Przebudowa ul. Mickiewicza i Wawrzyniaka

Odbudowa Sediny, renowacje budynków, itp.
Zybi
Posty: 13
Rejestracja: 10 lip 2004, o 17:08

Przebudowa ul. Mickiewicza i Wawrzyniaka

Postautor: Zybi » 16 maja 2006, o 20:31

Mam pytanie. W galerii są zdjęcia z przebudowy ulicy Mickiewicza i Wawrzyniaka w 1974 roku. Na czym polegała ta przebudowa? Czy ktoś zna odpowiedź na to pytanie? :?:
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 16 maja 2006, o 20:47

Układano tory tramwajowe, jeśli się nie mylę.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 16 maja 2006, o 22:05

Wystarczy spojrzeć na starsze plany, dawniej Wawrzyniaka dochodziła do Gorkiego.
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9620
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 17 maja 2006, o 00:02

Eee ta zmiana to byla na pewno w II pol lat 80 to znaczy ta ze tramwaj 'skosem' wjezdzal w wojpol - znacyz jechal wawrzyniaka prosto a nie skrecal pod katem 90st w wojpol
Awatar użytkownika
niewdziosek
Posty: 817
Rejestracja: 6 gru 2005, o 15:14
Lokalizacja: Zachodni Kraniec

Postautor: niewdziosek » 17 maja 2006, o 10:45

Z tego, co ja pamietam, poprzednio na Wawrzyniaka był tylko jeden tor. Tramwaj numer 10 robił pętlę: Buczka, Plac Lenina, Wojska Polskiego, Wawrzyniaka, Boh. Warszawy, Jagiellońska, Piastów, Plac Lenina i znowu w Buczka. Przy okazji przebudowy dodano możliwość skrętu z Wawrzyniaka w prawo, w Mickiewicza. Tak na 99% :D
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 17 maja 2006, o 18:16

Przed 1965 nie było jeszcze tego torowego łącznika. :)
Załączniki
Plan_2_C.jpg
Plan_2_C.jpg (9.53 KiB) Przejrzano 3650 razy
KlemensII
Posty: 290
Rejestracja: 6 mar 2005, o 08:17

Przebudowa....

Postautor: KlemensII » 17 maja 2006, o 18:52

Przed 1965 r. to nawet na pl.Gałczyńskiego stawiano namioty cyrkowe.
Zybi
Posty: 13
Rejestracja: 10 lip 2004, o 17:08

Postautor: Zybi » 17 maja 2006, o 19:20

Jeżeli ta przebudowa była w roku 1974 to jak kursowała 9 gdy w grudniu 1973 zamknieto Wojska Polskiego od Pl. Zwyciestwa do Pl. Sprzymierzonych, a ul. Wawrzyniaka 9 zaczeła kursować w grudniu tegoż roku.
Bundyman
Posty: 174
Rejestracja: 8 sty 2005, o 17:26
Lokalizacja: Wychowanek Zabelsdorf

Postautor: Bundyman » 18 maja 2006, o 14:00

No właśnie... chłopaki z STMKM będą wiedzieć.
woos
Posty: 47
Rejestracja: 5 sty 2005, o 19:56
Lokalizacja: Łękno

Postautor: woos » 18 maja 2006, o 16:47

Skręt tramwaju z Woj. Pol. na Wawrzyniaka zmieniono dopiero w latach 90. Poprzednio tory biegły pomiędzy basenem p. poż. a stojącym tam budynkiem. Czy ktoś wie w którym roku wybudowano stację benzynową na rogu Gorkiego (Henriettenstr.) i Woj. Pol?
Awatar użytkownika
Jsz
Posty: 1698
Rejestracja: 17 lis 2004, o 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Jsz » 18 maja 2006, o 18:48

woos pisze:... Czy ktoś wie w którym roku wybudowano stację benzynową na rogu Gorkiego (Henriettenstr.) i Woj. Pol?
Nie wiem w którym roku, ale plan miasta wskazuje że jest to Stacja sieci Muszelka (czerwona kropka nr 10). W razie czego, jakbyś chciał zadryndać...
Załączniki
Tankst.JPG
Tankst.JPG (3.6 KiB) Przejrzano 3550 razy
woos
Posty: 47
Rejestracja: 5 sty 2005, o 19:56
Lokalizacja: Łękno

Postautor: woos » 18 maja 2006, o 19:55

Dziękuję :wink:
mirekjot
Posty: 1028
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 19 maja 2006, o 09:45

Nieee, to nie tak. Tor na Alleestr. powstał przed 1904. Od 1904 miała tu koncówkę linia 5, która chodziła przez Turnerstr., Falkenwalderstr., Bismarckstr. do Koenigstor, potem do Dampfschiffsbollwerk, a po zbudowaniu nowego Baumbruecke, jeżdziła do Am Dunzig. Od końca lat 20-tych po wybudowaniu trasy w kierunku Braunsfelde, jednotor na Alleestr. nie był wykorzystawany liniowo, a jedynie awaryjnie. Tak było do chwili uruchomienia linii 10 w 1967 od Wawrzyniaka do Stoczni Remontowej. W roku 1974 na Wawrzyniaka powstało nowe, dwutorowe, wydzielone torowisko dla 9-ki, a na początku lat 90-tych przebudowano wlot linii tramwajowej z Wawrzyniaka w Wojska Polskiego. Po zamknięciu w koncu 1973 trasy na Wojska Polskiego między pl. Sprzymierzonych i pl. Zwycięstwa 9-ka jeżdziła przez Piłsudskiego (wtedy Buczka) i Wyzwolenia do Bramy Portowej i dalej na Potulicką. Potem na Wawrzyniaka oddano prawy tor (w kierunku Boh. Warszawy) i 9-ka jeździła tędy w kierunku Potulickiej, a wracała przez Wyzwolenia, Piłsudskiego. No, a jak oddali do ruchu drugi (lewy) tor na Wawrzyniaka, to 9-ka śmigała już w obu kierunkach. Uff.
Awatar użytkownika
Zibsky
Posty: 2683
Rejestracja: 14 sty 2005, o 01:26

Postautor: Zibsky » 20 maja 2006, o 12:49

A to przyklad na planach ze tak naprawde bylo jak mowi mirekjot...... :wink:
Załączniki
Tramway Allee ca 1900.jpg
Tramwaj Allee ca 1920.jpg
Tramwqj  Allee ca 1940.jpg
Tramway Wawrzyniaka ca 45-46.jpg
Awatar użytkownika
niewdziosek
Posty: 817
Rejestracja: 6 gru 2005, o 15:14
Lokalizacja: Zachodni Kraniec

Postautor: niewdziosek » 30 lip 2007, o 16:17

Stacja benzynowa na rogu Wojska Polskiego i Gorkiego, o której była mowa trochę poniżej, właśnie chyba przestaje istnieć.
Załączniki
woj_pol.JPG

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron