Katastrofy Szczecinskie

Informacje dotyczące działania portalu i forum, propozycje i sugestie zmian, sprawy techniczne, zauważone błędy.
Awatar użytkownika
Jsz
Posty: 1698
Rejestracja: 17 lis 2004, o 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Jsz » 5 sty 2005, o 00:25

Do Inne Katastrofy. I kropka. Jak był/będzie meteoryt to też tutaj.

Osobne miejsce na okres wojenny, np. zbombardowanie - pożar schronu pod Zamkiem.
Osobne miejsce na Grudzień '70

Kopalnia kredy Stern. A wiesz coś więcej, kiedy? ofiary?
Kopalnia gliny -Stawek Brodowski - może ktoś coś wie?
Awatar użytkownika
Aygon
Posty: 2439
Rejestracja: 17 cze 2004, o 23:07
Lokalizacja: Stettin Hökendorf

Postautor: Aygon » 5 sty 2005, o 00:44

Ofiary były, dzięki temu mamy szmaragdowe. Ktoś już gdzieś o tym pisał, tylko to już było jakiś czas temu.
Awatar użytkownika
Jsz
Posty: 1698
Rejestracja: 17 lis 2004, o 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Jsz » 5 sty 2005, o 00:58

Szmaragdowe=Herta See - "zalanie wyrobiska kopalni kredy fabryki Stern w Zdrojach/Finkenwalde"
Myślę, że tutaj warto by zapytać Podwodnych - pamiętam jakieś 2 lata temu czyścili jeziorko (były też jakieś fanty), może udałoby się zdobyć zdjęcia zatopionych wagoników?
Yomi
Posty: 1832
Rejestracja: 7 lis 2004, o 12:00
Lokalizacja: mama urodziła...

Postautor: Yomi » 5 sty 2005, o 01:46

Odnosnie jeziora szmaragdowego to powstalo on na skutek wdarcia sie wody od strony poludniowej skarpy w dniu 16 lipca 1925 roku.
airkozak
Posty: 316
Rejestracja: 13 wrz 2004, o 01:56

Postautor: airkozak » 5 sty 2005, o 14:13

Jeżeli chodzi o Wyszaka:

Zdjęcie pochodzi ze strony STMKM
http://www.infoludek.pl/stmkm/galeria9.html
Załączniki
wyszaka.jpg
Awatar użytkownika
sudmar
Posty: 82
Rejestracja: 4 sty 2005, o 08:05
Lokalizacja: Friedrichshofer Weg

Postautor: sudmar » 5 sty 2005, o 14:31

Czy ktoś pamięta wybuch gazu na os. Na skarpie (Czesława - Odzieżowa - Ofiar Oświęcimia)? Jakieś 20 -25 lat temu. Szczegóły?
Awatar użytkownika
sudmar
Posty: 82
Rejestracja: 4 sty 2005, o 08:05
Lokalizacja: Friedrichshofer Weg

Postautor: sudmar » 5 sty 2005, o 14:36

Jsz pisze:Szmaragdowe=Herta See - "zalanie wyrobiska kopalni kredy fabryki Stern w Zdrojach/Finkenwalde"
Myślę, że tutaj warto by zapytać Podwodnych - pamiętam jakieś 2 lata temu czyścili jeziorko (były też jakieś fanty), może udałoby się zdobyć zdjęcia zatopionych wagoników?
Na zdjęcia nie ma co chyba liczyć - tak sądzę. Nie było wagoników jak czyścili (chybaże nie wyczyścili wszystkiego).
Adam_R
Posty: 167
Rejestracja: 27 maja 2004, o 21:34

Postautor: Adam_R » 7 sty 2005, o 18:07

Jesli chodzi o Szmaragdowe i jego zalanie to coraz czesciej mowi sie, ze nikt nie zginal, ze to tylko zmyslona historia.
A co znajduje sie na dnie jeziora moze opowie Piotr22, on spotkal tam strazakow/nurkow. Ja dokladnie nie pamietam ale moowili, ze byly tam tylko smieci ( szafki na ubrania, sprzet szpitalny ) a wagoniki to bzdury.
www.puszczabukowa.prv.pl
Adam_R
Posty: 167
Rejestracja: 27 maja 2004, o 21:34

Postautor: Adam_R » 23 sty 2005, o 19:07

O katastrofie w Puszczy:

Następne nieszczęście przydarzyło się 31 stycznia 1935r. tuż przed godziną 19 w pobliżu lotniska Dąbie : Ju 52 należący do "Deutsch - Russischen Luftverkehrsgesellschaft , lecący z Gdańska do Berlina z powodu złej pogody zostaje zawrócony na lotnisko w Dąbiu. Prawdopodobnie z powodu oblodzenia pilot nie mógł utrzymać koniecznej wysokości lotu. Nad Górami Bukowymi zahaczył o drzewa podwoziem i spadł. Zginęli wszyscy uczestnicy lotu!

tekst ze strony www.alt-damm.neostrada.pl
www.puszczabukowa.prv.pl
Yomi
Posty: 1832
Rejestracja: 7 lis 2004, o 12:00
Lokalizacja: mama urodziła...

Postautor: Yomi » 23 sty 2005, o 20:14

Od mojego informatora wiadomo mi ze niedaleko Kolbacza (cz nawet na terenie samej wsi) jest miejsce gdzie zginal jakis tam spadochroniarz albo lotnik (ciezko wycisnac z informatora bo sam sie tym za bardzo nie interesowal), podobno w tym miejscu jest jakas tabliczka upamietniajaca to wydarzenie. Byc moze chodzi o ten sam wypadek co wspomina Adam_R
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9609
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 23 sty 2005, o 22:11

Jak juz jestesmy znowu przy katastrofach - skonczyli mi sie na razie pomysly czas i materialy - moze ktos podtrzymalby cykl jakims (nawet z gazety przerzuconym) artykulem o jakiejs zapomnianej katastrofie...

Prosze o pomoc :roll:
Awatar użytkownika
Aygon
Posty: 2439
Rejestracja: 17 cze 2004, o 23:07
Lokalizacja: Stettin Hökendorf

Postautor: Aygon » 23 sty 2005, o 22:26

Yomi, z tego co pamiętam to miało miejsce bliżej Szczecina, tak Klosterkopf i okolice (ale zabijcie nie pamiętam dokładnie). I był na ten temat jakiś artykuł w gazecie, ale pare lat temu i już nie wiem nawet w której.
Yomi
Posty: 1832
Rejestracja: 7 lis 2004, o 12:00
Lokalizacja: mama urodziła...

Postautor: Yomi » 23 sty 2005, o 22:30

Jak bede w Kolbaczu to podpytam sie wiecej i poszukam tego miejsca, przejde sie takze do tego miejsca co Busol wspominal ze w puszczy bukowej jest tam "ociosany kamien z datami"
Awatar użytkownika
mike102
Posty: 43
Rejestracja: 29 wrz 2004, o 20:16

Postautor: mike102 » 24 sty 2005, o 00:49

Chyba najmniej znana duza katastrofa jest wypadek samolotu rzadowego, ktory mial miejsce 28.02.73 r., w rejonie lotniska w Goleniowie. Sprawa do dzis pozostaje nieco tajmnicza. Zginelo wowczas 18 osob, w tym minister spraw wew. Wieslaw Ociepka i czechoslowacki minister spraw wew. Radko Kaska.

Nastepna, bardzo mocno zatuszowana (nieznana jest nawet prawdziwa liczba ofiar), to wspomniany juz wypadek czolgu podczas parady na al. Piastow.

Tak, w kopalni kredy (jez. szmaragdowe) zgineli ludzie. To nie plotki.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11251
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 12 lut 2005, o 00:13

Natrafiłem na jeszcze jeden ślad katastrofy. Mirekjot, szykuj pampersa.
25 stycznia 1930 tramwaj linii 6 skręcający Kochstraße w Blumenstraße wykoleił się a wagon doczepny wywrócił. Trzy osoby zginęły, siedemnaście zostało rannych.
Mirekjot, co Ty na to?
Erich-Falkenwaldergesellschaft

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron