Strona 6 z 7

: 19 kwie 2008, o 15:12
autor: dragon113
SJez pisze: system identyfikacji Szczecina ma właśnie powstać, a z nim jest związany system informacji miasta (mam nadzieję, że mówimy o tym samym)
takie są plany miasta, bo przecież czym jest zdjęcie przystanku autobusowego w prezentacji wizji? czym jest wizualizacja Filharmonii i oświetlenia Trasy Zamkowej???
przecież najpierw nie robi się systemu identyfikacji, a dopiero potem dopiera kolory, symbole, komunikat; dzięki temu podana potem informacja (tablice z nazwami ulic, drogowskazy dla turystów, plany miasta, ścieżki rowerowe i spacerowe) jest spójna i czytelna, łatwiej ją odnaleźć, przyporządkować, usystematyzować

w wizji przedstawionej przez Urząd wszystko dzieje się po kolei: jest oficjalne logo, jest logo promocyjne wyrażające wizję, dobrana kolorystyka, która gra z wizją, jest przesłanie - to są podstawy, na których dopiero buduje się system identyfikacji miasta i system informacji

oby tylko prezentacja Rocznika nie przerodziła się w dyskusję o wizji miasta ;-)

pozdrawiam
To o czym piszesz nazywa sie w marketingu "Ksiegą znaków" . Ma ja każda szanująca sie firma i to co zrobił urząd miasta nie jest żadnym odkryciem. Pytanie jest inne dlaczego zajęło mu to aż 2 lata!!!???
Natomiast to co mnie martwi to fakt iż niczym nie wyróżnia nas to od innych miast bo każde z nich już tego typu opracowania posioada od lat. Ja raczej oczekiwąłbym czegoś bardziej orginalnego. A tak wogóle jestem przeciwnikiem zmianiania tradycji i wymyślania czegoś po raz\ drugi. Jeśli jest herb miasta to po co wymyślać jego substytut? to wbrew logice. Ulegamy modzie która może potrwa jeszcze 20-30 lat a moiże krócej. wydaje mi sie iż powinniśmy się promować tym co nas różni od konkurencji (innych miast) a nie tym co mamy takie same. Na przykład fajną rzecza w Szczecinie jest to że dziki mozna spotkać na jego obrzeżu. A gdyby tak ściągnąć w jego lasy miejskie żubry - o to jest to o czym by mwiły agencje w człaej europie - "Żubry w centrum miasta". Ta jedna rzacz zrobiłaby dla promocji więcej niż wszyscy włodarze przez ostatnie 50 lat. Po prostu mówiłoby sie o Szczecinie w całej Europie (lub chociaż w Polsce). Ale na takie pomysły jak już wspomniałem, trzeba mieć jakoiekolwiek doświadczenie w zarządzaniu. Miało być bez polityki więc dalej się nie zagłębiam. Uważam że należałoby stworzyć Księgę Znaków ale nie na pewno w tej formie która jest prezentowana. Musi ona nawiazywać do histroii i tradycji czyli do symboli które kojarzą się z solidniością.
Było już tutaj forum pt - "z czym kojarzy się Szczecin w Polsce" (lub coś podobnego) i wypadło to dosyc blado przy innych miastach. Dlatego uważam iż należłaoby w zupełnie inny sposób tworzyć marketing miasta. Sa tu już gotowe elementy które należy tylko poukładać a nie wymyślać nowych rzeczy trudnych do zaakcedptowania mieszkańcom (ową fonetyke mam na myśli) a co dopiro inwestorom.

: 19 kwie 2008, o 18:06
autor: Piotrek
dragon113 pisze:
... - o to jest to o czym by mwiły agencje w człaej europie -...
Ostatnio było głośno o Szczecinie z powodu braku prądu więc jest sposób na mówienie o nas :wink:

: 19 kwie 2008, o 22:32
autor: SJez
dragon113 pisze: Pytanie jest inne dlaczego zajęło mu to aż 2 lata!!!???
jakie dwa lata? praca nad marką zaczęła się pół roku temu!
czy myślisz, że nowy prezydent miasta ma gotową strategię marki już pierwszego dnia urzędowania???
dragon113 pisze: Natomiast to co mnie martwi to fakt iż niczym nie wyróżnia nas to od innych miast bo każde z nich już tego typu opracowania posioada od lat. Ja raczej oczekiwąłbym czegoś bardziej orginalnego.


dla mnie to jest dużo bardziej oryginalne niż większość tego, co prezentują inne miasta - w Polsce, Europie, świecie
na pewno oryginalniejsze, niż "tradycyjna" trójkolorowa S, która była poprzednim logo promocyjnym Szczecina ;-)
dragon113 pisze: A tak wogóle jestem przeciwnikiem zmianiania tradycji i wymyślania czegoś po raz\ drugi. Jeśli jest herb miasta to po co wymyślać jego substytut? to wbrew logice.
trochę tu przeczysz samemu sobie: inne miasta mają od lat, ale my nie zmieniajmy; poza tym piszesz o księdze znaków - powinieneś wiedzieć po co firmy odświeżają logo
herbu nikt nie zmienia, herb zostaje bez zmian; przecież nie będziesz zbijał wszystkich herbów z zabytkowych budynków w tym mieście! ;-)
dragon113 pisze: Ulegamy modzie która może potrwa jeszcze 20-30 lat a może krócej.
a tu już bomba! 20-30 lat to szmat czasu! nawet gdyby nową markę trzeba odświeżyć po 10 latach to i tak warto ją opracować i wdrożyć! moda czy nie, ale to dobrze wykreowana i promowana marka daje pieniądze z inwestycji, turystyki, podatków mieszkańców - niech płyną szeroką rzeką przez następne 20-30 lat, a jak się moda skończy, to będziemy pracować nad nową! gdyby nasi ojcowie tak myśleli, to nic by nie zrobili 20-30 lat temu, bo moda się zmieni :D
dragon113 pisze: wydaje mi sie iż powinniśmy się promować tym co nas różni od konkurencji (innych miast) a nie tym co mamy takie same. Na przykład fajną rzecza w Szczecinie jest to że dziki mozna spotkać na jego obrzeżu.


dziki są też w Świnoujściu - czy dla dzików na przedmieściach przyjadą tu turyści???
dragon113 pisze: A gdyby tak ściągnąć w jego lasy miejskie żubry - o to jest to o czym by mwiły agencje w człaej europie - "Żubry w centrum miasta".
np. nazwano nas "Druga Białowieża" - tylko że kto przyjedzie do tej Drugiej, jak może jechać do Pierwszej, oryginalnej!
myślę, że tym tekstem puszczasz "bezalkoholowe" oczko, bo to jest po prostu niepoważne; to tak jakby postawić na Jasnych Błoniach atrapę Wieży Eiffel'a albo Piramid Egipskich! zero oryginalności właśnie, podróbka i atrapa
dragon113 pisze: Ta jedna rzacz zrobiłaby dla promocji więcej niż wszyscy włodarze przez ostatnie 50 lat. Po prostu mówiłoby sie o Szczecinie w całej Europie (lub chociaż w Polsce). Ale na takie pomysły jak już wspomniałem, trzeba mieć jakoiekolwiek doświadczenie w zarządzaniu. Miało być bez polityki więc dalej się nie zagłębiam. Uważam że należałoby stworzyć Księgę Znaków ale nie na pewno w tej formie która jest prezentowana. Musi ona nawiazywać do histroii i tradycji czyli do symboli które kojarzą się z solidniością.
moim zdaniem to Ty na pewno się na tym nie znasz
marka ma mówić o przyszłości, wyrażać to kim chcemy być, dokąd dążyć; rozpamiętywanie przeszłości nic nie wnosi; oczywiście nie można zapomnieć o tożsamości i korzeniach, ale trzeba patrzeć do przodu, tam kierować wzrok, nie można poruszać się tyłem!
wiem o czym mówię, bo jeszcze nie tak dawno twierdziłem, że Sedina powinna być marką Szczecina tak jak przed wojną, bo wyraża wszystkie te cechy miasta, które są wciąż aktualne; teraz przyznaję: myliłem się, byłem uparty w swoich twierdzeniach, negowałem każdy argument przeciw, ale myliłem się; Sedina jest ważnym elementem szczecińskiej tożsamości, wpisuje się w markę Szczecina, bo wiąże się z wodą i żeglugą, ale sama marką być nie może
są miasta, które mogą żyć z historii, które na niej budują swoją strategię rozwoju, ale Szczecin do nich nie należy
dragon113 pisze: Było już tutaj forum pt - "z czym kojarzy się Szczecin w Polsce" (lub coś podobnego) i wypadło to dosyc blado przy innych miastach. Dlatego uważam iż należłaoby w zupełnie inny sposób tworzyć marketing miasta. Sa tu już gotowe elementy które należy tylko poukładać a nie wymyślać nowych rzeczy trudnych do zaakcedptowania mieszkańcom (ową fonetyke mam na myśli) a co dopiro inwestorom.
problem w tym, że jak pokazały badania Szczecin nie ma wyrazistego wizerunku wśród mieszkańców innych części Polski, a jeszcze mniejszy wśród innych krajów; właśnie właśnie: wypadło blado
dlatego to co zaproponował Urząd Miasta wspólnie z BNA - to o czym tu dyskutujemy - to coś nowego, wyrazistego, coś wyróżniającego; dlatego ja uważam, że nareszcie marketing naszego miasta jest tworzony w prawidłowy sposób!

: 19 kwie 2008, o 23:25
autor: mirekjot
Czym tu się podniecacie? Cała ta wizja skończy się wraz z nastaniem nowej ekipy w magistracie. Kontynuacja to nie u nas. My musimy od ściany do ściany. Taki kraj.

: 19 kwie 2008, o 23:26
autor: Busol
Szymon ! ZNamy juz Twoje zdanie.
NIedlugo ktos powie ze jeste oplacany przez miasto bo tak zawziecie odpisujesz na posty

Po pierwsze:
SJez pisze:dla mnie to jest dużo bardziej oryginalne niż większość tego, co prezentują inne miasta - w Polsce, Europie, świecie
na pewno oryginalniejsze, niż "tradycyjna" trójkolorowa S, która była poprzednim logo promocyjnym Szczecina ;-)
O gustach sie nie dyskutuje. KAzdy wyraza swoje zdanie i przekonywanie innych do swojego to chyba nie to co lubimy najbardziej

bo
Po drugie:
SJez pisze:jeszcze nie tak dawno twierdziłem, że Sedina powinna być marką Szczecina tak jak przed wojną, bo wyraża wszystkie te cechy miasta, które są wciąż aktualne; teraz przyznaję: myliłem się, byłem uparty w swoich twierdzeniach, negowałem każdy argument przeciw, ale myliłem się;
Wiem pamiętam... Ale w takim razie skąd ta pewność, ze pisząc:
SJez pisze:to co zaproponował Urząd Miasta wspólnie z BNA - to o czym tu dyskutujemy - to coś nowego, wyrazistego, coś wyróżniającego; dlatego ja uważam, że nareszcie marketing naszego miasta jest tworzony w prawidłowy sposób!
NIe myslisz się ?

: 20 kwie 2008, o 13:39
autor: SJez
Busol pisze:Szymon ! ZNamy juz Twoje zdanie.
NIedlugo ktos powie ze jeste oplacany przez miasto bo tak zawziecie odpisujesz na posty
nie jestem opłacany chociaż może i bym chciał :D
po prostu nie potrafię przejść obojętnie
ta problematyka bardzo mnie obchodzi - to chyba jak do tej pory jedyny temat na tym portalu, na który coś naprawdę wiem, bo o historii nic nie mogę pisać, mogę tylko o niej czytać
nie widzę w tym nic złego, że bronię pomysłu, w który wierzę
Busol pisze: Po pierwsze:
SJez pisze:dla mnie to jest dużo bardziej oryginalne niż większość tego, co prezentują inne miasta - w Polsce, Europie, świecie
na pewno oryginalniejsze, niż "tradycyjna" trójkolorowa S, która była poprzednim logo promocyjnym Szczecina ;-)
O gustach sie nie dyskutuje. KAzdy wyraza swoje zdanie i przekonywanie innych do swojego to chyba nie to co lubimy najbardziej
tylko polemizuję z prezentowanymi tu opiniami
Busol pisze: bo
Po drugie:
SJez pisze:jeszcze nie tak dawno twierdziłem, że Sedina powinna być marką Szczecina tak jak przed wojną, bo wyraża wszystkie te cechy miasta, które są wciąż aktualne; teraz przyznaję: myliłem się, byłem uparty w swoich twierdzeniach, negowałem każdy argument przeciw, ale myliłem się;
Wiem pamiętam... Ale w takim razie skąd ta pewność, ze pisząc:
SJez pisze:to co zaproponował Urząd Miasta wspólnie z BNA - to o czym tu dyskutujemy - to coś nowego, wyrazistego, coś wyróżniającego; dlatego ja uważam, że nareszcie marketing naszego miasta jest tworzony w prawidłowy sposób!
NIe myslisz się ?
może i tak, może się mylę, czas pokaże
tyle że nikt nie zaproponował nic lepszego do tej pory

ciągle narzekamy (my Szczecinianie) jak to gdzieś indziej (Wrocław, Gdańsk, Kraków) jest lepiej; a jak już ktoś coś zrobi, to mu dokopujemy; pamiętam jak pisało się przed TSR, że będzie klęska i wstyd; przywołuję ten przykład bo jestem przekonany, że z nową marką Szczecina będzie tak samo;

Arku, czytając między wierszami Twoją sugestię kończę już wypowiadać się w tym wątku, OK?

: 20 kwie 2008, o 16:12
autor: Busol
SJez pisze:może i tak, może się mylę, czas pokaże
tyle że nikt nie zaproponował nic lepszego do tej pory
Tak. Ja na przykład wole poczekac jakis czas z radykalnym okreslaniem sie w którąkolwiek z poważnych stron wlasnie dlatego ze moze sie myle i nie wszystko jeszcze widze/wiem/rozumiem

: 20 kwie 2008, o 18:06
autor: dragon113
SJez pisze:
jakie dwa lata? praca nad marką zaczęła się pół roku temu!
czy myślisz, że nowy prezydent miasta ma gotową strategię marki już pierwszego dnia urzędowania???
I tu się mylisz, tam gdzie ja pracowąłem i pracuje pierwszych efektów pracy nad marketingiem oczekuje sie już po 3 miesiacach. I generalnie jest to standart w firmach, iż po 3 miesiącach nakreśla się zarys strategii lub jej elementów. Tak pracuje sie w firmach prywatnych. I tu właśnie w tym zdaniu potwierdziłeś słabą znajomość rzeczy przez naszych włodarzy.

Nie chciałby się tu odnosić do pozostałych Twoich uwag kolego, z tego powodu iż nie dokładnie przeczytałeś to co ja napisałem. Na przykład pomysł z żubrami był wzięty stąd iż właśnie go piłem. Ale równie dobrze mogłem napisać o atomowej łodzi podwodnej z której można zrobić muzeum morskie, itp.

Ale to co zaproponował nam UM nie jest wcale odkrywcze czy nowatorskie. To coś nowego, o czym piszeszto jest standartem i niczym więcej. Nowe to może jest dla Pana Prezydenta miasta który nigdy takich rzeczy nie robił.
I na koniec przychylę się do zdania Busola zobaczymy jak sie zakończy to tworzenie marki i wtedy można będzie cos powiedzieć na temat słuszności lub nie wykonanego planu. Na razie nowych inwestorów ni słychu ni dychu, nie licząc tych co się budują pod Goleniowem.

Pozdrawiam.

: 4 maja 2008, o 00:41
autor: wraga
SJez pisze:
Busol pisze:W kontekście błedu w zapisie fonetycznym (który to zapis jak sie okazuje nie jest znany nawet twórcom znaku skoro bład przeszedł wszystkich zatwierdzających)
zrobiłem rozeznanie, zapytałem kilku osób i do końca nie mam jasności z tym błędem w zapisie fonetycznym; ponoć sprawa jest dyskusyjna, bo kilku specjalistów przedstawiło co najmniej 3 wersje
myślę, że BNA to sprawdziła i mieli podstawy, żeby tak zapisać
ale moim zdaniem niezależnie czy błąd jest czy nie, to tylko szczegół, który należy poprawić, a nie wyrzucać całą wizję i cały projekt do kosza
a jak się okaże, to kolejne nieporozumienie jak z podejrzeniami o plagiat w projekcie Filharmonii?...
W zapisie nazwy Szczecin międzynarodowym alfabetem fonetycznym jest sporo pomyłek....Językoznawca Ewa Kołodziejek wylicza: 12 błędów ortograficznych w opisie wizji Szczecina, jeszcze więcej stylistycznych i interpunkcyjnych... - 480 tys zł :?

: 16 maja 2008, o 21:42
autor: tomeks
Nie wiem czy szanowni Admini mi wybaczą ale link jak najbardziej dotyczący wizji Szczecina, a przynajmniej powaznej dyskusji na ten temat z Prezydentem Krzystkiem:
http://www.hist.us.szn.pl/index.php?opt ... e&Itemid=1

: 17 maja 2008, o 23:16
autor: Słoń_77
Na czym polega ten spór, przecież "poszłem", "tu pisze" i "gdzie idziesz" jest na porządku dziennym, a nie grafika tworzy markę a produkt który ona reprezentuje, a o tym żadnych konkretów tylko jak zawsze gruszki na wierzbie (choć w dzisiejszych czasach ???) :shock:

: 18 maja 2008, o 19:41
autor: PrzemysławJ
tomeks pisze:Nie wiem czy szanowni Admini mi wybaczą ale link jak najbardziej dotyczący wizji Szczecina, a przynajmniej powaznej dyskusji na ten temat z Prezydentem Krzystkiem:
http://www.hist.us.szn.pl/index.php?opt ... e&Itemid=1
[Ciach]

Uprasza się, by pytania do prezydenta kierować bezpośrednio do niego, a nie przez forum sedina.pl.

: 17 sty 2009, o 00:25
autor: Torney
Kto jutro (dzisiaj) idzie na spacer brzegiem Bałtyku?

: 17 sty 2009, o 01:26
autor: Lazi
To położenie oddaliło nas od 4-milionowej metropolii o jakieś 150 km...

: 17 sty 2009, o 01:33
autor: RychO
Torney pisze:Kto jutro (dzisiaj) idzie na spacer brzegiem Bałtyku?
Ja. Będę na plaży karmił śledzie.... wróć!....szczupaki :D