(artykuł) Wiadukt

Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9622
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

(artykuł) Wiadukt

Postautor: Busol » 31 maja 2008, o 09:04

A tu kilka innych fotek z tego miejsca i budowy: http://sedina.pl/galeria/thumbnails.php?album=2130
Zapraszam na TrocheInaczej.pl.
"Niemcy kiedyś byli źli, a teraz są dobrzy. Ktoś mi tak opowiadał". Franek Bis.
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 31 maja 2008, o 12:03

Nowy wiadukt czekał na realizację w zasadzie 20 lat ponieważ dokumentacja przebudowy była gotowa na początku lat 80-tych XX wieku.
Motylem byłem lecz utyłem :P POLAK
waal-de-maar
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2006, o 20:56

Postautor: waal-de-maar » 31 maja 2008, o 22:06

Nasyp kolejowy w tamtym miejscu istnieje od początku tej linii kolejowej (1843). Potrzeba jego usypania wynikała z ukształtowania terenu. Rozwiązanie z wiaduktem przy budowie drogi było więc najbardziej racjonalne.
Do tej pory byłem przekonany, że spłonął most kolejowy nad rzeczką Bukową na szlaku Gumieńce - Szczecin Gł.
Jeżeli faktycznie spalono wiadukt nad ulicą Południową to proszę o wyjaśnienie którędy dostawały się pociągi z głębi Polski do stacji Gumieńce? Wszak wiadukt ów znajdował się przed peronami stacji.
docent
Posty: 21
Rejestracja: 26 mar 2008, o 22:12

Postautor: docent » 1 cze 2008, o 00:46

mea culpa! :oops: zasugerowałem się plastycznym opisem P. Zaremby, nie spoglądając na istniejący wówczas układ torowy! Rzeczywiście wynika z niego, że spalonym mostkiem był ten nad rzeczką Bukowa. (ceglane przyczółki łukowego mostu pierwotnej linii Berlin-Szczecin dopisać można by do listy "zaginionych mostów Pomorzan") Ale nie zmienia to ciekawej historii dalszych losów wiaduktu :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron