Komentarze do galerii

Informacje dotyczące działania portalu i forum, propozycje i sugestie zmian, sprawy techniczne, zauważone błędy.
Awatar użytkownika
Exadum
Posty: 1448
Rejestracja: 8 maja 2004, o 21:47
Lokalizacja: klikam z Polic, kiedyś patrzyłem na sklep Matz'a

Postautor: Exadum » 29 maja 2008, o 21:06

Bartosz pisze:
Bachinstitut pisze:Zapewne rozwiazanie jest dosc betonowate, wiec tylko tak zapytuje dla swietego spokoju: Osochodzi?
Iwonchen ma rację - rok na kasowniku jest błędny. Przypuszczalnie został omyłkowo przestawiony podczas zmiany ustawienia godzin nadania.

Znaczki z Hindenburgiem tego wzoru zostały wprawdzie wprowadzone do obiegu 1.10.1932 r., jednak wartość 6 fenigów pochodzi najwcześniej z wydania z kwietnia 1933 r., a jeżeli jego znak wodny jest tożsamy z deseniem na bieliźnie Helgi, to z lutego 1934 r.
Ta bielizna to powiem szczerze zrzuciła mnie z krzesła, zaraz po tym jak poleciała mi szczęka po odczytaniu datowania znaczków.
Bartosz czy Ty czegoś nie wiesz? Powiedz, że tak, prosze :-)
Czuje się zdruzgotany
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11251
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 29 maja 2008, o 21:15

Exadum pisze:Ta bielizna to powiem szczerze zrzuciła mnie z krzesła, zaraz po tym jak poleciała mi szczęka po odczytaniu datowania znaczków.
Bartosz czy Ty czegoś nie wiesz? Powiedz, że tak, prosze :-)
Czuje się zdruzgotany
Jak jeździłem z Bartoszem do Griefswaldu, to też mi czasami kopara z jego powodu opadała, nie martw się.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 29 maja 2008, o 21:24

Exadum pisze:Bartosz czy Ty czegoś nie wiesz?
Pewnie :wink:.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 1701
Rejestracja: 11 lip 2004, o 16:28
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek » 29 maja 2008, o 21:35

Bartosz pisze:... a jeżeli jego znak wodny jest tożsamy z deseniem na bieliźnie Helgi, to z lutego 1934 r.
Domyślam się, że chodzi o tę Helgę która przestawiła omyłkowo datownik, żeby po 74 latach Bachinstitut nie mógł spać spokojnie.
Jestem jeszcze pełniejszy podziwu dla Bartosza. Jednym słowem: szacun.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11251
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 29 maja 2008, o 21:39

Piotrek pisze: Domyślam się, że chodzi o tę Helgę która przestawiła omyłkowo datownik,
Niby coś nim majstrowała w bieliźnie?
Mirek to dłużej ode mnie nie spał, bo ja akurat byłem dat przebudowy pewny.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Exadum
Posty: 1448
Rejestracja: 8 maja 2004, o 21:47
Lokalizacja: klikam z Polic, kiedyś patrzyłem na sklep Matz'a

Postautor: Exadum » 29 maja 2008, o 22:18

Dla mnie to naprawde fonomen. I to już któryś tam raz kiedy Bartosz pykasz takimi szczegółami, na które wydawało by się, nikt nie zwraca uwagi, a są istotne.
Faktycznie szacun i to wielki.
Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 1701
Rejestracja: 11 lip 2004, o 16:28
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek » 29 maja 2008, o 22:29

Bartosz pisze:
Exadum pisze:Bartosz czy Ty czegoś nie wiesz?
Pewnie :wink:.
Czyżby były to czasy powojenne?
Awatar użytkownika
Kropka
Posty: 751
Rejestracja: 30 wrz 2007, o 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kropka » 29 maja 2008, o 22:30

Piotrek pisze:
Bartosz pisze:
Exadum pisze:Bartosz czy Ty czegoś nie wiesz?
Pewnie :wink:.
Czyżby były to czasy powojenne?
każde czasy są powojenne i przedwojenne jednocześnie ;-)
Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 1701
Rejestracja: 11 lip 2004, o 16:28
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek » 29 maja 2008, o 22:33

Racja :lol: . Chodziło mi o lata po 1945.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 29 maja 2008, o 22:37

Piotrek pisze:
Bartosz pisze:... a jeżeli jego znak wodny jest tożsamy z deseniem na bieliźnie Helgi, to z lutego 1934 r.
Domyślam się, że chodzi o tę Helgę która przestawiła omyłkowo datownik
Chodzi o Helgę Geerhart :wink:.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 1701
Rejestracja: 11 lip 2004, o 16:28
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek » 29 maja 2008, o 23:07

Tak się domyślałem, że razem z herr Flickiem byli zamieszani w tą akcję zmiany datownika. Chodzą słuchy, że była to akcja mająca zmylić poszukiwania pewnego obrazu :lol:
mirekjot
Posty: 973
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 30 maja 2008, o 19:57

Prawdę powiedziawszy spodziewałem się, że moje znalezisko spowoduje przynajmniej trzęsienie ziemi. Widoczek wyraźny, stempel na odwrocie też przecie oryginalny... A tu w konstatacji - zwyczajna pomyłka jakiejś roztrzepanej panienki z okienka, której byc może był już na mysli jakowyś fatygant, niecierpliwie drepczący przed Postamtem. Ehh proza życia. I wszechwiedza Eksperta oczywiście.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 19 cze 2008, o 01:14

Strona główna > Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Alt-Stettin > Königsplatz, Am Königstor > Graues Schloß (seit 1905), Königsplatz 1

5/15 - 1909-
8/15 - 1907-1908
11/15 - 1909-
15/15 - 1938
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
MariuszSamek
Posty: 1235
Rejestracja: 28 paź 2004, o 22:58
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: MariuszSamek » 13 lip 2008, o 17:36

Wczoraj wrzuciłem kilka zdjęć ale widzę, że jedno jest błednie opisane.

Szczecin po 1945 roku > Brama Królewska, Plac Żołnierza i okolice > ul. Szczerbcowa, zdjęcie 2/4.

Na zdjęciu ktoś napisał Szczerbcowa ale tam nie ma takiej kamienicy. Obok na Jarowita jest podobna ale jak się dziś przyjrzałem, też nie ta.
Niestety nie miałem dziś czasu na objechanie okolicy. Może ktoś rozpoznaje tę kamienicę ?
Awatar użytkownika
Gonia
Expert
Posty: 623
Rejestracja: 17 sty 2006, o 14:13
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Gonia » 13 lip 2008, o 18:11

MariuszSamek pisze:Wczoraj wrzuciłem kilka zdjęć ale widzę, że jedno jest błednie opisane.

Szczecin po 1945 roku > Brama Królewska, Plac Żołnierza i okolice > ul. Szczerbcowa, zdjęcie 2/4.

Na zdjęciu ktoś napisał Szczerbcowa ale tam nie ma takiej kamienicy. Obok na Jarowita jest podobna ale jak się dziś przyjrzałem, też nie ta.
Niestety nie miałem dziś czasu na objechanie okolicy. Może ktoś rozpoznaje tę kamienicę ?
Mariusz, moim zdaniem to ta sama kamienica co poniżej na zdjęciu
Załączniki
Szczerbcowa.jpg
Skagerrakplatz - 1ka; 1917.jpg

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron