Wzgorze akademickie

Dla tych, co patrzą w dół.
Awatar użytkownika
DJ
Posty: 299
Rejestracja: 18 paź 2004, o 00:05

Postautor: DJ » 5 kwie 2006, o 17:46

Schulz pisze:Ciekawy temat, mam w zanadrzu dwie mapki Buchheide z 1914 roku i 1928, na obu te urządzenie do transportu zaznaczyłem strzałką.
Linociąg który zaznaczyłeś, jest około 150-250 m. na północ od miejsca które przedstawiają zdjęcia. Jest on na południowym zboczu Wzgórza Akademickiego, a umowna linia poprowadzona w kierunku rzeki mija fabrykę właśnie o ww odległość.
Z tego co mi wiadomo nie przechodził tamtendy żaden linociąg, natomiast rozważaliśmy z Gambitem inną możliwość, czy nie jest to podstawa jakiegoś działa, gdyż ten betonowy kloc jest orientowany na most kolejowy nad ul. Chłopską...Sam nie wiem...Ktoś ma jakiś inny pomysł?
Awatar użytkownika
Fitek-69
Posty: 1109
Rejestracja: 2 mar 2005, o 15:43
Lokalizacja: Hohenkrug/Buchholz
Kontakt:

Postautor: Fitek-69 » 5 kwie 2006, o 20:03

Wzgórze akademickie to Thon Grube, to co zaznacza kolega Schulz to istniejaca do dziś kolejka(tzn została tylko niecka i przepusty), którą zwożono urobek z dwóch kopalń, linia kolejowa Altdamm (km 160 - 178) + wiadukt to lata 30 -ste. Czyli istny misz masz, bez wizji lokalnej nic to nie da. Piszecie o trzech róznych rzeczach. 1. kolejka, 2. linia energetyczna, 3. linia kolejowa (podstawa do działa - niedorzeczne) proszę o opis autora, jak tam się dostać, pojadę zobaczę (opis, najlepiej od wiaduktu kolejowego, patrząc na wzgórze akademickie.)
[url=http://www.prawobrzeze.eu/galeria]JEDYNA GALERIA PRAWOBRZEŻA[/url]
sirW
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2006, o 15:31

Postautor: sirW » 5 kwie 2006, o 20:42

na mapce zamieszczonej przez Penetratora dosc dobrze zaznaczone jest polozenie tego fundamentu.
Patrzac od strony wiaduktu jest to lewe zbocze wzgorza.

fundament znajduje sie na przedluzeniu sztolni jakies 100 metrow od wejscia do niej i 10-15 metrow wyzej
A to jeszcze jedna fota
Załączniki
fundament2.jpg
Fundament wzgorze akademickie
.....i tylko milczą kamienie.....
Awatar użytkownika
DJ
Posty: 299
Rejestracja: 18 paź 2004, o 00:05

Postautor: DJ » 5 kwie 2006, o 21:14

Fitek-69 pisze:Wzgórze akademickie to Thon Grube, to co zaznacza kolega Schulz to istniejaca do dziś kolejka(tzn została tylko niecka i przepusty), którą zwożono urobek z dwóch kopalń, linia kolejowa Altdamm (km 160 - 178) + wiadukt to lata 30 -ste. Czyli istny misz masz, bez wizji lokalnej nic to nie da. Piszecie o trzech róznych rzeczach. 1. kolejka, 2. linia energetyczna, 3. linia kolejowa (podstawa do działa - niedorzeczne) proszę o opis autora, jak tam się dostać, pojadę zobaczę (opis, najlepiej od wiaduktu kolejowego, patrząc na wzgórze akademickie.)
Skoro tam nawet jeszcze nie byłeś to czemu twierdzisz że to niedorzeczne...
Przypadkiem rozmawiałęm z człowiem który odkopał przy tym betonie działko a właściwie wielki KM, ...wraz z dwuosobową obsługą :) ... Jesteś ekspertem od sprzętów wojskowych, działek i tym podobnych? Pytam z czystej ciekawości. Bo takie stanowiska KM-mów raczej czegoś broniły...
Awatar użytkownika
Fitek-69
Posty: 1109
Rejestracja: 2 mar 2005, o 15:43
Lokalizacja: Hohenkrug/Buchholz
Kontakt:

Postautor: Fitek-69 » 5 kwie 2006, o 21:26

W piatek (prawdopodobnie z Finkim zajrzymy tam), wtedy wszystko będzie jasne. Większość stanowisk ogniowych budowanych w tym rejonie to lata 1940 - 41, kłaniają się ANB (archiwum miejskie), nikt nie robił w tym rejonie podstaw betonowych pod KM i Flak.(terytorium prawnie należało pod P.C.F. "Stern" i zaręczam, że nic bez ich zgody nie mogło być tam wybudowane. Hertha See była pod zarządem miejskim i właśnie tam powstał schron rządowy, a miał powstać gdzie indziej, zamiast schronu miały być ulice i domy, z szkołą i kościołem) Zobaczę w terenie i napiszę (możliwości jest za dużo. :) )
[url=http://www.prawobrzeze.eu/galeria]JEDYNA GALERIA PRAWOBRZEŻA[/url]
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 702
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 5 kwie 2006, o 21:30

Nie jestem ekspertem, ale różne betony o przeznaczeniu militarnym widziałem bądż na własne oczy lub na zdjęciu czy rysunku. Ale takiej masywnej postawy z opisem "podstawa pod działo, działko lub bądż wielki KM" nie widziałem. Jak coś takiego wynajdziesz, masz u mnie zgrzewkę bezalkoholowego :wink:

Ps. a ten "wielki KM" to nie był przypadkiem sporo powyżej na stoku i troche dalej w las?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 364
Rejestracja: 19 maja 2004, o 22:10
Lokalizacja: Stettin - Hokendorf

Postautor: Gambit » 5 kwie 2006, o 21:33

Nie wiem jak teraz ale jeszcze 10 lat temu jak tam łaziliśmy z DJ`em, to na tej podstawie były widoczne pozostałości mocowań. Na bank coś na tym stało. Wyjąłem z okolicy podstawy trochę łusek z ziemi ale teraz nie powiem od czego były bo dawno je czas zjadł. Nie były zresztą w dobrym stanie.

Ta podstawa "dręczy" mnie od kiedy ją zobaczyłem. Ja także optuję za podstawą na działko. Chociaż dziwna to by była konstrukcja, bo z reguły takie punkty były konstrukcji kopuły jak kopuła na Widoku czy Panzerwerki na MRU. Możliwe, że nie Niemcy, a Rosjanie na szybkiego w marcu walnęli taką podstawę na coś cięższego. to by tłumaczyło kierunek ostrzału. I fakt, że nie zrobili konkretnego bunkra.

Nie wykluczajmy od razu żadnej teorii. Zajmujemy się przecież historią. A w niej nic nie jest pewne na 100% :)
"So, I`ve decided to take my work back underground... To stop to follow it into the wrong hands..."
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 702
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 5 kwie 2006, o 21:40

Kopuła na Widoku jest obserwacyjna, a panzerwerki MRU nie były wyposażone w działa ( no może poza jednym wyjątkiem)
sirW
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2006, o 15:31

Postautor: sirW » 5 kwie 2006, o 21:44

ja przychylam sie do teorii iz byla to podstawa jakiegos linociagu
swiadczyc moze o tym skosna betonowa podpora widoczna na ostatnim zdjeciu ktore jest zrobione patrzac od strony linii kolejowej, gdyby byla to podstawa jakiegos dziala sluzacego do ostrzalu wzmocnienie to znajdowaloby sie raczej po przeciwnej stronie
Interesuje mnie jeszcze jakiego rodzaju urobek mialby byc transportowany tym linociagiem
.....i tylko milczą kamienie.....
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 5 kwie 2006, o 21:51

Hertha See była pod zarządem miejskim i właśnie tam powstał schron rządowy, a miał powstać gdzie indziej, zamiast schronu miały być ulice i domy, z szkołą i kościołem)
Z lekka się rozpędziłeś, ale wiem że wiesz o tym :wink:
Co ja Ci będę mówił, oboje widzieliśmy plany nowego Siedlungu Katharinenhof (jakże bajecznego i szkoda, że niewykonanego nawet w kilku procentach). Dla niewtajemniczonych prostuję kwestię schronu:
Na planie budowy nowego osiedla mieszkaniowego w miejscu stojącego schronu planowano wcisnąć "na oko" dwie, trzy parcele z zabudową parterową. Wspomniane przez Fitka kościół i szkołę chciano wcisnąć owszem, ale na zbocza w rejonie Cedrowej, harcówki, Hubalczyków.
Nie da się tego wiernie opisać, to trzeba zobaczyć - polecam Akta Rejencji, z hasłem Zdroje (Finkenwalde Südosten/Südwesten) :wink:
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 5 kwie 2006, o 21:56

Interesuje mnie jeszcze jakiego rodzaju urobek mialby byc transportowany tym linociagiem
Skoro z wyrobiska do cementowni to zapewne kredopodobne (głównie z dzisiejszego Szmaragdowego), z kilku mniejszych "wyrabiano" piaskopodobne.
hans
Posty: 87
Rejestracja: 26 lip 2005, o 20:01

Postautor: hans » 5 kwie 2006, o 22:00

Jeszcze kilka lat temu byly na nim stalowe mocowania. Działko raczej odpada bo nie było by sensu stawiać działka w tym miejscu.
Awatar użytkownika
DJ
Posty: 299
Rejestracja: 18 paź 2004, o 00:05

Postautor: DJ » 5 kwie 2006, o 22:01

sirW pisze:ja przychylam sie do teorii iz byla to podstawa jakiegos linociagu
swiadczyc moze o tym skosna betonowa podpora widoczna na ostatnim zdjeciu ktore jest zrobione patrzac od strony linii kolejowej, gdyby byla to podstawa jakiegos dziala sluzacego do ostrzalu wzmocnienie to znajdowaloby sie raczej po przeciwnej stronie
Interesuje mnie jeszcze jakiego rodzaju urobek mialby byc transportowany tym linociagiem
Fakt, podpora jest od strony koleji. Czyli kwestie militarne padają....Chyba się starzeję i pamięć mnie zawodzi :) ...Ale nadal nie mam koncepcji do czego to mogło służyć
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 702
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 5 kwie 2006, o 22:06

Dobra: postawa do taśmociągu. Ale tylko jedna?. I jeśli "zwykła" podstawa jest wykonana z takiej ogromniej ilości betonu i fundamentowana metr w ziemie, to jak musiały wyglądać stacja początkowa i końcowa tego taśmociągu
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 5 kwie 2006, o 22:10

Penetrator pisze:Dobra: postawa do taśmociągu. Ale tylko jedna?. I jeśli "zwykła" podstawa jest wykonana z takiej ogromniej ilości betonu i fundamentowana metr w ziemie, to jak musiały wyglądać stacja początkowa i końcowa tego taśmociągu
Wszystkie detale zusammen do kupy robią wrażenie, może to gdzieś tu widać? :roll:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron