Adressbuch von Stettin

Forum niemieckojęzyczne.
Willi Beutler

Adressbuch von Stettin

Postautor: Willi Beutler » 30 cze 2005, o 21:08

Wer hat ein Adressbuch von Stettin? Ich suche nach Reinhard Krüger a) in Pommerensdorf 1873, b) in Grabow 1886 c) in Zabelsdorf 1900 bis 1910. Außerdem suche ich nach Kasch in Pommerensdorf von 1874 bis 1905.
Herzlichen Dank für eine Information!
Schade, dass ich nicht polnisch spreche.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 30 cze 2005, o 22:45

Potrzebne są następujące dane z ksiąg adresowych:

Reinhard Krüger, Pommerensdorf, 1873
Reinhard Krüger, Grabow, 1886
Reinhard Krüger, Zabelsdorf, 1900 bis 1910
Kasch, Pommerensdorf, 1874-1905.

Wybiera się ktoś w najbliższym czasie do archiwum?
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9632
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 30 cze 2005, o 22:54

Bartosz pisze:Potrzebne są następujące dane z ksiąg adresowych:

Reinhard Krüger, Pommerensdorf, 1873
Reinhard Krüger, Grabow, 1886
Reinhard Krüger, Zabelsdorf, 1900 bis 1910
Kasch, Pommerensdorf, 1874-1905.

Wybiera się ktoś w najbliższym czasie do archiwum?
BArdzo prosze niech ktos pomoze bartoszowi -on juz bedzie sie kontaktowal ale moe dane moglby wyszperac ktos...
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11311
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 1 lip 2005, o 09:11

Poczuwam się do obowiązku, ale Adressbuch z 1902 jest u Ewcici, a ja sam jestem uziemiony i nie dam rady.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 1 lip 2005, o 14:23

1882
Krüger, Rob. [es ist wohl ein Druckfehler], Handelsgärtner, Grabow, Lindenstr. 16 Hof K (= Keller)
1897
Krüger, Reinhard, Gärtner, Grabow, Lindenstr. 16 K

Der Name Reinhard Krüger erscheint in die Adressbücher aus den Jahren 1873-1874 und 1876 nicht. In Pommerensdorf sind nur ein Bierfahrer C. Krüger und ein Bauunternehmer C. Krüger erwähnt.

1876
Kasch, C., Oberfeuerwerker, Gartenstr. 3a (Grünhof)
Kasch, L., Eisenbahn-Weichensteller, Pommerensdorferstr. 4
1882
Kasch, Karl, Oberfeuerwerker, Bäckerbergstr. 4c I
1897
Kasch, Carl, Buchhalter, König-Albert-Str. 18 I
Kasch, Ernst, Eisenbahn-Betrieb-Diäter, Burscherstr. 37 I

MfG,
Bartosz
Dorian

Postautor: Dorian » 2 lip 2005, o 21:31

Bartosz, darf ich fragen, wie es kommt, dass Du so gut die deutsche Sprache beherrscht? Dies würde mich persönlich mal sehr interessieren. 8)
Awatar użytkownika
bronx
Posty: 806
Rejestracja: 5 sty 2005, o 00:56
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Postautor: bronx » 2 lip 2005, o 22:56

przy okazji, czy ktos ze znawcow i posiadaczy dawnych dokumentow spotkał sie z Adreßbuch Neustettin o ile taki powstal, ale na pewno był Adreßbuch Kreis Neustettin, w kazdym bądź razie byłbym zainteresowany takim wydawnictwem w formie dowolnej (ksero, elektroniczna). Przy okazji polecam do wyszukiwania informacji o dawncyh nazwiskach z terenu pomorza adres http://pommerndatenbank.de (cala prowincja Pomorze ale bez Szczecina)
[url=http://www.szczecinek.org][img]http://www.szczecinek.org/HotLink/gruss_aus1.png[/img][/url]
Dorian

Postautor: Dorian » 2 lip 2005, o 23:56

wpisz na ebay Adressbuch Neustettin
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 3 lip 2005, o 00:04

bronx pisze:przy okazji, czy ktos ze znawcow i posiadaczy dawnych dokumentow spotkał sie z Adreßbuch Neustettin o ile taki powstal, ale na pewno był Adreßbuch Kreis Neustettin, w kazdym bądź razie byłbym zainteresowany takim wydawnictwem w formie dowolnej (ksero, elektroniczna). Przy okazji polecam do wyszukiwania informacji o dawncyh nazwiskach z terenu pomorza adres http://pommerndatenbank.de (cala prowincja Pomorze ale bez Szczecina)
Wątpie, chyba, że jakieś późniejsze opracowania od lat 30-stych. Wcześniejsze widziałem dla całego Kreisu. Bodajże 1925-8 rok. Najprędzej znajdziesz to na aukcjach, a Wasze muzeum nic nie ma??
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 3 lip 2005, o 00:17

Z tej strony wynika, że ktoś posiada kopię (zapewne ksero) szczecineckiej księgi adresowej z 1896. Najlepiej skontaktować się z właścicielem strony: David-1820@t-online.de
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 3 lip 2005, o 00:49

Dorian pisze:Bartosz, darf ich fragen, wie es kommt, dass Du so gut die deutsche Sprache beherrscht? Dies würde mich persönlich mal sehr interessieren. 8)
Mein Deutsch ist noch sehr schwach. Ich habe schwere Probleme mit Verständigung in einer Konversation. Ich lerne selbst Deutsch und viel in dieser Sprache lese. Zum Glück mit Lesen auf Deutsch, sowie mit Benutzung der deutschsprächigen Quellen in Stadtbücherei oder Staatsarchiv habe ich keine grösseren Probleme.
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 3 lip 2005, o 00:51

Bartosz pisze:
Dorian pisze:Bartosz, darf ich fragen, wie es kommt, dass Du so gut die deutsche Sprache beherrscht? Dies würde mich persönlich mal sehr interessieren. 8)
Mein Deutsch ist noch sehr schwach. Ich habe schwere Probleme mit Verständigung in einer Konversation. Ich lerne selbst Deutsch und viel in dieser Sprache lese. Zum Glück mit Lesen auf Deutsch, sowie mit Benutzung der deutschsprächigen Quellen in Stadtbücherei oder Staatsarchiv habe ich keine grösseren Probleme.
niektórzy nawet Cie widzieli, ale nie w archiwum 8)
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 3 lip 2005, o 00:59

Finkenwaldczyk pisze:
Bartosz pisze:
Dorian pisze:Bartosz, darf ich fragen, wie es kommt, dass Du so gut die deutsche Sprache beherrscht? Dies würde mich persönlich mal sehr interessieren. 8)
Mein Deutsch ist noch sehr schwach. Ich habe schwere Probleme mit Verständigung in einer Konversation. Ich lerne selbst Deutsch und viel in dieser Sprache lese. Zum Glück mit Lesen auf Deutsch, sowie mit Benutzung der deutschsprächigen Quellen in Stadtbücherei oder Staatsarchiv habe ich keine grösseren Probleme.
niektórzy nawet Cie widzieli, ale nie w archiwum 8)
:shock: Taaak?
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 3 lip 2005, o 01:02

Bartosz pisze:
Finkenwaldczyk pisze:
Bartosz pisze: Mein Deutsch ist noch sehr schwach. Ich habe schwere Probleme mit Verständigung in einer Konversation. Ich lerne selbst Deutsch und viel in dieser Sprache lese. Zum Glück mit Lesen auf Deutsch, sowie mit Benutzung der deutschsprächigen Quellen in Stadtbücherei oder Staatsarchiv habe ich keine grösseren Probleme.
niektórzy nawet Cie widzieli, ale nie w archiwum 8)
:shock: Taaak?
nic się nie bój, ja nie powiem publicznie jeśli sobie nie zyczysz.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 3 lip 2005, o 01:05

Finkenwaldczyk pisze:
Bartosz pisze:
Finkenwaldczyk pisze: niektórzy nawet Cie widzieli, ale nie w archiwum 8)
:shock: Taaak?

nic się nie bój, ja nie powiem publicznie jeśli sobie nie zyczysz.
Nie o to chodzi. Sam jestem ciekawy gdzie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości

cron