kóry miał tramwaj po swojej prawej stronie?

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

: 19 sie 2011, o 13:47
autor: Busol
Mniej więcej tu
Tramwaj zaznaczyłem na czarno

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

: 19 sie 2011, o 20:33
autor: owca
to dwa przynajmniej domy, te z prawej strony zdjęcia musiałyby stać na "Polonezie". a nie stały. zwyczajnie mam wątpliwości bo mi szczegóły się nie zgadzają a nie że się uparłem że to nie Stettin. zdrów!

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

: 19 sie 2011, o 20:38
autor: mirekjot
owca pisze:i jeszcze jedno. w myśl niemieckiej maksymy ordnung muss sein zwróćcie uwagę na słupy trakcyjne. na Kreckowerstr. są w kształcie litery "T" a na fotce zwykłe i proste. nie ma szans żeby na trasie jednej ulicy stawiali różne, jakie tam były pod ręką.
Siec trakcyjna wisiala nad calym mostem, nie bylo na nim zadnych slupow. Zastosowano dwa wysokie maszty kratownicowe (jeden zreszta widac za tramwajem) trzymajace caly ciezar trakcji. Dodatkowo przed wjazdem na most od strony miasta i za mostem, postawiono 4 slupy pomocnicze (po 2 z kazdej strony jezdni), umozliwiajace przejscie do prowadzenia sieci tramwajowej innymi sposobami - na masztach w ksztalcie litery T- na wydzielonym torowisku - w strone Braunsfelde, i w sposob standardowy - na slupach po obu stronach jezdni - w kierunku miasta. Zastosowano kilka sposobow podwieszenia trakcji i tyle. A bylo ich znacznie wiecej. Ordnung nie ma tu nic do rzeczy.

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

: 11 paź 2011, o 17:56
autor: secessionlove
Tak jest Mirek! To tak samo, jakby powiedzieć, że w tamtych czasach jedynym sposobem przekładania zwrotnic było przekładanie ręczne za pomocą zwrotnika. A wtedy właśnie zastosowano tzw. elektryczne sterowanie, poprzez "sanki", które są widoczne na zdjęciu w książce wydanej na 50 - lecie szczecińskich tramwajów. Tamże są zamieszczone również fotografie i rysunki słupów trakcyjnych i różnych sposobów zawieszania trakcji. Tak więc na Kreckower str. były słupy łukowe, które były wówczas nowością. Natomiast na Altdammer str. po raz pierwszy w Szczecinie zastosowano sieć skompensowaną (przewód górny i przewód dolny). Eksperymentowano już z sygnalizacją najazdową itp.