(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

Awatar użytkownika
shiba
Posty: 397
Rejestracja: 17 wrz 2004, o 22:22
Lokalizacja: Neu-Westend
Kontakt:

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

Postautor: shiba » 4 gru 2005, o 22:46

na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
[b] TWH TS [/b]
emeryt
Posty: 145
Rejestracja: 17 kwie 2005, o 17:16

Postautor: emeryt » 5 gru 2005, o 19:40

Dlaczego nie mozna zobaczyc zdjec ?
Awatar użytkownika
keson
Admin
Posty: 844
Rejestracja: 12 maja 2004, o 10:21
Kontakt:

Postautor: keson » 5 gru 2005, o 19:46

aktualnie serwer, na ktorym mamy galerie lezy... powodu nie znam.
prosze uzbroic sie w cierpliwosc...
quistorp
Posty: 423
Rejestracja: 10 cze 2004, o 22:09

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

Postautor: quistorp » 6 gru 2005, o 22:02

PROSZĘ ZDRADZIĆ TAJEMNICĘ. JAK TO OBEJRZYĆ. NIE POTRAFIĘ! QUISTORP
Ostatnio zmieniony 6 gru 2005, o 22:20 przez quistorp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9621
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 6 gru 2005, o 22:18

1. Zeppeliny już są - przeniosłem je w inne miejsce i widac

2. Galeria nieczynna do odwołania. Serwer na którym nasza galeria jest umieszczona chwilowo został wyłączony. Planowane odwołanie jutro.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Re: (artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

Postautor: Bartosz » 7 gru 2005, o 00:15

shiba pisze:na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
Rosjanie załadowali pokład jednostki tzw. zdobyczami wojennymi, które miały trafić do ZSRR.
Awatar użytkownika
Aygon
Posty: 2440
Rejestracja: 17 cze 2004, o 23:07
Lokalizacja: Stettin Hökendorf

Postautor: Aygon » 7 gru 2005, o 03:14

Może i znane ale dorzuce. Można spojrzeć z innej perespektywy.
Załączniki
graf_zeppelin.jpg
grafzeppelinn3.jpg
grafzeppelinn5.jpg
grafzeppelinn5.jpg (11.23 KiB) Przejrzano 8821 razy
grafzeppelinn9.jpg
grafzeppelinn9.jpg (11.65 KiB) Przejrzano 8821 razy
Zweckverband fur Gross Stettin
GG:1237155
[url=http://www.prawobrzeze.org/galeria]galeria przedwojennego prawobrzeża[/url]
BUCHHEIDE VEREIN
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Re: (artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

Postautor: Finki » 7 gru 2005, o 08:12

Bartosz pisze:
shiba pisze:na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
Rosjanie załadowali pokład jednostki tzw. zdobyczami wojennymi, które miały trafić do ZSRR.
Niektóre wróciły po czasie w postaci darów, ale to zagadnienie na osobny wątek.
Awatar użytkownika
Krasiu
Posty: 1196
Rejestracja: 8 lip 2004, o 00:07
Lokalizacja: Hufelandweg

Postautor: Krasiu » 8 gru 2005, o 00:31

Zdjęcia okazały się jakimś hitem. Prawie tysiąc odsłon!
quistorp
Posty: 423
Rejestracja: 10 cze 2004, o 22:09

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

Postautor: quistorp » 8 gru 2005, o 17:21

Ni e wiem czy pan W. Jaszczyński to ten Jaszczyński który był i lekarzem i pilotem w Aeroklubie Szczecińskim. Tymi zdieciami sprowokował całkiem nowy temat. Przecież te zdiecia są zrobione z samolotu chyba PO-2. Słynnego "Papaja". To były radzieckie dwupłatowe samolociki zwiadowcze o konstrukcji drewniano tkaninowej. Już wtedy stanowiły atrakcje typu retro. Dwuosobowy. Bez kabinki. Na jednym ze zdięć widać wyraźnie głowę tylnego pilota obserwatora. Ale jak na oficjalne loty to zdięcia nie musiały być robionei ukradkiem. Problemem wtedy była dostepność i kosztowność materiałów fotograficznych. Na "Lajkę" (leica)nie licznych było stać. A temat starej awicji przed Stettinem i zaraz po już w Szczecinie jest tematem że hej. Pamiętam ze wspomnień starych wiarusów jak rozpoczynali pierwsze szkoleniowe loty szybowcowe na ABC-akach, ciaganych na sznurach gumowych. "ABC" to szybowiec płat górny kratownica zamiast kadłuba. Trochę lepszy od szybowców Otta Lilienthala. Minuta lotu a dwadzieścia minut ma przesiadkę dla drugiego.
Qustorp
Ostatnio zmieniony 9 gru 2005, o 11:07 przez quistorp, łącznie zmieniany 2 razy.
J-23
Posty: 94
Rejestracja: 31 paź 2004, o 20:37

Postautor: J-23 » 8 gru 2005, o 17:57

Samolot Po-2, popularnie zwany "kukuruźnikiem" powstał w 1929 roku i w 1945 roku był już konstrukcją przestarzałą ale na tyle prostą że w zrujnowanej Polsce można było rozpocząć (1949 r.) licencyjną produkcję tego samolotu pod nazwą CSS-13. Wersja sanitarna nosiła oznaczenie S-13 (1954 r) i posiadała krytą kabinę. link do fotki sanitarnego S-13 ze zbiorów krakowskiego Muzeum Lotnictwa http://www.airventure.de/tips_mus_kraka ... 201955.jpg
W Polsce używano około 200 szt. Po-2 i wyprodukowana ponad 600 szt. CSS-13.
Skoro zdjęcie zostało wykonane w 1947 roku to mamy do czynienia z produkcją radziecką, możliwe że jeszcze z wojenną przeszłością.
Jest jeszcze jeden związek tego typu samolotu z naszym miastem.
Jeśli mnie pamięć nie myli to jeden z samolotów CSS-13 zachował się w Szczecinie i przed kilku laty został odrestaurowany i można nim latać, niestety nie wiem gdzie się obecnie znajduje.
Załączniki
polikarpov_po2_1702.jpeg
quistorp
Posty: 423
Rejestracja: 10 cze 2004, o 22:09

Postautor: quistorp » 9 gru 2005, o 11:06

Ja go widziałem jeszcze w latach na przełomie 1968/1972 w hangarze głównym przy ul. przestrzennej. Jego naprawami zajmowali się dwaj bracia szkutnicy !! (do jachtu do samolotu przy ówczesnych technologiach nie tak daleko ) Baraniewicze. Mieszkali w Zdrojach. Quistorp
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9621
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

Postautor: Busol » 22 sty 2006, o 20:39

Niezalogowany znajomy podesłał mi takie info. Nie wiem - być może pozycja nieznana....

EOW 42 Graf Zeppelin
Autor: Siegfried Breyer
Format A4, 112 stron, 100 zdjęć cz-b, 27 rysunków, 18 plansz barwnych wraz z okładką, 3 wkładki A1 m.in. z rysunkami 3D.

Monografia zawiera historię okrętów lotniczych Niemiec ze szczególnym uwzględnieniem nigdy nie ukończonego lotniskowca Graf Zeppelin. Opisano tutaj historię jego powstawania, problemy związane z jego projektowaniem oraz wszystkie decyzje, które doprowadziły do zawieszenia jego budowy. Monografia zawiera również opis techniczny, bogato ilustrowany materiałem zdjęciowym i rysunkami 3D. Na uwagę zasługuje rozdział dotyczący lotnictwa pokładowego z opisem typów samolotów, jakie zamierzano na nim umieścić. Na wkładkach A1 są przedstawione rysunki generalne lotniskowca, oryginalne rysunki stoczniowe przekrojów wzdłużnych i wręgowych, rysunki 3D przedstawiające przypuszczalny wygląd ukończonego lotniskowca oraz wygląd, jaki miał mieć okręt według pierwotnego projektu.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 328
Rejestracja: 23 lis 2004, o 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Książka - Romek

Postautor: romeck » 23 sty 2006, o 02:15

Ja to mam - tzn. monografię GZ. Pisałem już o tym w jakimś poscie na Forum Sedina ale dawno, dawno. Gorąco polecam bo to poważny (i szanowany w gronie marynistów) i bardzo skrupulatny autor wielu fajnych książek. Monografia jest bardzo szczegółowa, jest tam kilka fotek ze Szczecina głównie przy Wałach oraz już powojenne z okolic Dąbia.
Jakość fotek bardzo dobra. Tekst - tylko pozazdrościć wiedzy i zbiorów.

Romek
zobacz: www.czejarek.pl/stettin
Awatar użytkownika
szperacz88
Posty: 753
Rejestracja: 20 sie 2004, o 15:19
Lokalizacja: Stettin, Moltkestrasse
Kontakt:

Postautor: szperacz88 » 23 sty 2006, o 08:47

A czy nie wiadomo w którym miejscu na międzyodrzu "stał" wysadzony lotniskowiec?? aktualnie próbuję namierzyć po ksztąłcie kanałów wodnych.
GG:6137084 szperacz88@tlen.pl/ 0508925219
Towarzystwo Wiedzy historycznej "Terra Stetinum"/motto: Fant zawsze musi być
posiadacz wykrywacza jabel i dyktafonu jakby co. Teren działania: Międzyodrze, strefa przygraniczna, las arkoński, wyspa pucka.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron