Hm....... Jeśli to ma być Most Akademicki to budynek w głębi po lewej nie może być dawnym USC tylko budynkiem przy Kreckowerstrasse 70-78 ( na rogu z Karłowicza ).Busol pisze:po mojemu to most akademicki a w tle po lewej widac budynek dawnego usc na mickiewicza naprzeciw ekonomii us
Fakt....... Wynika z tego, że to musi być rok 1928 bo widać rusztowania przy Mickiewicza 69. To dawna Kasa Oszczędności wybudowana właśnie w 1928. tu widać prace są na ukończeniu. A jak sądzicie co to za wydarzenie ? Drabina przy słupie trakcji elektrycznej, tramwaj jako "Pojazd służbowy" ( Dienstwagen ), ludzie którzy coś obserwują. Jakaś awaria trakcji tramwajowej ?Busol pisze:Po lewej na fotce czyli po prawej stronie Mickiewicza patrząc z mostu czyli Mickiewicza 69 (róg z Waryńskiego)
Obejrzałem raz jeszcze i ine upieram sie. Trzebaby policzyć kondygnację lub zapytać Gonikiwacki pisze:A mi się jednak wydaje, że krzekowo ma rację. Jeżeli zdjęcie jest zrobione z Mostu Akademiockiego, to jak by na to nie patrzeć, po lewej jego stronie widoczny jest narożny budynek Mickiewicza 70-78 u zbiegu z Karłowicza. Po stronie prawej, na zdjęciu widoczne są budynki znajdujące się niżej, czyli na ul. Korfantego/Sienkiewicza...
Busol jednak dobrze trafił jeśli chodzi o budynek na rogu Mickiewicza i Waryńskiego. Chodzi o jeden szczegół. Gdyby to był budynek przy Kreckowerstrasse 70 to wówczas widoczny by był płot przed Zakładem dla Głuchoniemych. Widać go dobrze na widokówkach z GaleriiBusol pisze:Obejrzałem raz jeszcze i ine upieram sie. Trzebaby policzyć kondygnację lub zapytać Gonikiwacki pisze:A mi się jednak wydaje, że krzekowo ma rację. Jeżeli zdjęcie jest zrobione z Mostu Akademiockiego, to jak by na to nie patrzeć, po lewej jego stronie widoczny jest narożny budynek Mickiewicza 70-78 u zbiegu z Karłowicza. Po stronie prawej, na zdjęciu widoczne są budynki znajdujące się niżej, czyli na ul. Korfantego/Sienkiewicza...
... Ponieważ po II wojnie światowej brakowało w Poznaniu taboru, w latach 1945 - 46 zakupiono w Szczecinie używane tramwaje. Były to: wagon typu Dessau z 1925 roku oznaczony w obu miastach numerem 1, oraz bliźniacze typu Bremen z lat 1926 - 27 (w Szczecinie wagony oznaczone były numerami 138, 147, 148, 149, 152, 157 i 159, w Poznaniu nadano im numery 2 - .....
1. Tak, tramwaj uruchomiono na tej linii zanim dokończono Sparkasse. Linia została otwarta 29.06.1928, natomiast Sparkassa została otwarta z tego co chyba kiedyś wyczytałem w "West Bote" ( taka ówczesna gazeta osiedlowa ) dopiero w listopadzie 1928. Może to być lato, ewentualnie wczesna jesień 1928.kgirl pisze:Zdaje się, że Linia nr 1 jeździła przez Steinbruch chociaż akurat z Rennbahn przez Falkenwalderstr.
Biorąc jednak pod uwagę, że:
- jest to jest "Dienstwagen" czyli może być to jakaś robocza przejażdżka;
- na tej fotce widać, jak kładą tory i budują Sparkasse Klik.
nie jest to nieprawdopodobne.
Można by co prawda sprawdzić czy tramwaj na pewno pojechał zanim dokończono Sparkasse (możliwe, że ok. 1928r) i ewentualnie przejść się na Korfantego/Sienkiewicza i sprawdzić czy budynki podobne, ale słyszałam, że w Szczecinie też pada, a zła pogoda nie sprzyja wysiłkowi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości