(artykuł) Najstarsze nazwy ulic i inne nazwy miejscowe dawn

Awatar użytkownika
Schulz
Expert
Posty: 1362
Rejestracja: 10 lis 2005, o 22:16
Lokalizacja: Stettin-Scheune, Berliner Chaussee

Postautor: Schulz » 5 sty 2009, o 23:40

Bachinstitut pisze:Ten punkt jest akurat krótki.
...
Pełna zgoda.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11255
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 5 sty 2009, o 23:51

Bollwerk, Kritischer Bericht, Teil 5. Budenhaus, Bollwerk 12-14

Budynek Budenhausu sprzed 1890 sięgał od Fischerstraße, przez wylot nad Mittwochstraße i stykał się bezpośrednio z budynkiem Bollwerk 15. Były to dawne adresy Am Bollwerk 1095/Bollwerk 12, Am Bollwerk1094/Bollwerk 13 oraz już za bramą - Am Bollwerk 1093 - Bollwerk 14.

W jego skład NIE wchodził ani budynek Neuetief 1064/Mittwochstraße 18 (na północnej pierzei Mittwochstraße), ani budynek Neuetief 1065/Mittwochstraße 17 (na południowej pierzei Mittwochstraße). [Ty pożeniłeś Neuetief 1064 i Mittwochstraße 17?] Obie te parcele do roku 1890 stykały się z Budenhausem, ale się z nim nie zazębiały.

Kiedy Budenhaus w 1890 wyburzono, na jego miejscu, wybudowano nowy budynek Bollwerk 12-14, ale tylko między Mittwochstraße i Fischerstraße. Na południowym rogu Mittwochstraße i Bollwerku wybudowano nową kamienicę Mittwochstraße 17, której parcela obejmowała zarówno dawną Mittwochstraße 17, jak i południowy kawałek Budenhausu z adresem Bollwerk 14

W obręb nowej parceli Bollwerk 12-14 z roku 1892 weszły jeszcze Fischerstraße 8 (do 1856 - Fischerstraße 1939) i Fischerstraße 9 (do 1856 - Fischerstraße 1938)
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Schulz
Expert
Posty: 1362
Rejestracja: 10 lis 2005, o 22:16
Lokalizacja: Stettin-Scheune, Berliner Chaussee

Postautor: Schulz » 7 sty 2009, o 01:03

Schulz pisze:
Bachinstitut pisze:Ten punkt jest akurat krótki.
Bollwerk, Kritischer Bericht, Teil 4. Bollwerk 11
W obręb tego budynku wchodził także adres Fischerstraße 10 (do 1856: Fischerstraße 1036), który był „podłączony” pod budynek Bollwerk 11.
Adres ten po zmianie numeracji Fischerstraße na początku lat dziewięćdziesiątych XIX wieku wypadł (dokładnej daty nie znam).
Pełna zgoda
Z rozpędu wpisałem jak wyżej, ale już dzisiaj inaczej to widzę. Nie, żebym się nie zgadzał, co do numeracji Fischerstraße 1036. O niej, układając tabelę zupełnie zapomniałem, mimo, że całość znanej mi numeracji średniowiecznego nabrzeża Bollwerk przed przystąpieniem do układania tabeli rozrysowałem sobie na planie sprzed 1945 roku (opierając sie na planie z 1811 i na Wellnerze). Biorąc pod uwagę Twoje zestawienie z papierowego wydania sedina.pl magazyn Nr 1, w swojej tabeli wpisałem, że Fischerstraße 10 to Fischerstraße 1033, ale zupelnie zignorowałem brak numeracji sprzed 1945 dla nr 1036. Teraz pod wpływem Twojej krytyki wyraźnie widzę, że na planie z 1721 po budynkach Fischerstraße 6-7/1041-1040/586-585, patrząc w kierunku muru miejskiego istniały jeszcze budynki Fischerstraße 1039/584 i 1038/583. Kolejny numer, nr 1037 posiadała Brama Rybacka (Fischertor), a do niej przylegał Brücken–Kiper–Hof, późniejszy budynek am Bollwerk 1096/am Bollwerk 11, czyli na koniec Bollwerk 11 i podłączony, jak piszesz, budynek Fischerstraße 1036. Według mnie teraz pasuje:
Fischerstraße 6-7/1041-1040/586-585 (te dwa ostatnie trzycyfrowe numery, i kolejne jak niżej na czerwono, to numeracja z planu z 1721);
Fischerstraße [8]/1039/584;
Fischerstraße [9]/1038/583;
Fischertor 1037;
am Bollwerk 1096/am Bollwerk 11/Bollwerk 11-Fischerstraße [10]/1036;
Fischerstraße 8/1035/b n;
Fischerstraße 9/1034/582-581;
Fischerstraße 10/1033/580;
Fischerstraße 11/1032/579;
Wygląda na to, że numeracja [8], [9] wypadła z obiegu jak Budenhaus w 1890 wyburzono, a na jego miejscu wybudowano nowy budynek Bollwerk 12-14, o czym wspominasz w KB Teil 5. Nr [10] pewnie wypadł, jak wybudowano am Bollwerk 1096 na dawnym dziedzińcu Brücken–Kiper–Hof.
Załączniki
Fischerstrasse 1036_1.jpg
Narys numeracji z lat 1721 (na czerwono), do 1856 i sprzed 1945 na planie "Plan rewitalizacji Podzamcza"
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11255
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 7 sty 2009, o 01:18

Jeden rzut oka na magiczny planik i wydaje mi się, że się wszystko zgadza.
Całe zestawienie numeracji Fischerstraße przed 1856 i w latach 1857-1890 jest prawidłowe.

Nie wiem tylko, jak to było z tym budynkiem Fischerstraße 1036 (przed 1856) = Fischerstraße 10 (1857-1890).
Abuchy podają, że te dwa budynki są ze sobą połączone w jeden, co zresztą się zgadza na fotografiach.


Bollwerk, Kritischer Bericht, Teil 6.
Budynki między Mittwochstraße a Hagenstraße

Parcela budynku Bollwerk 15 była administracyjnie połączona z Mittwochstraße i przed 1856 nosiła adres Neuetief 1068 (a nie Neuetief 1064).

Parcela budynku Bollwerk 16 była administracyjnie połączona Kleine Oderstraße 3-4 i razem nosiła przed rokiem 1856 adres Kleine Oderstraße 1069-1070.

Parcela budynku Bollwerk 20 była administracyjnie połączona Große Oderstraße 17 i razem nosiła przed rokiem 1856 adres Große Oderstraße 1.
Jej część wychodząca na Große Oderstraße miała numer 1a, cześć wychodząca na Bollwerk - 1b
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Schulz
Expert
Posty: 1362
Rejestracja: 10 lis 2005, o 22:16
Lokalizacja: Stettin-Scheune, Berliner Chaussee

Postautor: Schulz » 8 sty 2009, o 01:26

Bachinstitut pisze:
W jego skład NIE wchodził ani budynek Neuetief 1064/Mittwochstraße 18…

Parcela budynku Bollwerk 15 była administracyjnie połączona z Mittwochstraße i przed 1856 nosiła adres Neuetief 1068 (a nie Neuetief 1064).

Parcela budynku Bollwerk 16…

Parcela budynku Bollwerk 20
Trafiony, zatopiony. Tak długo myślałem, jak zakwalifikować umieszczony w tym miejscu na planie Wellnera nr 1064, że wpisałem go zamiast 1068, który przecież już ustaliliśmy pod koniec stycznia 2007 (tak, tak, 2007). Wg Fredricha (Ein Stück der Mittelalterlichen Stadtmauer Stettins…, s. 340), w średniowieczu od południowej strony przylegał do Mehltor skład miedzi, a później także skład mąki. Fredrich pisze, że był długi na 75 stóp i szeroki na 32 (ca 23-25x12 m), posiadał dwa, położone jeden nad drugim strychy. Na planie z 1811 wyraźnie wystaje on poza linię budynków w stronę rzeki, a u Wellnera od strony Mostu Długiego stoi ukośnie w kierunku sąsiedniej parceli przylegającej do linii dawnych murów miejskich, oznaczonej nr 1093, (późniejszy Bollwerk 16, teraz wiesz skąd u mnie Kleine Oderstrasse 1069-1070/ Am Bollwerk 1093). Kiedy Mehlhaus został rozebrany, nie wiem, ale sądzę, ze na początku XIX wieku. W każdym bądź razie po 1827 stał na jego miejscu południowy kawałek Budenhausu (Am Bollwerk 1093 - Bollwerk 14).
Być może przed 1828 było tak: Bollwerk 16 miał nr 1093, a stojący obok Mehlhaus 1064. Po jego zburzeniu powstał budynek Neutief 1068 (późniejszy Bollwerk 15, a nr 1093 przeszedł na przyszły Bollwerk 14, a nr 1064 przeszedł na druga stronę ulicy (późniejsza Mitwostraße 18). Może było tak, może nie…
Tak przy okazji, ile budynków zawartych jest na magicznym planiku w numeracji Mittwochstraße 18-20, bo w 1721 stały w tym miejscu 4 budynki:
Neutief 639-638/ Neutief 1064/ Mittwochstraße 18,
Neutief 637/ Neutief 1063/ Mittwochstraße 19,
Neutief 636/ Neutief 1062/ Mittwochstraße 20.
Oczywiście, by tradycji stało sie zadość, przy Grosse Oderstrasse 1 pominąłem 1b.
A tak pięknie sobie to rozrysowałem…
Załączniki
Posumowanie.jpg
Tabela podsumowująca dyskusję
Budenhaus od strony Mitwochstrasse.jpg
Mittwochstraße 15/1067, 16/1066, 17/1065, Budenhaus-Bollwerk 14/1093 w roku 1890
Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Alt-Stettin > Altstadt > Mittwochstraße, plik 1/10
Mehlhaus.jpg
Narys numeracji z lat 1721 (na czerwono), do 1856 i sprzed 1945, na planie "Plan rewitalizacji Podzamcza"
Grosse Oderstrasse 1_1.jpg
Narys numeracji z lat 1721 (na czerwono), do 1856 i sprzed 1945, na planie "Plan rewitalizacji Podzamcza"
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11255
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 8 sty 2009, o 03:45

Schulz pisze:Być może przed 1828 było tak: Bollwerk 16 miał nr 1093, a stojący obok Mehlhaus 1064. Po jego zburzeniu powstał budynek Neutief 1068 (późniejszy Bollwerk 15, a nr 1093 przeszedł na przyszły Bollwerk 14, a nr 1064 przeszedł na druga stronę ulicy (późniejsza Mitwostraße 18). Może było tak, może nie…
Do tego nie potrafię się odnieść, bo u mnie zainteresowanie tym tematem kończy się krótko przed połową XIX wieku.
Schulz pisze:Tak przy okazji, ile budynków zawartych jest na magicznym planiku w numeracji Mittwochstraße 18-20, bo w 1721 stały w tym miejscu 4 budynki:
Neutief 639-638/ Neutief 1064/ Mittwochstraße 18,
Neutief 637/ Neutief 1063/ Mittwochstraße 19,
Neutief 636/ Neutief 1062/ Mittwochstraße 20.
Na magicznym planiku, który przedstawia sytuację na rok 1933, w tym miejscu jest jedna kamienica! Konkretenie Mittwochstraße 18-20. Obejmowała ona według mnie dokładnie te trzy budynki Neutief 1064-1062.

W tabeli między Bollwerk 19 i 20 wstawiłbym wylot Hackgasse.
Czy coś jeszcze zgubiłem?

Bollwerk, Kritischer Bericht, Teil 7. Hagenstraße 6

Budynek Hagenstraße 6 nigdy po roku 1857 nie zmienił numeracji, a przed rokiem 1856 posiadał numer Hagenstraße 32.

Adresy Hagenstraße 7 i 8 (przed 1856 odpowiednio Hagenstraße 31 i Hagenstraße 30) znajdowały się na północnym odcinku Hagenstraße między Bollwerkiem i Große Oderstraße i odpowiednio w roku 1867 i 1875 wchłonięte zostały w obręb parceli Große Oderstraße 7 / Bollwerk 29.

I jeszcze dla uściślenia: adres Hagenstraße 7 otrzymała po roku 1880 dawna parcela Große Oderstraße 28 (przed 1856 Große Oderstraße 12).
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Re: (artykuł) Najstarsze nazwy ulic i inne nazwy miejscowe

Postautor: Bartosz » 8 sty 2009, o 18:16

Bachinstitut pisze:Zmiana numeracji nastąpiła około roku 1905, kiedy na północ od tego ciągu wybudowano Terrassenhotel.
Obowiązywała od stycznia 1905 r.
Bachinstitut pisze:Jeśli chodzi o plan, to te małe budynki 1173 i 1174 zostały chyba wyburzone, a adresy przeniesiono na duże kamienice chyba około roku 1848
1173 został wybudowany w 1847 r., więc pewnie wtedy.
Bachinstitut pisze:W samym Adreßbuch 1857 widoczna jest duża niekonsekwencja.

Według spisu według nazwisk konkordancja wypada tak:
Bollwerk 1 = An der Grüne Linde 1174
Bollwerk 2 = An der Grüne Linde 1173
Bollwerk 3 = Junkerstraße 1104

Według spisu według ulic konkordancja wypada tak jak podałem w punkcie nr 1:
Bollwerk 1 (Handelshalle w budowie)
Bollwerk 2 = An der Grüne Linde 1174
Bollwerk 3 = An der Grüne Linde 1173

Proponuję więc tabelę uzupełnić w sposób następujący:
An der Grüne Linde 1174 (przed 1856) = Bollwerk 1 (1857) = Bollwerk 2 (1858-1945)
An der Grüne Linde 1173 (przed 1856) = Bollwerk 2 (1857) = Bollwerk 3 (1858-1945)
Junkerstraße 1104 (przed 1856) = Bollwerk 3 (1857) = ???
Żeby zamieszać bardziej: według dokumentu wystawionego przez Dyrekcję Policji w listopadzie 1856 r., Hôtel de Petersbourg zajmował parcele Dampfschiffsbollwerk 1 i 2 (uprzednio Dampfschiffsbollwerk 1173). Potem jest to oczywiście Bollwerk 3.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Schulz
Expert
Posty: 1362
Rejestracja: 10 lis 2005, o 22:16
Lokalizacja: Stettin-Scheune, Berliner Chaussee

Postautor: Schulz » 9 sty 2009, o 14:08

Bachinstitut pisze:
Schulz pisze:Być może przed 1828 było tak: Bollwerk 16...
Do tego nie potrafię się odnieść, bo u mnie zainteresowanie tym tematem kończy się krótko przed połową XIX wieku.
A szkoda, a szkoda…, ale wszystko przed nami.
Bachinstitut pisze:
Schulz pisze:Tak przy okazji, ile budynków zawartych jest na magicznym planiku w numeracji Mittwochstraße 18-20...
Obejmowała ona według mnie dokładnie te trzy budynki Neutief 1064-1062.
W tabeli między Bollwerk 19 i 20 wstawiłbym wylot Hackgasse.
Czy coś jeszcze zgubiłem?
Ty poprawiasz, ja poprawiam, idzie nam sprawnie…. Tabelę nr 1. uzupełniłem o wylot Hackgasse, ale co stało się z numerem Mittwochstraße 1062 w Twoim zestawieniu z papierowego wydania sedina.pl magazyn Nr 1?
Bachinstitut pisze: ...
Budynek Hagenstraße 6 nigdy po roku 1857 nie zmienił numeracji, a przed rokiem 1856 posiadał numer Hagenstraße 32...
Tu miałem większą zagłostkę. U Ciebie, w papierowym wydaniu sedina.pl magazyn Nr 1. parcela Hagenstraße 5 przed 1856 miała nr 35 (taki sam numer podałeś dla Hagenstraße 3), kolejna, po drugiej stronie ulicy, Hagenstraße 6 miała nr 32. Parcelę Nr 31 wyszukałem przy Grosse Oderstraße 7 (do 1856 Gr. Oderstr. 11). U Wellnera pojawiły się kolejne numery: 31 i 30, i tu się zgubiłem. Poza tym u niego ulica była w części przesunięta na północ, przez co budynki z lewej strony ulicy lądowały w ciągu ulicy (nr 35, 34, 33), a budynki z prawej strony w podwórzach (nr 32 i 31). W moim zestawieniu (Tab. 1) podałem tak: Im Hagen 733 (1721 – [1762]) - Hagenstrasse 32 ([1762–1814] – 1856) - Hagenstrasse 8 ([1857] do 1880) - Hagenstrasse 6 ([1892] – 1920 i [po 1925] – 1945).
W zestawieniu tym oparłem się na Twojej wypowiedzi z dnia 7.05.2007 do artykułu nr 28 o ulicy Hagenstraße, gdzie odniosłeś się do spisu numeracji tej ulicy, tu cyt.:

[Bachinstitut]Posted:Maj 07, 2007 - 20:35

[Schulz]: Im Hagen 733-735 - Hagenstrasse 31-32 - Hagenstrasse 6
[Bachinstitut]: Precyzyjniej byłoby tak:

Hagenstraße 32 (do 1856) = Hagenstraße 6 (1857-1945)
Hagenstraße 31 (do 1856) = Hagenstraße 7 (1857-1880)*
Hagenstraße 32 (do 1856) = Hagenstraße 8 (1857-1880)*
* Włączone przed 1880 pod Bollwerk 29 i Große Oderstraße 7
Załączniki
Hagenstrasse.jpg
dot.: [Bachinstitut]"Budynek Hagenstraße 6 nigdy po roku 1857 nie zmienił numeracji" - tak to ja widziałem
Narys numeracji z lat: 1721 (na czerwono), do 1856 i sprzed 1945, na planie "Plan rewitalizacji Podzamcza"
Mehlhaus_1.jpg
dot.: [Bachinstitut]"...Obejmowała ona według mnie dokładnie te trzy budynki Neutief 1064-1062."
Narys numeracji z lat: 1721 (na czerwono), do 1856 i sprzed 1945, na planie "Plan de la Ville Stettin Anno MDCCXXI"
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11255
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 9 sty 2009, o 15:02

Schulz pisze:ale co stało się z numerem Mittwochstraße 1062 w Twoim zestawieniu z papierowego wydania sedina.pl magazyn Nr 1?
Ups! Jest problem.
Sprawdziłem w pliku tekstowym, który wysłałem. 1062 tam jest. Znaczy się chyba zginęło w druku, przypuszczam, że to kwestia paginacji. Znaczy się nie dopilnowałem.
Schulz pisze:U Ciebie, w papierowym wydaniu sedina.pl magazyn Nr 1. parcela Hagenstraße 5 przed 1856 miała nr 35 (taki sam numer podałeś dla Hagenstraße 3)
Niestety, znów błąd, tym razem mój. Powinno być: „Hagenstraße 5 przed 1856 miała nr 33”
Schulz pisze: [Bachinstitut]: Precyzyjniej byłoby tak:

Hagenstraße 32 (do 1856) = Hagenstraße 6 (1857-1945)
Hagenstraße 31 (do 1856) = Hagenstraße 7 (1857-1880)*
Hagenstraße 32 (do 1856) = Hagenstraße 8 (1857-1880)*
* Włączone przed 1880 pod Bollwerk 29 i Große Oderstraße
Z jednym drobiazgiem:
werset 3:
Hagenstraße 30 (do 1856) = Hagenstraße 8 (1857-1880)*
Przy okazji na planie „Hagenstraße” 31 powinno być przy 734, a 32 przy 733.

Mam tu tylko wątpliwości co do tej parceli 1069 i 1070.
Według twojego planu "Mellhaus 1", to parcele leżące obok siebie równolegle od Bollwerku do Kleine Oderstraße. Nie jestem pewien, czy nie było tak, że 1070 było przy Bollwerku, a 1069 - od strony Kleine Oderstraße. Ale się nie upieram.
Nie zgadza mi się też te Kleine Oderstraße 1074 i 1073. Ale o tym, kiedy indziej.

Czy mamy jakieś jeszcze jakieś wątpliwości co do tego odcinka, czy przechodzimy do kolejnej części Kritischer Bericht?
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Schulz
Expert
Posty: 1362
Rejestracja: 10 lis 2005, o 22:16
Lokalizacja: Stettin-Scheune, Berliner Chaussee

Postautor: Schulz » 9 sty 2009, o 15:48

Tak jest, jedziemy dalej. Co prawda myślałem, że się wypowiesz, dlaczego Hagenstraße u Wellnera pomiędzy Bollwerk a Grosse Oderstraße było jakby przesunięte w kierunku północnym, ale rozumiem: "...u mnie zainteresowanie tym tematem kończy się krótko przed połową XIX wieku". Pozostałe Twoje wątpliwości przyjmuję i myślę, że wrócimy do nich przy okazji, jak przebrnę przez obie ulice Odrzańskie.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11255
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 9 sty 2009, o 17:38

Schulz pisze:Tak jest, jedziemy dalej. Co prawda myślałem, że się wypowiesz, dlaczego Hagenstraße u Wellnera pomiędzy Bollwerk a Grosse Oderstraße było jakby przesunięte w kierunku północnym, ale rozumiem: "...u mnie zainteresowanie tym tematem kończy się krótko przed połową XIX wieku".
Nie mam pojęcia. Myślę, że zwalimy to niedoskonałość kartograficzną. Nie przypuszczałbym, by cały ciąg uliczny przesunięto, ale pewien nie jestem.

Bollwerk, Kritischer Bericht, Teil 8. Bollwerk 33, Bollwerk 34

O ile dobrze rozumiem, to według Ciebie Bollwerk 33-34 (1864-1900) = Bollwerk 35 (1900-1945).
Nie, do dwa zupełnie inne miejsca. Dyskusję na ten temat prowadziliśmy już chyba przy innej okazji, ale przypomnę.

Bollwerk 33
Według mnie jest tak:
Havelingstraße 113-112 (przed 1856) = Splittstraße 7-8 (1857-1866) = Bollwerk 33 (1866-1900)

Bollwerk 34 jest dla mnie lekko zagadkowy.
Mam dwie możliwości.
1. Być może budynek wchodził w obręb parceli Havelingstraße 113-112 (przed 1856) = Splittstraße 7-8 (1857-1866).
2. Ale jest też możliwość, że jest to przedłużenie parceli Königsstraße 185 (przed 1856) = Königsstraße 3 (1857-1866) = Königsstraße 17 (1866-1880) = Königsstraße 11 (1880-1900). Tym bardziej, że nazwisko kupca Kanzow występuje w Abuchu 1864 właśnie pod Königsstraße 3, a w 1867 - parcela Bollwerk 34 także do niego należy.
Załączniki
Bollwerk; 1865-1893.jpg
Bollwerk; 1865-1893
Bollwerk; 1857-1863 - MNS A Foto 15480.jpg
Bollwerk; 1857-1863 Ze zbiorów Muzeum Narodwego w Szczecinie
A/Foto/15480
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Schulz
Expert
Posty: 1362
Rejestracja: 10 lis 2005, o 22:16
Lokalizacja: Stettin-Scheune, Berliner Chaussee

Postautor: Schulz » 9 sty 2009, o 18:20

Bachinstitut pisze:
werset 3:
Hagenstraße 30 (do 1856) = Hagenstraße 8 (1857-1880)*
Przy okazji na planie Hagenstraße 31 powinno być przy 734, a 32 przy 733...
Zanim jednak przetrawię kolejne Kritische Bericht, wrócę na moment do Hagenstraße. Nie rozumiem, dlaczego ten numer Hagenstraße 32 [do 1856] tak skacze, raz jest na dole na wysokości Im Hagen 735 [1721], czyli Hagenstraße 6 [przed 1945], a teraz każesz mi zaliczyć go wyżej, przy Im Hagen 733 [1721], czyli na wysokości działki Große Oderstraße 7 [przed 1945]. Przy okazji, jeżeli parcele Hagenstraße [7] i [8] zostały włączone w latach 1857-1880 pod Bollwerk 29 i Große Oderstraße 7, to gdzie przebiegała granica działek?
Załączniki
Hagenstrasse_1.jpg
dot.: [Bachinstitut] "Przy okazji na planie Hagenstraße 31 powinno być przy 734, a 32 przy 733...
Narys numeracji z lat: 1721 (na czerwono), do 1856 i sprzed 1945, na planie "Plan de la Ville Stettin Anno MDCCXXI"
Ostatnio zmieniony 9 sty 2009, o 19:26 przez Schulz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11255
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 9 sty 2009, o 18:36

Teraz na tym planiku według mnie wszystko się zgadza z wyjątkiem jednej rzeczy.
Hagenstraße 36 = Hagenstraße 2 był na odcinku między Heumarkt a Große Oderstraße.

Granicy działek nie potrafię Co dokładnie wskazać, ale zaledwie wysokość, na której były w obrębie tego odcinka.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Schulz
Expert
Posty: 1362
Rejestracja: 10 lis 2005, o 22:16
Lokalizacja: Stettin-Scheune, Berliner Chaussee

Postautor: Schulz » 9 sty 2009, o 19:39

Bachinstitut pisze:...
Hagenstraße 36 = Hagenstraße 2 był na odcinku między Heumarkt a Große Oderstraße....
Sprawa nie podlega nawet dyskusji, sam tego nie rozumiem. W artykule poświęconym tej ulicy rozpisałem to prawidłowo:
Im Hagen 730 - Hagenstrasse 36 - [Hagenstraße] - Osiek 2.
Jest oczywiste, że parcela Grosse Oderstraße 6/ 69 [przed 1856], to w 1721 dwie działki 698 i 729. Poprawiłem plan zgodnie z Twoją sugestią.
Nie mogłeś mi wcześniej zwrócić uwagi przy poście z 09 Sty 2009 - 14:08! Błąd jest na załączonym planie "Hagenstrasse". Wg niego rozrysowałem plan "Hagenstrasse_1". Oczywiście to mój błąd.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11255
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 9 sty 2009, o 20:21

Ależ wtedy tego byłem nie zauważyłem. Niechcącunio.
Proszę zatem o stosunek do Kritischer Bericht, Teil 8.
Erich-Falkenwaldergesellschaft

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron