(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947
(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947
na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
[b] TWH TS [/b]
(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947
PROSZĘ ZDRADZIĆ TAJEMNICĘ. JAK TO OBEJRZYĆ. NIE POTRAFIĘ! QUISTORP
Ostatnio zmieniony 6 gru 2005, o 22:20 przez quistorp, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: (artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947
Rosjanie załadowali pokład jednostki tzw. zdobyczami wojennymi, które miały trafić do ZSRR.shiba pisze:na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
Może i znane ale dorzuce. Można spojrzeć z innej perespektywy.
- Załączniki
-
- grafzeppelinn5.jpg (11.23 KiB) Przejrzano 17689 razy
-
- grafzeppelinn9.jpg (11.65 KiB) Przejrzano 17689 razy
Zweckverband fur Gross Stettin
GG:1237155
[url=http://www.prawobrzeze.org/galeria]galeria przedwojennego prawobrzeża[/url]
BUCHHEIDE VEREIN
GG:1237155
[url=http://www.prawobrzeze.org/galeria]galeria przedwojennego prawobrzeża[/url]
BUCHHEIDE VEREIN
Re: (artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947
Niektóre wróciły po czasie w postaci darów, ale to zagadnienie na osobny wątek.Bartosz pisze:Rosjanie załadowali pokład jednostki tzw. zdobyczami wojennymi, które miały trafić do ZSRR.shiba pisze:na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947
Ni e wiem czy pan W. Jaszczyński to ten Jaszczyński który był i lekarzem i pilotem w Aeroklubie Szczecińskim. Tymi zdieciami sprowokował całkiem nowy temat. Przecież te zdiecia są zrobione z samolotu chyba PO-2. Słynnego "Papaja". To były radzieckie dwupłatowe samolociki zwiadowcze o konstrukcji drewniano tkaninowej. Już wtedy stanowiły atrakcje typu retro. Dwuosobowy. Bez kabinki. Na jednym ze zdięć widać wyraźnie głowę tylnego pilota obserwatora. Ale jak na oficjalne loty to zdięcia nie musiały być robionei ukradkiem. Problemem wtedy była dostepność i kosztowność materiałów fotograficznych. Na "Lajkę" (leica)nie licznych było stać. A temat starej awicji przed Stettinem i zaraz po już w Szczecinie jest tematem że hej. Pamiętam ze wspomnień starych wiarusów jak rozpoczynali pierwsze szkoleniowe loty szybowcowe na ABC-akach, ciaganych na sznurach gumowych. "ABC" to szybowiec płat górny kratownica zamiast kadłuba. Trochę lepszy od szybowców Otta Lilienthala. Minuta lotu a dwadzieścia minut ma przesiadkę dla drugiego.
Qustorp
Qustorp
Ostatnio zmieniony 9 gru 2005, o 11:07 przez quistorp, łącznie zmieniany 2 razy.
Samolot Po-2, popularnie zwany "kukuruźnikiem" powstał w 1929 roku i w 1945 roku był już konstrukcją przestarzałą ale na tyle prostą że w zrujnowanej Polsce można było rozpocząć (1949 r.) licencyjną produkcję tego samolotu pod nazwą CSS-13. Wersja sanitarna nosiła oznaczenie S-13 (1954 r) i posiadała krytą kabinę. link do fotki sanitarnego S-13 ze zbiorów krakowskiego Muzeum Lotnictwa http://www.airventure.de/tips_mus_kraka ... 201955.jpg
W Polsce używano około 200 szt. Po-2 i wyprodukowana ponad 600 szt. CSS-13.
Skoro zdjęcie zostało wykonane w 1947 roku to mamy do czynienia z produkcją radziecką, możliwe że jeszcze z wojenną przeszłością.
Jest jeszcze jeden związek tego typu samolotu z naszym miastem.
Jeśli mnie pamięć nie myli to jeden z samolotów CSS-13 zachował się w Szczecinie i przed kilku laty został odrestaurowany i można nim latać, niestety nie wiem gdzie się obecnie znajduje.
W Polsce używano około 200 szt. Po-2 i wyprodukowana ponad 600 szt. CSS-13.
Skoro zdjęcie zostało wykonane w 1947 roku to mamy do czynienia z produkcją radziecką, możliwe że jeszcze z wojenną przeszłością.
Jest jeszcze jeden związek tego typu samolotu z naszym miastem.
Jeśli mnie pamięć nie myli to jeden z samolotów CSS-13 zachował się w Szczecinie i przed kilku laty został odrestaurowany i można nim latać, niestety nie wiem gdzie się obecnie znajduje.
(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947
Niezalogowany znajomy podesłał mi takie info. Nie wiem - być może pozycja nieznana....
EOW 42 Graf Zeppelin
Autor: Siegfried Breyer
Format A4, 112 stron, 100 zdjęć cz-b, 27 rysunków, 18 plansz barwnych wraz z okładką, 3 wkładki A1 m.in. z rysunkami 3D.
Monografia zawiera historię okrętów lotniczych Niemiec ze szczególnym uwzględnieniem nigdy nie ukończonego lotniskowca Graf Zeppelin. Opisano tutaj historię jego powstawania, problemy związane z jego projektowaniem oraz wszystkie decyzje, które doprowadziły do zawieszenia jego budowy. Monografia zawiera również opis techniczny, bogato ilustrowany materiałem zdjęciowym i rysunkami 3D. Na uwagę zasługuje rozdział dotyczący lotnictwa pokładowego z opisem typów samolotów, jakie zamierzano na nim umieścić. Na wkładkach A1 są przedstawione rysunki generalne lotniskowca, oryginalne rysunki stoczniowe przekrojów wzdłużnych i wręgowych, rysunki 3D przedstawiające przypuszczalny wygląd ukończonego lotniskowca oraz wygląd, jaki miał mieć okręt według pierwotnego projektu.
EOW 42 Graf Zeppelin
Autor: Siegfried Breyer
Format A4, 112 stron, 100 zdjęć cz-b, 27 rysunków, 18 plansz barwnych wraz z okładką, 3 wkładki A1 m.in. z rysunkami 3D.
Monografia zawiera historię okrętów lotniczych Niemiec ze szczególnym uwzględnieniem nigdy nie ukończonego lotniskowca Graf Zeppelin. Opisano tutaj historię jego powstawania, problemy związane z jego projektowaniem oraz wszystkie decyzje, które doprowadziły do zawieszenia jego budowy. Monografia zawiera również opis techniczny, bogato ilustrowany materiałem zdjęciowym i rysunkami 3D. Na uwagę zasługuje rozdział dotyczący lotnictwa pokładowego z opisem typów samolotów, jakie zamierzano na nim umieścić. Na wkładkach A1 są przedstawione rysunki generalne lotniskowca, oryginalne rysunki stoczniowe przekrojów wzdłużnych i wręgowych, rysunki 3D przedstawiające przypuszczalny wygląd ukończonego lotniskowca oraz wygląd, jaki miał mieć okręt według pierwotnego projektu.
Książka - Romek
Ja to mam - tzn. monografię GZ. Pisałem już o tym w jakimś poscie na Forum Sedina ale dawno, dawno. Gorąco polecam bo to poważny (i szanowany w gronie marynistów) i bardzo skrupulatny autor wielu fajnych książek. Monografia jest bardzo szczegółowa, jest tam kilka fotek ze Szczecina głównie przy Wałach oraz już powojenne z okolic Dąbia.
Jakość fotek bardzo dobra. Tekst - tylko pozazdrościć wiedzy i zbiorów.
Romek
Jakość fotek bardzo dobra. Tekst - tylko pozazdrościć wiedzy i zbiorów.
Romek
zobacz: www.czejarek.pl/stettin
- szperacz88
- Posty: 753
- Rejestracja: 20 sie 2004, o 15:19
- Lokalizacja: Stettin, Moltkestrasse
- Kontakt:
A czy nie wiadomo w którym miejscu na międzyodrzu "stał" wysadzony lotniskowiec?? aktualnie próbuję namierzyć po ksztąłcie kanałów wodnych.
GG:6137084 szperacz88@tlen.pl/ 0508925219
Towarzystwo Wiedzy historycznej "Terra Stetinum"/motto: Fant zawsze musi być
posiadacz wykrywacza jabel i dyktafonu jakby co. Teren działania: Międzyodrze, strefa przygraniczna, las arkoński, wyspa pucka.
Towarzystwo Wiedzy historycznej "Terra Stetinum"/motto: Fant zawsze musi być
posiadacz wykrywacza jabel i dyktafonu jakby co. Teren działania: Międzyodrze, strefa przygraniczna, las arkoński, wyspa pucka.